معادن زغال سنگ متروکه ممکن است معادن طلا برای انرژی زمین گرمایی باشند

دولت بایدن اخیراً اعلام کرده است که نزدیک به نیم میلیارد دلار از هر دو قانون کاهش تورم و زیرساخت به پروژه های انرژی پاک در معادن زغال سنگ سابق اختصاص می یابد. برخی از آنها مزارع خورشیدی در سایت ها خواهند بود، اما یک فرصت کمتر شناخته شده در داخل معادن وجود دارد: انرژی زمین گرمایی.

معادن رها شده زغال سنگ معمولاً پس از پایان استخراج با آب پر می شوند. این آب حاوی گرما از زیر سطح زمین است. مردم می‌توانند سوراخ‌هایی را سوراخ کنند تا گرما را به سطح بیاورند، سپس آن را از طریق تبادلات حرارتی و پمپ‌های حرارتی در ساختمان‌ها و خانه‌ها عبور دهند.

اولین طرح گرمایش آب معدنی محله در بریتانیا به تازگی در پایان ماه مارس به بهره برداری کامل رسید و در نهایت به بیش از 1200 خانه خدمات رسانی خواهد کرد.

گرت فار، رئیس بخش گرما و نوآوری محصولات جانبی در سازمان زغال سنگ در منسفیلد، انگلستان توضیح داد: «هر طرح معدنی چالش‌های متفاوتی را به همراه دارد و حفاری سوراخ‌ها یا قرار دادن لوله‌های شبکه گرمایش منطقه‌ای در زمین هزینه‌هایی را شامل می‌شود. . اما امیدواریم که اکثر این طرح ها، اگر نه همه آنها، بتوانند با هزینه ای مشابه یا بهتر از طرح های گرمایش سنتی با سوخت فسیلی که در حال حاضر داریم، عمل کنند.

انرژی زمین گرمایی جدید نیست، اما گرفتن آن از معادن زغال سنگ متروکه، به ویژه در ایالات متحده، هنوز رایج نیست.

پروفسور و مدیر برنامه مطالعات محیطی در دانشگاه اوهایو، ناتالی کروزه دانیلز، و دانش آموزانش در حال مطالعه معادن متروکه در آپالاچی اوهایو هستند تا ببینند کدام معادن به اندازه کافی به شهرها نزدیک هستند تا برای گرمایش خانه مورد استفاده قرار گیرند.

دنیلز که از دوران کودکی شیفته معادن زغال سنگ بوده است، می گوید: «این منبع انرژی دست نخورده است که می تواند صورت حساب ها را کاهش دهد، انرژی را کارآمدتر کند، تا حدی وابستگی به سوخت های فسیلی را کاهش دهد.

انرژی زمین گرمایی حاصل از معادن زغال سنگ می تواند نه تنها برای گرم کردن خانه ها و ساختمان ها، بلکه برای خنک کردن آنها نیز مورد استفاده قرار گیرد. این فرصت های بیشتری را به خصوص برای مراکز داده باز می کند. آنها برخی از بدترین متخلفان کربن هستند که از مقادیر زیادی انرژی استفاده می کنند و برای خنک کردن خود به هزاران گالن آب نیاز دارند. اکنون، محققان در اسکاتلند در حال مطالعه هستند که چگونه هوای گرم از مراکز داده را می توان به معادن زغال سنگ پمپ کرد و سپس از آب برای گرم کردن ساختمان های دیگر بازیابی کرد.

فار توضیح داد: “ما می توانیم گرما را در معادن ذخیره کنیم، و امیدواریم که در واقع این بتواند به بخشی از ذخیره گرمای حیاتی تبدیل شود. البته ذخیره سازی برای بسیاری از انرژی های تجدیدپذیر کلیدی است.”

میادین زغال سنگ در حداقل 20 ایالت در ایالات متحده فعالیت می کنند

در اوهایو بیش از 4000 معدن متروکه وجود دارد که فرصت های فراوانی برای انرژی زمین گرمایی است. در سال 2007، وزارت انرژی ایالات متحده گزارش داد که مقدار آبی که در حال حاضر از معادن زغال سنگ زیرزمینی تنها در لایه زغال سنگ پیتسبورگ تخلیه می شود، می تواند به طور بالقوه برای گرم کردن و خنک کردن تقریباً 20000 خانه استفاده شود.

پس چرا این اتفاق نمی افتد؟ Kruse-Daniels گفت که اگرچه این یک شکل نسبتاً ارزان انرژی پاک است، مکان و میراث ممکن است بدهی باشد.

Kruse-Daniels گفت: “من فکر می کنم برخی از آن دور از چشم است، درست است؟ وقتی به سرمایه گذاری در فناوری جدید و سرمایه گذاری در انرژی پاک در آپالاشیا نگاه می کنیم، محدود است.”

زغال سنگ بحث برانگیز است، بنابراین سرمایه گذاران مناطق زغال سنگ را هدف قرار نمی دهند، که به گفته او، این یک اشتباه است.

او افزود: «در یک آب و هوای کمتر قابل پیش‌بینی و در دنیای گرم‌تر، این فرصتی را برای تبدیل این میراث، این مسئولیت، به یک منبع باز می‌کند.»

اریکا پوس تهیه کننده CNBC در این قطعه مشارکت داشت.