مصرف کنندگان در چین برای صرف غذا در رستوران های زیباتر پول می پردازند

رستورانی در منطقه خرید Xintiandi در شانگهای در 25 مارس 2023. به گفته تانگ یان، یک مروارید سیاه، تعداد کلی رستوران‌های جدید با غذای خوب در چین از سال 2021 تا 2022 کاهش یافت، اما تعداد مکان‌های جدید در سال 2021 نسبت به سال 2020 دو برابر شد. نماینده.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

پکن – یک صحنه رستوران جدید در سراسر چین محبوبیت بیشتری پیدا می کند: غذاخوری عالی.

با وجود همه گیری کووید-19، برندی به نام لو استایل در سه سال گذشته چهار رستوران جدید در پکن و شانگهای افتتاح کرده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

چگونه روند کندتر بهبود چین پس از کووید برای سهام باشگاه ما در این فصل سود می کند

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

لو استایل گفت در آن فروشگاه، کسب و کار 4 میلیون یوان (579710 دلار) در ماه به ارمغان می آورد. طبق بررسی‌های انجام شده در اپلیکیشن Dianping چینی Yelp-like، وعده‌های غذایی حدود ۷۳۵ یوان برای هر نفر هزینه دارد. با قضاوت از بیش از 1500 نظر، کاربران در مورد خدمات، طعم غذا و طراحی “ظریف” بسیار مشتاق بودند.

اینگونه است که رستوران‌ها در کشوری با هم رقابت می‌کنند که فرهنگ آن بر غذای خوب تأکید می‌کند – و در آن روند جهانی هزینه کردن برای تجربیات در حال گسترش است.

به گفته تیان جونفنگ، مدیر عملیات، از زمانی که Lu Style در سال 2016 راه اندازی شد، افراد بیشتری دیگر به صرف توانایی غذا خوردن توجه نمی کنند. در عوض، او انتظار دارد که تقاضا برای فضاهای اجتماعی بیشتر شود.

گلدمن ساکس می‌گوید «ناهموار» کلمه مناسبی برای توصیف وضعیت اقتصاد چین است

این برند دارای هفت رستوران است – از جمله رستورانی که امسال با همکاری یک گالری هنری شانگهای برگزار می‌شود. غذاهای لو استایل از استان شاندونگ، شامل بسیاری از مواد تشکیل دهنده خود می آید. رستوران‌ها منوهای فصلی و طراحی دقیق ارائه می‌دهند – یکی از فروشگاه‌های پکن ادعا می‌کند که بوته گل صد تومانی که آنها به محل نشستن در فضای باز پیوند زده‌اند، 880 سال قدمت دارد.

تیان گفت که Lu Style در ماه های آینده بر بهبود خدمات مشتری متمرکز خواهد شد. او افزود که برای انجام این کار، با یک مربی آداب معاشرت قرارداد بسته است که هر ماه دو روز را در هر فروشگاه بگذراند.

خدمات بهتر به مشتریان

تمرکز مشابهی روی مجموعه خدمات مشتری زنجیره hotpot هایدیلائو جدا از زمانی که نزدیک به 20 سال پیش اولین فروشگاه خود را در پکن افتتاح کرد.

اما در حالی که رشد آن در چین کند شده است، رستوران های دیگر با استراتژی تجربه محور مشابه وارد می شوند.

تا سال 2018، مالک Dianping میوان با جوایز “راهنمای رستوران” مروارید سیاه خود شروع به ردیابی و رتبه بندی بهترین بازیگران کرد. داوران ناشناس سالانه رستوران ها را از نظر کیفیت غذا، تجربه غذاخوری و خلاقیت در پذیرایی از ذائقه سنتی و مدرن بررسی می کنند.

رتبه بندی سال 2023 304 رستوران را انتخاب کرد که بیشتر آنها در چین بودند، از جمله Lu Style. بسیاری از مکان ها در شهرهای کوچکتر بودند. رستوران‌های جینان، چانگشا و وکسی برای اولین بار در این فهرست قرار گرفتند.

تانگ یان، نماینده مروارید سیاه، گفت: تعداد کلی رستوران‌های جدید در چین از سال 2021 تا 2022 کاهش یافت، اما تعداد مکان‌های جدید در سال 2021 نسبت به سال 2020 دو برابر شد.

تانگ به زبان ماندارین که توسط CNBC ترجمه شده است، گفت: «این بیماری همه‌گیر مصرف‌کنندگان را نیز تحت تأثیر قرار داد، و اکنون آنها بیشتر تمایل دارند خودشان را درمان کنند.

او گفت که هزینه برای گردهمایی های تجاری در رستوران ها اندکی کاهش یافته است، اما هزینه های افراد یا خانواده ها در مقیاس بیشتری افزایش یافته است.

یکی از نگرانی‌های بازگشت به چین پس از گذراندن 27 سال خارج از کشور در کانادا، بریتانیا و سنگاپور (و ازدواج با یک استرالیایی)، این بود که مانند سایر کلان شهرها، رستوران و بار را از دست بدهم.[es]

یک وعده غذایی در رستوران Black Pearl می تواند برای هر نفر 164 یوان در Quyuan شهر یانگژو هزینه داشته باشد – که در نظر دارد امسال سه شعبه جدید در چین افتتاح کند. در طرف دیگر طیف فرابنفش اثر Paul Pairet در شانگهای است، یک رستوران فرانسوی که هزینه شام ​​برای هر نفر بیش از 6000 یوان است.

گزینه‌های ناهار خوری گران‌قیمت در پکن، مانند رستوران گیاه‌خواری King’s Joy، سیسی لو، مشاور صنعت دارایی‌های دیجیتال را که اخیراً از سنگاپور به پکن بازگشته است، تحت تأثیر قرار داد.

علیرغم قیمت 500 دلاری برای هر نفر، او گفت: “این یک خانه کامل بود.” لو اشاره کرد که مواد تشکیل دهنده از مناطق مختلف چین تهیه شده اند، در حالی که دوره ها “بافت ها و طعم های بسیار جذابی دارند.”

King’s Joy دارای سه ستاره میشلن است و همچنین در لیست Black Pearl برای پکن قرار دارد. دو مکان Lu Style هر کدام یک ستاره میشلن دارند و راهنمای مستقر در فرانسه شامل بیش از 400 رستوران در سرزمین اصلی چین است. میشلن درخواست مصاحبه CNBC برای این داستان را رد کرد.

یکی از نگرانی‌های بازگشت به چین پس از گذراندن 27 سال خارج از کشور در کانادا، بریتانیا و سنگاپور (و ازدواج با یک استرالیایی)، این بود که مانند دیگر کلانشهرها، رستوران و بار را از دست بدهم.[es]”لو گفت.

اما او گفت: “من متوجه شدم که صحنه غذاخوری امروزی تر شده است.” «مصرف‌کنندگان جوان‌تر تجربه غذا خوردن با محصولات باکیفیت، مفاهیم جالب و مکان‌های شیک را ترجیح می‌دهند.»

بازار طاقچه؟

بر اساس نظرسنجی منظم مورگان استنلی در اواخر ماه مارس، به طور کلی، غذا خوردن در خارج از خانه یکی از سه دسته اصلی است که مصرف کنندگان در چین قصد داشتند در آن خرج کنند – مشابه ماه های گذشته.

بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاه BigOne مستقر در پکن، یک شرکت داده جایگزین که حامیان آن شامل S&P Global است، در هفته منتهی به 9 آوریل، درآمد ناهار خوری حضوری در چین حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

با این حال، مشخص نیست که آیا مصرف کنندگان در چین عادت به خوردن در رستوران های زیباتر دارند یا صرفاً چند برابر بیشتر از گذشته از آنها بازدید می کنند.

کریستین پنگ، رئیس پوشش بخش مصرف کننده چین بزرگ در UBS، گفت که فکر نمی کند “روند ارتقای گسترده” در هزینه های رستوران وجود داشته باشد.

او گفت: «حتی برای شرکت‌های رستوران‌داری، آنچه که آنها می‌گویند این است که در تعطیلات آخر هفته، ترافیک در حال بهبود فوق‌العاده است، اما در روزهای هفته ممکن است ترافیک آنقدر بهبود نیابد.»

فروش غذا در سه ماهه اول تقریباً 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. این یک جهش از افزایش 0.5 درصدی در سه ماه اول سال 2022 است. چین در دسامبر به کنترل کووید-19 خود پایان داد.

بر اساس پایگاه داده کسب و کار Qichacha، تعداد فزاینده ای از مشاغل مرتبط با پذیرایی هر سال از سال 2019 تا 2021 منحل یا به حالت تعلیق درآمدند – به بیش از 900,000 در سال 2021. این رقم در سال گذشته به 530000 کاهش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد ثبت‌نام‌های جدید کسب‌وکار مرتبط با پذیرایی هر سال از 2.3 میلیون در سال 2019 به 3.28 میلیون در سال 2022 افزایش یافته است.