مشاوران می گویند جریان نقدی «سخت ترین بخش» امور مالی شخصی است

نیتات ترمی | لحظه | گتی ایماژ

متن زیر گزیده ای از “این هفته، کیف پول شما”، یک برنامه صوتی هفتگی در توییتر است که توسط تیم مالی شخصی CNBC تهیه شده است. آخرین قسمت را گوش کنید اینجا.

داگلاس بونپارث، برنامه‌ریز مالی معتبر، گفت: «استاد جریان نقدی» یک عنصر کلیدی در امور مالی خانوار است – و همچنین یکی از چالش‌برانگیزترین‌ها.

تسلط بر آن مهارت به چه معناست؟ Boneparth، رئیس Bone Fide Wealth و یکی از اعضای شورای مشاوران CNBC، گفت: این یک مفهوم دو جانبه است: دانستن هزینه های تامین مالی در سبک زندگی و درک آنچه می توانید به طور مداوم پس انداز و سرمایه گذاری کنید.

“تعادل بین این دو چیز [is] احتمالاً سخت‌ترین بخش تمام امور مالی شخصی است.»

او گفت که اغلب مردم بدون داشتن این پایه، خیلی سریع سرمایه گذاری می کنند.

در حالی که سرمایه گذاری برای اهداف بلندمدت به دلیل قدرت ترکیب کردن مهم است، “اگر نتوانید سرمایه گذاری بمانید سرمایه گذاری چه فایده ای دارد؟” بونپارث گفت. او اضافه کرد که بدون نظم و انضباط در مورد جریان نقدی، ممکن است یک رویداد زندگی پیش بینی نشده رخ دهد که باعث شود شما در سرمایه گذاری هایی که سال ها امیدوار بودید آنها را لمس نکنید، غوطه ور شوید.

بونپارث گفت، هنگامی که خانوارها جریان نقدی را درک کنند، می توانند اهداف قابل اندازه گیری را تعیین و اولویت بندی کنند: برای مثال، بونپارث، ایجاد یک ذخیره نقدی اضطراری و پس انداز برای بازنشستگی، پیش پرداخت یا تحصیلات دانشگاهی کودک.

بیشتر از Ask Advisor

در اینجا دیدگاه‌های شورای FA در مورد چگونگی هدایت این اقتصاد در حین ایجاد ثروت وجود دارد.

کارولین مک کلاناهان، یک CFP و بنیانگذار Life Planning Partners در جکسونویل، فلوریدا، گفت: خانوارهایی که از نظر مالی دچار تنش می شوند، می توانند بررسی کنند که آیا درگیر هرگونه “هزینه های بدون فکر” هستند یا خیر.

او توصیه می‌کند که خانواده‌ها چه چیزی را برای نیازهای ضروری مانند مسکن و حمل‌ونقل خرج می‌کنند (و اطمینان حاصل شود که هزینه‌ها در این دسته‌ها تا حد امکان مقرون به صرفه است) و «خواسته‌ها» را بررسی کنید. مک‌کلاناهان گفت که دسته دوم را بررسی کنید تا مطمئن شوید از خدماتی استفاده می‌کنید که به طور منظم در آن هزینه می‌کنید، مانند عضویت در باشگاه و اشتراک در سرویس‌های موسیقی مانند Spotify و Pandora.

روانشناس مالی در مورد تحقیر کردن مبارزات مالی:

او افزود، می‌توانید هر پس‌اندازی را – حتی اگر فقط 5 دلار، 10 دلار یا 25 دلار در ماه باشد – به یک حساب پس‌انداز منتقل کنید.

او گفت: “این به سرعت جمع می شود.”

پس انداز کنندگان باید مطمئن شوند که این سپرده ها به طور خودکار اتفاق می افتد، به طور ایده آل روز پس از ورود چک به حساب بانکی آنها.

“اگر نمی بینی [the extra money]مک کلانهان گفت، شما آن را از دست ندهید.