مرد نوادا به 45 میلیون دلار متاورس، اتهام کلاهبرداری رمزنگاری اضافه کرد

دادستان های فدرال روز جمعه مدعی شدند مردی از نوادا با تبلیغ یک پروژه متاورس جعلی با توکن کریپتو خود که روزی به تریلیون ها دلار فروخته می شد، به 10000 سرمایه گذار از بیش از 45 میلیون دلار کلاهبرداری کرد.

برایان لی، ساکن لاس وگاس 57 ساله، در یک کیفرخواست جایگزین به دلیل مشارکت او در یک طرح کلاهبرداری سرمایه گذاری ادعایی به نام CoinDeal معرفی شد. لی به توطئه، کلاهبرداری پستی، کلاهبرداری با سیم و تراکنش های پولی مجرمانه متهم شد. کیفرخواست در این پرونده گسترده تر به ژوئن سال گذشته بازمی گردد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

وارن بافت در هر یک از شش روز معاملاتی گذشته سهام بیشتری را خریداری کرد

CNBC Pro

لی در کنار سه فرد دیگر کار کرد تا سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که CoinDeal یک خانواده قانونی از کسب‌وکارها بود که برای توسعه محصولات واقعیت مجازی کار می‌کردند، دادستان‌های فدرال ادعا کردند. لی و همدستانش همچنین گفتند که در حال مذاکره با “کنسرسیومی از خریداران ثروتمند” بالقوه هستند.

مروجین CoinDeal به سرمایه گذاران گفتند که برای پرداخت هزینه های عملیاتی تا زمانی که فروش محقق شود، وجوه لازم است و لی و همکارانش بازده قابل توجهی را وعده داده اند. دادستان ها گفتند که در واقعیت، کلاهبرداران ادعا شده هزینه های زیادی را برای خودروهای لوکس و املاک و مستغلات خرج کردند.

کیفرخواست جایگزین می‌گوید که توطئه‌گران به دروغ نام دو میلیاردر را به عنوان بخشی از گروه خرید احتمالی تبلیغ کرده‌اند. Billionaire-1 به عنوان موسس و رئیس اجرایی یک “شرکت خرده فروشی آنلاین” و Billionaire-2 به عنوان موسس و مدیر عامل یک “شرکت خودروهای الکتریکی” توصیف می شود.

در حالی که هیچ نامی در کیفرخواست ضمیمه نشده بود، این دو توصیف با ویژگی های آن مطابقت دارند آمازون بنیانگذار جف بزوس و تسلا ایلان ماسک، مدیرعامل، اگرچه در واقع بنیانگذار دو نفر از ثروتمندترین افراد جهان نیست.

دادستان ها گفتند که لی به دستور نیل چاندران، که “خود را به عنوان مالک” این شرکت حفظ می کرد، و در کنار مایکل گلاسپی، مردی از فلوریدا که به جمع آوری وجوه سرمایه گذاران کمک می کرد، کار می کرد.

لی در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ژانویه نامی برده نشد، اما چاندران و گلسپی به همراه پنج نفر دیگر به دلیل نقش‌شان در طرح سرمایه‌گذاری CoinDeal با پیشنهاد ثبت نشده و فروش اوراق بهادار متهم شدند.

دادستان ها همچنین یک همکار ناشناس دیگر به نام Individual-1 را به اتهام جمع آوری و پولشویی برای چاندران متهم کرده اند. SEC مردی از نوادا به نام گری دیویدسون را متهم کرد که با توضیحات Individual-1 مطابقت دارد.

چاندران در ژوئن 2022 دستگیر و متهم شد، در حالی که گلاسپی در ماه فوریه به کلاهبرداری سیمی اعتراف کرد.

چاندران در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار به عنوان یک “نقض قانون اوراق بهادار و مجرم محکوم به تکرار جرم” توصیف شده است. SEC ادعا می کند که او و حامیانش “عمدتاً سرمایه گذاران غیر پیچیده را هدف قرار داده اند” و ادعا می کنند که فناوری او به قیمت “تریلیون ها دلار” به کنسرسیوم قلابی تحت حمایت میلیاردرها فروخته خواهد شد.

تماشا کردن: بررسی عمیق گزارش قالی‌کشی سال 2022 آزمایشگاه Solidus

چن آراد گزارش قالی‌کشی سال 2022 آزمایشگاه Solidus را بررسی می‌کند