مرد بریتانیایی به هک حساب کاربری جو بایدن و ایلان ماسک در توییتر اعتراف کرد

تصویری از مالک جدید توییتر ایلان ماسک در این تصویر عکس در ورشو، لهستان در 08 نوامبر 2022 توسط آرم های توییتر احاطه شده است.

STR | نورعکس | گتی ایماژ

لندن – یک مرد بریتانیایی به دلیل کمک به سازماندهی هک در حساب‌های توییتر بسیاری از افراد مشهور و سیاستمداران از جمله ایلان ماسک، جو بایدن و کانیه وست به جرم خود اعتراف کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری، جوزف اوکانر، 23 ساله، که با نام مستعار آنلاین به عنوان “PlugwalkJoe” شناخته می شود، روز سه شنبه در دادگاهی در نیویورک اعتراف کرد. او ماه گذشته از اسپانیا مسترد شد.

اوکانر به توطئه برای ارتکاب نفوذ رایانه ای، ارتکاب نفوذ رایانه ای، ایجاد ارتباطات اخاذی و تهدیدآمیز، سایبری و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم و پولشویی اعتراف کرد. وزارت دادگستری گفت که مجموع این اتهامات حداکثر 77 سال حبس دارد.

کنت پولیت، دستیار دادستان کل از بخش جنایی وزارت دادگستری گفت که فعالیت های اوکانر “افشاگرانه و بدخواهانه” بود.

پولیت جونیور روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «او قربانیان خود را مورد آزار و اذیت، تهدید و اخاذی قرار می داد و باعث آسیب روحی قابل توجهی می شد.

مانند بسیاری از بازیگران جنایتکار، اوکانر سعی کرد با استفاده از رایانه برای پنهان شدن در پشت حساب‌های مخفیانه و نام‌های مستعار خارج از ایالات متحده ناشناس بماند. اما این درخواست نشان می‌دهد که بازرسان و دادستان‌های ما چنین جنایتکارانی را شناسایی، پیدا کرده و به عدالت خواهند آورد. تا اطمینان حاصل شود که آنها با عواقب جنایات خود روبرو خواهند شد.”

توییتر در آن زمان اعلام کرد این حمله که در سال 2020 رخ داد، حدود 130 نفر را هدف قرار داد. هکرها برای تبلیغ یک کلاهبرداری بیت کوین کنترل حساب ها را در دست گرفتند و به کاربران دستور دادند وجوه را به چندین آدرس بیت کوین ارسال کنند.

توییتر در سال 2020، مدت کوتاهی پس از وقوع حمله سایبری، گفت که معتقد است این هک یک “حمله هماهنگ مهندسی اجتماعی” به کارمندانش بوده است – به عبارت دیگر، افراد داخلی در شرکت فریب خوردند تا دسترسی به سیستم ها و ابزارهای داخلی را واگذار کنند.

بر اساس توئیتر ژوئیه 2020، مهاجمان توانستند با به خطر انداختن تعداد کمی از کارمندان به کنترل های داخلی توییتر دسترسی پیدا کنند. پست وبلاگ.

وزارت دادگستری روز چهارشنبه گفت: «اوکانر در رابطه با خرید دسترسی غیرمجاز به حساب‌های مختلف توییتر، از جمله حساب‌های مرتبط با شخصیت‌های عمومی در سراسر جهان، با دیگران ارتباط برقرار کرد».

“تعدادی از حساب‌های توییتر هدف اوکانر متعاقباً از صاحبان قانونی خود خارج شدند. اوکانر موافقت کرد که دسترسی غیرمجاز به یک حساب توییتر را به قیمت 10000 دلار خریداری کند.”

“مسیر چشمگیر تخریب”

اوکانر همچنین به خاطر نقشش در یک حمله تعویض سیم کارت متهم و مقصر شناخته شد، یعنی زمانی که مهاجم یک شرکت مخابراتی تلفن همراه را متقاعد می کند که شماره تلفن یک فرد را به دستگاه خود منتقل کند تا از احراز هویت چند عاملی در حساب های آنلاین دور بزند.

به گفته وزارت دادگستری، این حمله چندین شرکت و مدیران برجسته در صنعت ارزهای دیجیتال از جمله بایننس، بنیانگذار ترون، جاستین سان و بنیانگذار لایت کوین، چارلی لی را هدف قرار داد و به گفته وزارت دادگستری، منجر به سرقت 794000 دلار از دارایی های دیجیتال شد. وزارت دادگستری گفت که اوکانر موافقت کرد که 794000 دلار را به دادگاه بدهد و به قربانیان جنایات خود غرامت بپردازد.

وزارت دادگستری گفت که اوکانر همچنین حساب “یکی از قابل مشاهده ترین حساب های TikTok” را به خطر انداخت و تهدید کرد که مطالب حساس و شخصی مربوط به قربانی حمله سایبری را برای افرادی که به یک سرور مشخص در برنامه چت Discord ملحق شده اند منتشر می کند.

اسماعیل جی رمزی، دادستان ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا، گفت که اوکانر در پی موج جنایتکاری خود، “ردپایی تاثیرگذار از ویرانگری را بر جای گذاشت”.

رمزی گفت: “این مورد هشداری است که دسترسی قانون طولانی است و مجرمانی که از رایانه برای ارتکاب جرم استفاده می کنند ممکن است در نهایت با عواقب اقدامات خود در مکان هایی روبرو شوند که پیش بینی نمی کردند.”

اوکانر یکی از چهار نفری بود که به خاطر این طرح متهم شدند. در سال 2021، گراهام ایوان کلارک نوجوان آمریکایی به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرد.

نیما فاضلی از اورلاندو، فلوریدا، و میسون شپرد، از Bognor Regis در بریتانیا نیز در رابطه با این هک متهم شده اند.

اوکانر بود در جولای 2021 در استپونا، یک شهر تفریحی در کوستا دل سول در جنوب اسپانیا، توسط پلیس ملی اسپانیا به درخواست مقامات آمریکایی دستگیر شد.

رابرت هرجاوک در مورد هک و امنیت سایبری توییتر