مدیر Wray می گوید تعداد هکرهای چینی از کارکنان سایبری FBI 50 به 1 بیشتر است

کریستوفر رای، رئیس دفتر تحقیقات فدرال، در برابر یک جلسه استماع کمیته اطلاعات سنا درباره “تهدیدهای جهانی” در کنگره هیل در واشنگتن، 8 مارس 2023 شهادت می دهد.

مری اف کالورت | رویترز

کریستوفر رای، مدیر دفتر تحقیقات فدرال، در حالی که درخواست پول بیشتر برای آژانس می کرد، به کنگره گفت که تعداد کارکنان اطلاعات سایبری ایالات متحده بسیار بیشتر از هکرهای چینی است.

Wray گفت: “برای اینکه بفهمید ما با چه چیزی روبرو هستیم، اگر هر یک از عوامل سایبری FBI و تحلیلگران اطلاعاتی منحصراً روی تهدید چین تمرکز کنند، هکرهای چینی همچنان حداقل 50 به 1 از پرسنل سایبری FBI بیشتر خواهند بود.” در اظهارات آماده شده برای جلسه استماع بودجه در کمیته فرعی تخصیص مجلس در روز پنجشنبه.

افشای تهدیدات سایبری گسترده ای که ایالات متحده با آن مواجه است، به ویژه از سوی چین را برجسته می کند. Wray گفت که این کشور “برنامه هک بزرگتری نسبت به هر کشور بزرگ دیگری دارد و اطلاعات شخصی و شرکتی ما را بیشتر از سایر کشورها – بزرگ یا کوچک – به سرقت برده است.”

با این حال، Wray گفت که کشورهایی مانند روسیه، ایران و کره شمالی علاوه بر جنایتکاران غیردولتی، نگرانی‌های امنیت سایبری قابل توجهی دارند. FBI در حال حاضر در حال بررسی بیش از 100 نوع باج افزار با تعداد قربانیان برای هر کدام است.

این آژانس حدود 63 میلیون دلار برای کمک به افزایش کارکنان سایبری خود با 192 موقعیت جدید درخواست می کند. Wray گفت این همچنین به FBI کمک می کند تا کارکنان سایبری بیشتری را در دفاتر میدانی قرار دهد تا به محل واقعی قربانیان جرایم سایبری نزدیک تر شوند.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: مدیر عامل Crowdstrike در مورد هزینه های دولت در زمینه سایبری، آسیب پذیری ها و تهدیدات ژئوپلیتیکی

مدیر عامل Crowdstrike در مورد هزینه های دولت در زمینه سایبری، آسیب پذیری ها و تهدیدات ژئوپلیتیکی