مدیر عامل Coinbase در مورد مقررات رمزنگاری ایالات متحده، شکایت SEC، برنامه های بین المللی

برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Coinbase Inc.، در جشنواره فین تک سنگاپور، در سنگاپور، 4 نوامبر 2022 سخنرانی می کند.

برایان ون در بیک | بلومبرگ | گتی ایماژ

مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیسبرایان آرمسترانگ، روز دوشنبه انتقادات خود از گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را تکرار کرد، اما افزود که این صرافی علیرغم عدم اطمینان مقرراتی که شرکت در این کشور با آن مواجه است، ایالات متحده را ترک نخواهد کرد.

Coinbase اخیراً تحت نظارت شدید نظارتی در ایالات متحده قرار گرفته است، پس از یک سال بد برای صنعت کریپتو که شاهد شکست شرکت‌های بزرگی مانند FTX و Terra، سقوط قیمت‌ها و از دست دادن میلیاردها دلار سرمایه‌گذاران در این فرآیند بود.

SEC در اوایل سال جاری یک اطلاعیه Wells به Coinbase ارائه کرد، نامه‌ای که تنظیم‌کننده در پایان تحقیقات SEC به یک شرکت یا شرکت ارسال می‌کند و بیان می‌کند که SEC در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک اقدام اجرایی علیه آنها است.

در قلب اختلاف رگولاتور با کوین‌بیس و تعداد زیادی از شرکت‌های ارز دیجیتال، این ادعا وجود دارد که این شرکت اوراق بهادار ثبت‌نشده را به سرمایه‌گذاران می‌فروشد. کوین بیس با این موضوع مخالفت می کند.

آرمسترانگ روز دوشنبه در مصاحبه ای در دبی به دن مورفی از CNBC گفت: “SEC در اینجا کمی دور از ذهن است.” یک نوع جنگ صلیبی تنها وجود دارد، اگر بخواهید، با گری گنسلر، صندلی آنجا، و او بنا به دلایلی دیدگاه ضد رمزنگاری تری دارد.”

“من فکر نمی کنم که او لزوماً در تلاش است تا صنعت را به اندازه ای که ممکن است محدود کند، تنظیم کند. اما او پرونده های قضایی ایجاد کرده است، و فکر می کنم برای صنعت در ایالات متحده بسیار مفید نیست، اما همچنین فرصتی برای Coinbase است تا برو این شفافیت را از دادگاه دریافت کن که ما احساس می کنیم واقعاً برای صنعت کریپتو و همچنین ایالات متحده به طور گسترده تر مفید خواهد بود.”

مدیر عامل Coinbase می گوید که سیستم مالی نیاز اساسی به به روز رسانی دارد

هنگامی که CNBC با SEC تماس گرفت بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

آرمسترانگ همچنین به پیشنهادی که در ماه گذشته ارائه کرد مبنی بر اینکه ممکن است شرکت مجبور شود دفتر مرکزی خود را به خارج از کشور منتقل کند، مخالفت کرد.

آرمسترانگ گفت: کوین بیس قصد ندارد به خارج از کشور نقل مکان کند. ما همیشه حضور ایالات متحده را خواهیم داشت… اما ایالات متحده در حال حاضر کمی عقب مانده است.”

من می گویم که ما شاهد رویکردهای متفکرانه تری هستیم، به عنوان مثال، در اتحادیه اروپا [European Union]، آنها در واقع قبلاً قانون جامع رمزنگاری را تصویب کرده اند، بریتانیا به طرز باورنکردنی استقبال کرده است، و برای ما آنجا، و این مرکز جایی بوده است که ما تصمیم گرفته ایم به بازار بریتانیا خدمت کنیم.”

در یک کنفرانس فین‌تک در لندن در ماه آوریل، آرمسترانگ گفت که Coinbase ممکن است در صورت تداوم مخالفت‌های نظارتی فعلی، نقل مکان به خارج از ایالات متحده را در نظر بگیرد. او گفت که ایالات متحده “پتانسیل تبدیل شدن به یک بازار مهم در حوزه ارزهای دیجیتال را دارد” اما در حال حاضر شفافیت نظارتی ارائه نمی کند.

او گفت که اگر این روند ادامه پیدا کند، کوین بیس گزینه های سرمایه گذاری بیشتر در خارج از کشور، از جمله نقل مکان از ایالات متحده به جاهای دیگر را در نظر خواهد گرفت.

با این حال، آرمسترانگ روز دوشنبه گفت که کوین‌بیس به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی خود است و اظهار داشت که «بسیار علاقه‌مند» به امارات متحده عربی به عنوان کشوری برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آن است. کسب و کاری از شرکت هایی مانند Binance و Kraken.

آرمسترانگ با اشاره به اینکه این اولین سفرش به امارات بود، گفت: «من اینجا هستم تا یاد بگیرم و گوش کنم و با رگولاتورهای مربوطه هم در ابوظبی و هم اینجا در دبی ملاقات کنم و تصمیم بگیرم که آیا اینجا مکان خوبی برای خدمت به ما است یا خیر. منطقه بزرگی از جهان.”

مدیرعامل کوین‌بیس می‌گوید، امارات متحده عربی در حال تنظیم یک «آیین‌نامه شفاف» در مورد مقررات ارزهای دیجیتال است.