مدیر عامل مایکروسافت در مورد نگرانی های هوش مصنوعی و تأثیر آن بر مشاغل، آموزش صحبت می کند

مایکروسافت ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، طی مصاحبه ای ضبط شده با اندرو راس سورکین از CNBC گفت که آنچه او را در مورد هوش مصنوعی بیشتر می ترساند این است که “کل جامعه” باید برای “به حداکثر رساندن فرصت و کاهش خطرات” فناوری گرد هم آیند.

نادلا در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه پخش شد، گفت: «ما قطعاً مزایای این فناوری را می‌خواهیم و می‌خواهیم عواقب ناخواسته آن را کاهش دهیم. رهبری که لازم است و گرد هم آمدن همه احزاب مورد نیاز چالش برانگیز است، اما باید انجام شود.»

قانونگذاران، رهبران فکری و توسعه دهندگان از زمانی که در اواخر سال گذشته پس از انتشار چت ربات ویروسی OpenAI ChatGPT در آگاهی عمومی منفجر شد، در مورد چگونگی تنظیم فناوری نوظهور AI مولد متعجب بودند.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا در مورد رابطه OpenAI، هوش مصنوعی مولد، قرارداد Microsoft-Activision

هیاهو در مورد این فناوری باعث شده است که رقابت تسلیحاتی با هوش مصنوعی بین شرکت‌های بزرگ فناوری مانند این اتفاق بیفتد گوگل و مایکروسافت، که دومی شریک قدیمی OpenAI است. اما سرعت سریع توسعه باعث نگرانی قانونگذاران و رهبران صنعت شده است تسلا ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، که یکی از بیش از 27000 نفری بود که در ماه مارس نامه ای سرگشاده را امضا کردند که در آن از آزمایشگاه های هوش مصنوعی خواسته بود تا توسعه را متوقف کنند.

نادلا گفت که توسعه هوش مصنوعی به سرعت در حال انجام است، اما مردم همچنان در این فرآیند یکپارچه هستند.

او گفت: «اگر چیزی باشد، من احساس می‌کنم، بله، سریع حرکت می‌کند، اما با سرعت در جهت درست حرکت می‌کند. “انسان ها در چرخه هستند در مقابل خارج از حلقه بودن. این یک انتخاب طراحی است که حداقل ما انجام داده ایم.”

در حالی که احتیاط و مقاومت در مورد هوش مصنوعی افزایش یافته است، این ایده نیز وجود دارد که این فناوری مخرب و بازی را تغییر خواهد داد. مدیران فناوری و سرمایه گذاران خطرپذیر راه اندازی ChatGPT را با انتشار مقایسه کرده اند سیبآیفون و میلیاردر، بیل گیتس در مصاحبه ای در ماه فوریه گفت که هوش مصنوعی جهان ما را تغییر خواهد داد.

مدیر عامل مایکروسافت در مورد مسابقه هوش مصنوعی: مشخص نیست که Alphabet یا Microsoft تنها دو بازی در شهر هستند

نادلا گفت هر بار که یک فناوری مخرب جدید ظهور می کند، “جابه جایی واقعی” وجود دارد که می تواند در بازار کار اتفاق بیفتد. اما نادلا گفت که معتقد است هوش مصنوعی مشاغل جدیدی نیز ایجاد خواهد کرد.

او گفت: «منظورم این است که یک میلیارد توسعه‌دهنده وجود دارد. در واقع، جهان به یک میلیارد توسعه‌دهنده نیاز دارد. بنابراین این ایده که این در واقع یک ابزار دموکراتیک کننده برای سهولت دسترسی به فناوری جدید و دسترسی به دانش جدید است، به طوری که افزایش منحنی یادگیری آسان تر است.

نادلا افزود که دسترسی آسانتر به دانش نیز بر آموزش تأثیر خواهد گذاشت.

او گفت که بچه‌ها در نهایت می‌توانند به یک «مربی هوش مصنوعی» دسترسی داشته باشند که می‌تواند اطلاعات را تجزیه کند و «ترس از یادگیری» را از بین ببرد. او گفت که تفکر انتقادی همچنان «تا حد زیادی همان کاری است که انسان ها انجام می دهند»، اما فرصتی برای استفاده از ابزارهای جدید وجود دارد.

نادلا گفت: «استیو جابز این خط زیبا و زیبا را داشت، درست است که «کامپیوترها مانند دوچرخه برای ذهن هستند». ما اکنون یک ارتقا داریم، ما یک موتور بخار برای ذهن داریم.