مدیر عامل شرکت Arm Simon Simon Segars انتظار دارد نهادهای نظارتی از نزدیک به معامله انویدیا نگاه کنند

سیمون سگارس ، مدیر ارشد اجرایی ARM Holdings Plc ،

کریس راتکلیف | بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – مدیرعامل Arm Holdings سیمون Segars به ​​CNBC گفت كه انتظار دارد نهادهای نظارتی “نگاه خوبی” به توافق نامه این شركت با انویدیا سازنده تراشه های آمریکایی داشته باشند.

انویدیا در تاریخ 13 سپتامبر اعلام کرد که قصد دارد طراح تراشه انگلیسی را از SoftBank ژاپن با یک معامله 40 میلیارد دلاری خریداری کند اما این خرید موانع زیادی برای غلبه بر آن دارد.

سگارس عصر سه شنبه گفت: “مصوبات نظارتی وجود دارد که باید در بسیاری از حوزه های قضایی در سراسر جهان انجام شود.” “این یک فرایند کشیده شده است. تعامل زیادی وجود دارد که باید با تنظیم کننده ها فراهم شود تا اطلاعات مورد نظر خود را ارائه دهند.”

هنگامی که معامله اعلام شد ، انویدیا و آرم گفتند که انتظار داشتند این معامله 18 ماه طول بکشد. سگارس گفت: “اکنون حدوداً دو ماه به آن زمان مانده ایم و هنوز انتظار داریم که 16 ماه باقیمانده طول بکشد تا روند کار طی شود.”

دفتر مرکزی کمبریج با شرکت سهام خصوصی Hopu Investments سرمایه گذاری مشترکی به نام “Arm China” دارد. دفتر مرکزی Arm China در شانگهای قرار دارد ، به این معنی که وزارت بازرگانی چین و اداره امور تنظیم مقررات بازار چین حق بررسی قرارداد پیشنهادی انویدیا را دارند.

ابیشور پراکاش ، یک متخصص ژئوپلیتیک در مرکز نوآوری در آینده ، یک شرکت مشاوره مستقر در تورنتو ، ماه گذشته به CNBC از طریق ایمیل گفت: “از نظر فنی ، پکن می تواند این معامله را مسدود کند.”

تراشه سازان محلی در چین از جمله Huawei از پکن خواسته اند که سعی کند جلوی این معامله را بگیرد زیرا نگران این است که اگر Arm در دست یک شرکت آمریکایی قرار گیرد ، در معرض آسیب باشد. معماری تراشه های کم مصرف Arm در 95٪ تلفن های هوشمند جهان و 95٪ تراشه های طراحی شده در چین استفاده می شود.

سگارس در پاسخ به این س ifال که آیا او نگران فشار تنظیم کننده های چینی نیست یا خیر ، گفت: تنظیم کنندگان به طور کلی نگاه خوبی به این معامله می اندازند زیرا Arm و Nvidia در دنیای فناوری بسیار مهم هستند.

وی افزود: “تا آنجا كه توانایی ما در ادامه ارائه فن آوری به شركت های سراسر جهان است ، با خرید ما توسط یك شركت آمریكایی تغییر نمی كند.” “کنترل صادرات بر اساس همان مکانی است که فناوری ایجاد شده است. این با تغییر مالکیت Arm تغییر نمی کند.”

برای پیچیدگی بیشتر ماجرا ، آلن وو ، مدیر اجرایی شرکت مشترک سرمایه گذاری Arm در چین ، در ماه ژوئن پس از تأسیس یک صندوق سرمایه گذاری در جزایر کیمن بدون اطلاع آنها ، توسط هیئت مدیره شرکت رای گیری کرد. با این حال ، او حاضر به ترک نشده است.

بر اساس گزارشی از روزنامه ساندی تلگراف در 8 نوامبر ، وو اکنون درخواست خرید سهام خود را با ارزش 1 میلیارد دلار دارد.

هرمان هوزر ، بنیانگذار Arm ، نزدیك به خانه خود ، از دولت انگلیس خواسته است تا در این امر مداخله كند. هاوزر در ماه سپتامبر به بی بی سی گفت: “من فکر می کنم این یک فاجعه مطلق برای کمبریج ، انگلیس و اروپا است.”

هاوزر گفت اگر انویدیا “به ناچار” تصمیم بگیرد دفتر مرکزی آرم را به ایالات متحده منتقل کند و این شرکت را به یک بخش انویدیا تبدیل کند ، هزاران کارمند Arm شغل خود را در کمبریج ، منچستر ، بلفاست و وارویک از دست خواهند داد.

او همچنین فکر می کند که انویدیا مدل تجاری Arm را “نابود” می کند ، که شامل صدور مجوز برای تراشه های 500 شرکت دیگر از جمله چندین شرکت مستقیم با Nvidia است.

وزیر تجارت Shadow اد میلیبند در بیانیه مشترک با CNBC در ماه سپتامبر گفت: “Arm یک داستان مهم موفقیت انگلیس است ، اما دولت در برابر خطر بلعیده شدن شرکت توسط انویدیا هیچ کاری نمی کند.”

وی افزود: “اگر دولت واقعاً به یك سیاست صنعتی فعال اعتقاد داشته باشد ، نمی تواند درست باشد كه آنها از عواقب احتمالی این تصاحب چشم پوشی می كنند – از جمله پیامدهای احتمالی محل دفتر شركت و هزاران شغل در انگلیس كه به آن بستگی دارد.”

دولت انگلیس در حال حاضر سعی دارد لایحه جدید امنیت ملی و سرمایه گذاری را از طریق پارلمان ارائه دهد ، كه این امر باعث ایجاد رژیم جدیدی برای بررسی معاملات تجاری ، مانند تصرف در این کشور می شود.

با این حال ، دولت تأیید نکرده است که در صورت تصویب این قانون ، انحصار خرید Arm توسط انویدیا بررسی شود.