مدیرعامل Einride: خودروهای برقی اکنون برای نیمی از بازار کامیون 4 تریلیون دلاری منطقی هستند

Disruptor 50: ماموریت Einride برای آینده حمل و نقل EV

صنعت حمل و نقل با موتور دیزلی اکثر بارها را جابجا می کند، تا 70 درصد تنها در ایالات متحده. طبق گزارش هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، کامیون‌ها بزرگترین منبع آلودگی هوای تولید شده توسط وسایل نقلیه هستند که “70٪ گازهای دودزا و 80٪ آلاینده‌های سرطان‌زای دیزل را منتشر می‌کنند.” بخشی از چالش کاهش انتشار

استارت‌آپ سوئدی حمل و نقل الکتریکی Einride تا کنون توانسته است پا به پای خود پیش برود تسلا و نیمه آن در جذب مشتریان برتر شرکتی است. هر دو با PepsiCo – Einride در بریتانیا و تسلا در کالیفرنیا قرارداد دارند.

Einride همچنین غول حمل و نقل جهانی Maersk، GE Appliances، AB InBev، Bridgestone و Beyond Meat را به عنوان مشتریان دارد.

به گفته فالک، در حالی که بسیاری از این معاملات برای شروع باریک هستند، رابرت فالک، بنیانگذار و مدیر عامل Einride، می‌گوید که امروز مورد تجاری بسیاری دیگر از بازیگران حمل‌ونقل وجود دارد که تا نیمی از صنعت را از دیزل به برق منتقل کنند.

فالک در مصاحبه ای در روز پنجشنبه پس از کسب رتبه 13 در CNBC 2023 در CNBC در “Worldwide Exchange” در CNBC گفت: “در فضای تحرک بار 4 تریلیون دلاری، بین 40٪ تا 50٪ باید به وسیله کسب و کار امروز هدایت شود.” لیست مخرب 50. او افزود: «این به معنای یک فرصت ۲ تریلیون دلاری در حال حاضر است.

Einride یکی از سه شرکتی است که بر حمل و نقل برای وارد شدن به لیست Disruptor 50 در سال 2023 متمرکز شده است – کاروان که توسط مدیران سابق آمازون تأسیس شد، در رتبه 47 قرار گرفت و Flock Freight، تنها شرکت B دارای گواهینامه در بخش حمل و نقل، در رتبه اول قرار گرفت. 20. شرکت‌های تدارکاتی دیگری که در لیست متمرکز بر راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری در حمل‌ونقل و آب و هوا هستند، شامل Flexport و Lineage Logistics هستند.

پوشش بیشتر CNBC Disruptor 50 2023

با این حال، اعداد موجود در معادله هزینه EV کمتر از یک علم دقیق هستند. یک ماه پیش، زمانی که فالک برای بحث در مورد قرارداد جدید با پپسی کو در CNBC ظاهر شد، تخمین زد که 30 تا 40 درصد از بازار می تواند بر اساس هزینه امروز، انتقال برق الکتریکی را انجام دهد. در ریاضیات فقط در یک ماه چیز زیادی برای بهتر شدن تغییر نکرده است. در واقع، قیمت گازوئیل همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و از قبل از حمله روسیه به اوکراین، به این میزان پایین نبوده است، و مزیت کوتاه‌مدتی را برای استدلال EV از بین برده است.

قیمت دیزل در سال گذشته در ژوئن سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و از آن زمان تا کنون 25 درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

فالک در مصاحبه ماه آوریل گفت: «البته در کوتاه مدت، وضعیت تجاری دیزل کمی بهتر می شود.

اما او تاکید کرد که نمونه‌های برند بزرگ شرکت‌هایی که قبلاً به‌عنوان مشتری قرارداد امضا کرده‌اند، این موضوع را ثابت می‌کند. او روز پنجشنبه گفت: «آنها می‌خواهند از مزایای پایداری برخوردار شوند، اما حاضر نیستند این کار را بدون یک روش رقابتی انجام دهند».

اقتصاد دیزل در مقابل EV

به گفته فالک، در بسیاری از بازارها، مستقل از تحرکات کوتاه مدت قیمت دیزل، خودروهای برقی برای حمل و نقل ارزان تر هستند، اگرچه به هزینه برق بستگی دارد. و با ارزان‌تر شدن و در دسترس‌تر شدن سخت‌افزار حمل و نقل، موارد انتقال خودروهای الکتریکی افزایش می‌یابد.

بخشی از چالش در شارژ مجدد است، در ماه سپتامبر، وزارت حمل و نقل طرح های ایستگاه شارژ EV را برای تمام 50 ایالت واشنگتن، دی سی و پورتوریکو تصویب کرد که حدود 75000 مایل بزرگراه را پوشش می دهد. ایالات همچنین به بیش از 1.5 میلیارد دلار بودجه برای کمک به ساخت شارژرها دسترسی دارند.

فالک تاکید کرد که مدل کسب و کار Einride و مورد تجاری برای مشتریانش، فقط مربوط به تولید کامیون نیست – بلکه خود کامیون ها را تولید نمی کند – بلکه راه حل کلید در دست است که از وسیله نقلیه گرفته تا طراحی تریلر و زیرساخت ها (مثلا شارژ) را شامل می شود. ) به عملیات در سراسر سیستم حمل و نقل و راه حل شبکه حمل و نقل دیجیتال آن.

او گفت: در حمل و نقل، بر خلاف بازار مصرف، «مسئله برد نیست، بحث نحوه ایمن سازی پرونده تجاری است.

کامیون های آن در طاقچه تراکتور-تریلر کلاس 8 بردی معادل 400 مایل دارند.

سازنده خودروهای برقی سوئدی Einride دو کامیون سنگین خود را به عنوان بخشی از توسعه در بریتانیا به پپسی کو عرضه خواهد کرد.

اینراید

تحقیقات مستقل از ایده حمل و نقل بیشتر EV پشتیبانی می کند. گروه خبری غیرانتفاعی Cal Matters دریافت که کل هزینه خرید و راه اندازی یک کامیون نیمه برقی می تواند از 765000 دلار تا 1.1 میلیون دلار باشد، در حالی که یک کامیون گازی یا دیزلی از 919000 دلار تا 1.2 میلیون دلار متغیر است.

علاقه به ایالت کالیفرنیا زیاد است، زیرا هیئت منابع هوایی کالیفرنیا از تولیدکنندگان کامیون می خواهد که تا سال 2024 شروع به استفاده از فن آوری EV های سنگین در دسترس را آغاز کنند. اما در این ایالت که پیشرو در فناوری آب و هوا و مقررات اقلیمی است – و یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان – حداقل در حال حاضر، تمرکز بیشتر بر حمل و نقل کوتاه مدت است.

کالیفرنیا هدف تمام ناوگان حمل و نقل کوتاه مسافت بدون انتشار – برای عملیات در بنادر و بنادر نزدیک – را تا سال 2035 تعیین کرده است. و اولین BEV امسال به یک بندر کالیفرنیای جنوبی رسید.

ما قصد داریم این خطوط را در داخل و خارج از ریل برای مشتریان بین‌وجهی راه‌اندازی کنیم، و بنابراین با پنج مورد در این ماه شروع می‌کنیم و تا زمانی که سال تقویمی را پشت سر بگذاریم به این عدد صدها می‌رسد.» مدیرعامل اشنایدر. مارک رورک در ماه فوریه در برنامه CNBC “Squawk on the Street” گفت.

دکل های بزرگ خودمختار

اما کامیون های بزرگتر برای اهداف آب و هوایی حیاتی هستند. کامیون‌های متوسط ​​و سنگین تنها حدود 4 درصد از وسایل نقلیه در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، اما به دلیل اندازه بزرگتر و مسافت سفر بیشتر، خودروها بیش از 25 درصد سوخت کل بزرگراه‌ها را مصرف می‌کنند و تقریباً 30 درصد از انتشار کربن بزرگراه‌ها را تشکیل می‌دهند. وزارت نیرو

در حالی که امروز Einride در حال برقراری تماس های جسورانه در مورد انتقال EV است، فالک در مورد یکی از جنبه های فناوری که توجه زیادی را به خود جلب می کند محتاط است: حمل و نقل خودکار. او گفت که Einride بازار مسافت های کوتاه را امروز مناسب تر برای انتقال خودمختار می داند و روند حرکت به کامیون های خودران را “تدریجی” توصیف کرد.

برای اکثر کالاهایی که امروزه توسط وسایل نقلیه الکتریکی خودمختار جابه‌جا می‌شوند، در داخل انبارها و مراکز لجستیکی هستند. وی گفت: ما همین رویکرد را در پیش گرفته ایم. “ما با برق دستی شروع می کنیم و به تدریج استقلال بیشتری را معرفی می کنیم. ما در حال حاضر به صورت خودکار برای مشتریان انجام می دهیم، اما نه در همه جا. ما با برنامه های کاربردی ساده، مناطق محصور شده … با سرعت کم شروع می کنیم.”

فالک گفت: «ما به تدریج به این سمت می رویم. این فقط مربوط به مستقل کردن یک کامیون نیست، بلکه کل سیستم حمل و نقل را تغییر می دهد.

این در چند دهه، در گزینه او اندازه گیری خواهد شد. فالک گفت: «در 25 سال آینده، ما عمدتاً الکتریکی و خودمختار خواهیم بود.

Kaitlin Balasaygun از CNBC گزارش ارائه کرد.