مدیرعامل می گوید ما فقط در مرحله “AOL” هوش مصنوعی هستیم

لیونل بوناونچر | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

به گفته مدیر عامل یکی از استارتاپ‌های هوش مصنوعی که گفت این فضا نیاز به بررسی واقعیت دارد، سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی شبیه به اینترنت تلفنی سال گذشته هستند.

ساچین دوگال، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Builder.ai، جمعه به CNBC گفت که ما تازه شروع کرده ایم به تصور اینکه چه چیزی با هوش مصنوعی ممکن است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

هوش مصنوعی در تماس های درآمدی این فصل به افزایش سرسام آور اشاره می کند.  آنچه مدیران می گویند

CNBC Pro

داگال در مصاحبه ای به CNBC گفت: «ما هنوز در دنیای هوش مصنوعی AOL هستیم. این تصور وجود دارد که ما در دنیای فیبر نوری هوش مصنوعی هستیم. ما با آن فاصله داریم.

“این فقط LLM نیست [large language models] و ChatGPT، هر چند به نظر می رسد که این مرکز نحوه تفکر مردم در مورد آن است.”

تبلیغات در مورد هوش مصنوعی در چند ماه گذشته به دلیل هیجان در مورد ChatGPT، چت ربات محبوب هوش مصنوعی، اوج گرفته است.

سرمایه گذاران خطرپذیر پول کلانی را به استارتاپ هایی که ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه می دهند، می پردازند به این امید که این تغییری به اندازه اختراع آیفون برای اقتصاد دیجیتال باشد.

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟

به گفته بانک سرمایه گذاری، ChatGPT از زمان انتشار در نوامبر 2022 بیش از 100 میلیون کاربر جمع آوری کرده است. UBS، آن را به یکی از سریع ترین برنامه های مصرف کننده در تمام دوران ها تبدیل کرده است.

داگال گفت: “AOL اینترنت را به راحتی برای مردم قابل درک کرد. بلک بری پیام رسانی را قابل درک کرد.” زمانی این گوشی محبوب‌ترین دستگاه بود و مردم برای گرفتن گوشی در صف ایستاده بودند.

او افزود: «آنچه اکنون می‌بینید حرکتی است که در آن چیزی که مردم نمی‌فهمیدند و بسیار باطنی بود، اکنون کمی شخصی‌تر شده است».

اما، او اضافه کرد که این فناوری توسط هیاهو احاطه شده است. این باعث شده مردم بی دلیل عصبانی شوند.

ChatGPT با توانایی خود در تولید پاسخ‌های انسانی به درخواست‌های کاربر که توسط مدل‌های زبان بزرگ آموزش داده شده بر روی حجم عظیمی از داده‌ها طراحی شده‌اند، بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است.

با این حال، در برخی از کارها، مانند حل مسائل ریاضی نیز بی اثر است. چت بات همچنین درک محدودی از زمینه دارد – به ویژه طعنه و طنز.

داگال گفت که نمودارهای دانش – مدل‌های داده‌ای که روابط بین مفاهیم، ​​موجودیت‌ها و رویدادهای مختلف را به هم متصل می‌کنند – نسبت به مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT-4 OpenAI، درجه بیشتری از دقت و درک زمینه را نشان می‌دهند.

یک LLM به سادگی به شما می‌گوید که کلمه بعدی با درجه احتمال بالا چیست، در حالی که یک نمودار دانش در واقع می‌تواند روابط الگویی را ایجاد کند که می‌داند، و کارها چگونه پیش می‌روند. بنابراین فقط پیش‌بینی آینده نیست. ” او گفت.

تماشا کردن: هوش مصنوعی اجازه می دهد تا بخش خلاقانه تری از طبیعت انسان وارد عمل شود: مدیر عامل Builder.ai

هوش مصنوعی اجازه می دهد تا بخش خلاقانه تری از طبیعت انسان وارد عمل شود: مدیر عامل Builder.ai