مدیرعامل می گوید ریپل 200 میلیون دلار برای مبارزه با شکایت SEC هزینه کرده است

براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، در کنفرانس جهانی موسسه میلکن در بورلی هیلز، کالیفرنیا، در 19 اکتبر 2021 سخنرانی می کند.

کایل گریلو | بلومبرگ | گتی ایماژ

براد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت سی ان بی سی روز دوشنبه به سی ان بی سی گفت: ریپل تا پایان شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا 200 میلیون دلار برای دفاع از خود در برابر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هزینه کرده است.

“با SEC، ما هزینه خواهیم کرد – این اولین بار است که من این را به صورت عمومی به اشتراک می گذارم – تا زمانی که همه چیز گفته شود و انجام شود، ما 200 میلیون دلار برای دفاع از خود در برابر یک دعوی حقوقی هزینه کرده ایم، که از همان ابتدا مردم مانند آن بودند. گارلینگ هاوس در جریان گفتگوی کنار آتش با دن مورفی از CNBC در اجلاس فین تک دبی گفت، خوب، این خیلی منطقی نیست.

SEC ریپل، مدیر عامل براد گارلینگ هاوس و کریس لارسن یکی از بنیانگذاران این شرکت را به نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده با فروش XRP (ارز رمزنگاری شده نزدیک به ریپل) بدون ثبت نام اولیه در رگولاتور متهم می کند. ریپل با ادعاهای SEC مخالفت می کند و این دیدگاه را حفظ می کند که XRP باید به جای یک امنیت، یک ارز دیجیتال در نظر گرفته شود.

ریپل تنها شرکتی نیست که SEC اقدامات اجرایی علیه آن را دنبال کرده است. این ناظر از کراکن، یک صرافی رمزنگاری، خواست تا ارائه خدمات به اصطلاح سهامداری خود را که پس از تسویه هزینه‌های فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده، سودی شبیه به سود توکن‌هایشان را به کاربران ارائه می‌دهد، متوقف کند.

مدیرعامل می گوید ریپل 200 میلیون دلار برای مبارزه با شکایت SEC هزینه کرده است

در همین حال، رگولاتور صرافی کریپتو را نیز مطلع کرده است کوین بیس که قصد دارد از این شرکت به دلیل تخلفات ادعایی اوراق بهادار شکایت کند. صنعت کریپتو در مورد اقدامات انجام شده توسط SEC واکنش نشان داده است و برخی از ارقام هشدار می دهند که ممکن است شرکت های خارج از ایالات متحده را مجبور کند.

بسیاری از کارهایی که SEC انجام داده است شامل اعمال مقررات موجود در صنعت کریپتو است که چندین دهه پس از تست Howey شکل گرفت – یکی از تست‌های کلیدی برای تعیین اینکه آیا چیزی امنیتی است یا خیر.

گارلینگ هاوس گفت، رئیس، گری جنسلر و سایر مقامات SEC در گذشته اظهاراتی را بیان کرده اند که با اعتقاد تنظیم کننده مبنی بر اینکه XRP یک امنیت است، در تناقض است.

وی گفت: “شما فیلم ویدئویی از رئیس SEC به عنوان استاد دانشگاه MIT دارید که می گوید 75 درصد از این دارایی های دیجیتال کالا هستند.” و اکنون او می‌گوید که همه آنها اوراق بهادار هستند زیرا او رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار است و به دنبال قدرت است و قدرت را بر سیاست‌های درست برای رشد اقتصاد در ایالات متحده مقدم می‌دارد.

سخنگوی SEC با اشاره به بیانیه مطبوعاتی دسامبر 2020 خود مبنی بر اعلام شکایت از طریق ایمیل گفت: “ما در مورد دعوی قضایی در حال انجام اظهار نظر نمی کنیم.”

در سال 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی را علیه ریپل آغاز کرد و مدعی شد که این شرکت و مدیران آن به طور غیرقانونی XRP، یک ارز رمزنگاری شده را که بنیانگذاران آن در سال 2012 ایجاد کردند، به سرمایه گذاران فروخته اند، بدون اینکه ابتدا آن را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت کنند.

ریپل این ادعا را رد می کند و می گوید این توکن نباید یک قرارداد سرمایه گذاری در نظر گرفته شود و در تجارت خود برای تسهیل تراکنش های فرامرزی بین بانک ها و سایر موسسات مالی استفاده می شود.

مدیر عامل مرکز مالی بین المللی دبی می گوید: ما چیزی جز رشد ندیده ایم