مدیران اپل در مورد هدست شک دارند و آن را “پروژه علمی” می نامند: گزارش

مدیر عامل اپل، تیم کوک، در طول یک رویداد اپل در دفتر مرکزی آنها در کوپرتینو، کالیفرنیا، 7 سپتامبر 2022، نگاه می کند.

کارلوس باریا | رویترز

مال اپل بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که پروژه هدست از رویکرد “دور” مدیر عامل تیم کوک رنج می برد و گاهی اوقات اعتماد مدیران کلیدی شرکت را نداشت.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با این پروژه گزارش داد که این هدست واقعیت افزوده سال‌ها در حال ساخت بوده است، اما طبق گزارش‌ها به دلیل «عدم دخالت نسبی کوک» با مشکل مواجه شده است. پروژه هدست سالانه بیش از 1 میلیارد دلار هزینه داشته است و از زمان شروع کار به طور قابل توجهی تغییر جهت داده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

خرس دیرینه تسلا بعد از نشست سالانه مشکلات بیشتری را برای سازنده خودروهای برقی پیش رو می بیند

CNBC Pro

رویکرد نسبتاً ساده کوک به یک پروژه خیمه شب بازی در تضاد کامل با سلف او، بنیانگذار فقید اپل، استیو جابز است. جابز به خاطر تمرکز وسواس گونه اش بر روی کوچکترین جزئیات یک پروژه شهرت داشت و از نزدیک با مدیر ارشد طراحی خود، جونی آیو، همکاری داشت.

رویکرد کوک کاملا متفاوت است. یکی از آشنایان به بلومبرگ گفت: «او کاملاً مخالف استیو از نظر داشتن نظرات قوی در مورد جزئیات است. بلومبرگ گزارش داد که کوک در حفظ فاصله خود تنها نیست.

بلومبرگ گزارش داد که مدیران ارشد از جمله کریگ فدریگی، مدیر نرم افزار اپل و جانی سروجی، مدیر سخت افزار، هر دو نسبت به این پروژه ابراز نگرانی کرده اند. بلومبرگ به نقل از افراد آشنا گزارش داد که فدریگی “محتاط” به نظر می رسید و فاصله خود را حفظ می کرد و سروجی تلاش هدست را با “پروژه علمی” مقایسه کرد.

اما نگرانی های اجرایی ممکن است به اندازه پاسخ مصرف کننده بر موفقیت پروژه سنگین نباشد. به گزارش بلومبرگ، اپل تصمیم گرفت که محصول هدست را به قیمت تمام شده به فروش برساند، نه با ضرر، همانطور که در ابتدا برنامه ریزی کرده بود.

طبق گزارش ها، اپل تخمین های فروش خود را از 3 میلیون در سال به 900000 در سال کاهش داده است، زیرا این شرکت در شکل فاکتور و کاربرد هدست تجدید نظر کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که آیو که در سال 2019 از اپل جدا شد اما تا «حدود یک سال پیش» درگیر توسعه هدست بود، با مایک راکول، مدیر اجرایی که وظیفه کاوش «دستگاه‌های فرسوده سر» را بر عهده داشت، درگیر شد.

طبق گزارش‌ها، آیو برای یک «دستگاه حداکثر قابل حمل» تلاش می‌کرد، که نزدیک به تصور کوک این دستگاه بود. تیم راکول در ابتدا خواهان دستگاهی بود که به یک ایستگاه پایه به اندازه یک مک مینی متکی باشد، رویکردی که دیگر سازندگان واقعیت افزوده و مجازی از آن دوری کردند.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اکنون حداقل چهار سال پس از تصمیم اپل برای به تعویق انداختن هرگونه توسعه محصول اصلی در آن عرصه، عینک های مستقل باقی مانده اند.

یک سوال باز و به طور بالقوه مهم ترین نگرانی این است که مصرف کنندگان چگونه از آن استفاده خواهند کرد. متا Oculus علیرغم رویکرد قبلی شرکت به واقعیت مجازی، با برخی موانع برای پذیرش دست و پنجه نرم کرده است. Magic Leap، یکی دیگر از شرکت های واقعیت افزوده، چشم انداز خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.