محدوده القایی ممکن است ارتقاء بزرگ بعدی آشپزی صاحب خانه باشد

بوستون، مایکروسافت – 20 سپتامبر: آب در حال جوشیدن روی اجاق گاز القایی Wolf. (عکس از بری چین / بوستون گلوب از طریق گتی ایماژ)

بوستون گلوب | بوستون گلوب | گتی ایماژ

با افزایش اهداف بهره وری انرژی و انگیزه های مالی، مصرف کنندگان بیشتری به مزایای پخت و پز القایی گرم می شوند.

به گفته راشل بوچر، رهبر ارشد رویدادها و تجربیات آشپزی در ائتلاف کربن زدایی ساختمان، یک سازمان غیرانتفاعی که به دنبال حذف سوخت‌های فسیلی است، القایی یک فناوری جدید نیست، اما مصرف‌کنندگان آمریکایی، بر خلاف همتایان اروپایی‌شان، در پذیرش آن کند بوده‌اند. از ساختمان ها محبوبیت در ایالات متحده اکنون در حال افزایش است، به دلایل متعدد، از جمله توجه رو به رشد مصرف کنندگان به کارایی انرژی و ایمنی. آشپزی القایی به لطف مشوق‌های مالی که پذیرش را قانع‌کننده‌تر می‌کند، بسیار رایج‌تر می‌شود.

با این حال، سردرگمی زیادی در مورد القاء وجود دارد، و بسیاری از مصرف کنندگان را متعجب می کند که چگونه و آیا می تواند برای آنها کار کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد آشپزی القایی بدانید.

نحوه کار اجاق گاز القایی

پخت القایی به انرژی الکترو مغناطیسی متکی است. سیم پیچی از سیم مسی محکم در زیر اجاق شیشه ای جایگزین مشعل گازی یا برقی سنتی می شود. روشن کردن دکمه کنترل انرژی الکترو مغناطیسی را از طریق سیم پیچ می فرستد و با اکثر ظروف آشپزی یک اتصال مغناطیسی برقرار می کند. این باعث گرم شدن قابلمه یا تابه می شود که به نوبه خود غذا را می پزد.

مزایای بهره وری انرژی

اجاق‌های خانگی معمولی که معمولاً از گاز یا عناصر گرمایش مقاومتی برای انتقال انرژی استفاده می‌کنند، به ترتیب تقریباً 32% و 75% تا 80% کارایی دارند. به گفته ENERGY STAR، برنامه ای که توسط دولت حمایت می شود و بهره وری انرژی را ارتقا می دهد. با این حال، طبق داده های ENERGY STAR، صفحه های آشپزی القایی مسکونی، انرژی را با حدود 85 درصد راندمان انتقال می دهند.

علاوه بر این، از آنجایی که ظروف آشپزی منبع گرما هستند، سطح اجاق گاز در اثر لمس خنک می ماند و این بدان معناست که حرارت کمتری به هوای اطراف از دست می رود. این یک مزیت بهره وری انرژی اضافی ارائه می دهد – کاهش حجم کار برای سیستم HVAC خانه.

بسیاری از سرآشپزهای حرفه ای آن را ترجیح می دهند

در حالی که طیف‌های برقی معمولی اغلب از آشپزها استقبال خوبی می‌کنند، سرآشپزهای حرفه‌ای اغلب از آشپزی القایی طرفدار هستند. برای نمونه، غذا با استفاده از القایی در مقابل گاز یا اجاق برقی سنتی سریعتر پخته می شود.

کریستوفر آ. گالارزا، بنیانگذار و مشاور پایداری آشپزی در Forward Dining Solutions، گفت: اگر فردی آب را با گستره گاز بجوشاند، اگر یک نفر آب را با محدوده گاز بجوشاند، 6 تا 8 دقیقه طول می کشد، در حالی که ممکن است با برق سنتی 12 تا 15 دقیقه طول بکشد. که آشپزخانه های برقی تجاری را توسعه و اجرا می کند. او گفت که با استفاده از یک اجاق گاز القایی، یک فرد می تواند همان کار را در 90 ثانیه تا دو دقیقه انجام دهد. او گفت که طعم غذا با استفاده از القاء تغییر نمی کند و تمیز کردن سریعتر است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از القایی: فقط کف یا دو طرف تابه داغ می شود. گالارزا گفت: “انتقال گرما هنوز اتفاق می افتد، اما هیچ غذایی با دسته تماس نمی گیرد، بنابراین دسته داغ نمی شود.”

Galarza گفت که Induction همچنین به پیامدهای ایمنی و زیست محیطی پخت و پز با گاز می پردازد.

خطرات سلامتی ناشی از پخت و پز با اجاق گاز، توضیح داده شد

هزینه ها می توانند زیاد باشند، اما در حال کاهش هستند

بوچر گفت: محدوده القایی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به برق یا گاز سنتی دارد – قیمت‌های خرده‌فروشی هزاران دلار است – اما مصرف‌کنندگان باید فاکتورهای ایمنی و صرفه‌جویی در بهره‌وری انرژی در آینده را نیز در نظر بگیرند که تعیین کمیت آن‌ها دشوار است.

سام کالیش که توسعه فناوری را در شرکت Channing Street Copper رهبری می‌کند، گفت: علاوه بر این، قیمت‌های واحدهای القایی در حال کاهش بوده و گزینه‌های قابل مقایسه وجود دارد.

قیمت ها بسته به عواملی مانند سازنده، خروجی مشعل و سایر ویژگی ها متفاوت خواهد بود. تنظیمات آشپزی فعلی، و اینکه آیا بازسازی کامل آشپزخانه در حال انجام است، نیز از عوامل هستند. برای خانه ای که در حال حاضر دارای یک واحد همه کاره ترکیبی از اجاق گاز و اجاق است، کل واحد باید با چیزی که محدوده القایی نامیده می شود، که شامل یک اجاق برقی است (اجاق گازی گزینه ای نیست) جایگزین شود. اگر اجاق گاز در حال حاضر جدا از اجاق گاز است و هیچ بازسازی بزرگتری در حال انجام نیست، در این صورت می تواند ارتقاء ارزان تری داشته باشد، فقط اجاق گاز القایی که قیمت آن بر اساس ویژگی ها و کیفیت و خرده فروشی می تواند بین 800 تا 2700 دلار باشد.

Carbon Switch که انرژی خانه را پوشش می‌دهد، پرفروش‌ترین مدل‌های همه‌جانبه را در Home Depot، Lowes و Best Buy بررسی کرد و تجزیه و تحلیل آن قیمت‌های بین 1100 تا 4400 دلار را برای مدل‌های محبوب نشان داد. Calisch گفت که او گزینه های محدوده القایی پایین تر را با قیمت حدود 1000 دلار می بیند.

تخفیف ها و مشوق های بالقوه می تواند کمک کند

مادلین فلیشر، وکیل محیط زیست و انرژی مستقر در اوهایو که وب سایت انرژی پاک را اداره می کند، گفت: تخفیف ها و مشوق های شرکت های برق فدرال، ایالتی و برق می تواند بخشی از هزینه ها را جبران کند.

نکته قابل توجه، قانون کاهش تورم – قانون عظیم آب و هوا، مالیات و بهداشت مصوب سال گذشته – شامل 4.5 میلیارد دلار بودجه برای ایالت‌ها و دولت‌های قبیله‌ای برای ارائه تخفیف برای خرید لوازم الکتریکی جدید، از جمله محدوده، اجاق گاز، و اجاق‌های دیواری است. ایالت ها هنوز در حال تنظیم این برنامه ها هستند و وزارت انرژی انتظار دارد که خانوارها بتوانند در اواخر امسال یا اوایل سال آینده به این تخفیف ها در بسیاری از نقاط کشور دسترسی داشته باشند، بر اساس پرسش های متداول برنامه تخفیف. این پول به خانوارهای با درآمد کم و متوسط ​​محدود می شود، اما مصرف کنندگان واجد شرایط می توانند تا 840 دلار در یک اجاق برقی، اجاق گاز، ظرف یا اجاق جدید صرفه جویی کنند.

همچنین تخفیف‌های درآمدی برای ارتقای برق وجود دارد که ممکن است در ارتباط با پروژه برق‌رسانی مانند تغییر به پخت و پز برقی انجام شود – که می‌تواند تا 4000 دلار برای ارتقاء پنل و تا 2500 دلار برای سیم‌کشی برق باشد.

ملاحظات دیگر

محدوده های القایی دقیق تر از اجاق های معمولی هستند، یکی از دلایلی که سرآشپزهای حرفه ای اغلب آنها را انتخاب می کنند. Calisch گفت، اما یادگیری آشپزی با القاء نیز به زمان نیاز دارد زیرا دقیق تر و پاسخگوتر است. همچنین با همه گلدان ها کار نمی کند. به عنوان مثال، آلومینیوم به دلیل خواص مغناطیسی و الکتریکی، با القایی کار نمی کند – مگر اینکه پوشش خاصی داشته باشد.

یک آزمایش خوب برای اینکه آیا ظروف آشپزی شما با القایی کار می کنند یا خیر، چسباندن آهنربای یخچال به آن است. کالیش گفت: “اگر آهنربای یخچال به آن بچسبد، با اجاق گاز شما کار می کند.”

صاحبان خانه باید بررسی کنند که آیا تابلو برق آنها برای رسیدگی به نیازهای القایی بار اضافی کافی است یا خیر و آیا ممکن است سیم کشی مجدد دیگری لازم باشد. گزینه دیگر در نظر گرفتن مدلی است که امکان استفاده از فناوری القایی با باتری را فراهم می کند و نیاز به ارتقاء الکتریکی را دور می زند.

فلیشر گفت، مصرف‌کنندگانی که روی حصار هستند، ممکن است گزینه‌هایی برای امتحان القایی ارزان قیمت با خرید یک واحد قابل حمل مشعل یا با قرض گرفتن یا اجاره یک صفحه داغ القایی داشته باشند. یک جستجوی ساده در گوگل ممکن است گزینه های قابل قبولی در منطقه شما ایجاد کند.

هنگامی که مصرف کنندگان روش القایی را امتحان کردند، بوچر گفت که نمی خواهند به روش های پخت قبلی خود بازگردند. “آیا پس از استفاده از آیفون 10 به یک تلفن چرخشی برمی گردید؟”