مجمع سهامداران تسلا 2023

در یک نمای هوایی، دفتر مرکزی شرکت تسلا در 03 ژانویه 2023 در شهرستان تراویس، تگزاس دیده می شود.

براندون بل | گتی ایماژ

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در نشست سالانه شرکت در روز سه‌شنبه با سهامداران خطاب کرد و پیش‌بینی کرد که اقتصاد پس از 12 ماه بهبود یابد و قول داد که شرکت سایبرتراک‌های تولیدی را اواخر امسال تحویل دهد.

ماسک با پرداختن به تاخیرهای طولانی در وانت الکتریکی با ظاهری زاویه‌دار، از برخی چالش‌های تولید ابراز تاسف کرد و گفت: “بابت تاخیر متاسفم. ما در نهایت قرار است اواخر امسال تحویل سایبرتراک‌های تولیدی را آغاز کنیم.” او گفت که این وسیله نقلیه ای است که او روزانه رانندگی می کند.

ماسک همچنین گفت که انتظار دارد یک محیط اقتصادی چالش برانگیز تا دوازده ماه آینده ادامه داشته باشد و بسیاری از شرکت‌ها ورشکست شوند. اما پس از آن، او معتقد است، اقتصاد بهبود خواهد یافت و تسلا در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت.

او همچنین پیش‌بینی کرد که تسلا مدل Y در سال جاری پرفروش‌ترین خودروی کره زمین خواهد بود.

در طول جلسه پرسش و پاسخ، یکی از شرکت‌کنندگان که لباسی شبیه یک روبات با کلاه گاوچرانی پوشیده بود، از ماسک پرسید که آیا تسلا یک RV یا یک کمپر می‌سازد. ماسک گفت که این شرکت در حال حاضر قصد ندارد یک RV بسازد، اما Cybertruck آینده می تواند به RV یا کمپر تبدیل شود.

ماسک در پاسخ به سوالی در مورد تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری سرویس رسانه‌های اجتماعی توییتر، گفت که این یک «حواس‌پرتی کوتاه‌مدت» است و گفت که برای اطمینان از بقای آن باید یک «عمل جراحی بزرگ قلب باز» انجام دهد، سپس اشاره کرد که از پیوستن لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق NBC یونیورسال به این شرکت برای تبدیل شدن به مدیر عامل جدید آن هیجان زده هستم.

Straubel به هیئت مدیره اضافه شد، قطار رانندگی جدید تبلیغ شد

پیش از این، سهامداران به اضافه شدن CTO سابق تسلا، JB Straubel، که اکنون مدیرعامل Redwood Materials است، به هیئت مدیره این خودروساز رأی دادند. مواد ردوود ضایعات الکترونیکی و باتری‌ها را بازیافت می‌کند و سال گذشته به یک قرارداد چند میلیارد دلاری با تامین کننده تسلا پاناسونیک.

پس از رای سهامداران، ایلان ماسک، مدیرعامل، بخش خود را از جلسه با تعهد به انجام ممیزی شخص ثالث از زنجیره تامین کبالت تسلا آغاز کرد، یعنی اطمینان حاصل شود که هیچ کودک کار در هیچ یک از تامین کنندگان کبالت تسلا وجود ندارد.

کبالت یک عنصر حیاتی برای تولید باتری‌هایی است که در خودروهای الکتریکی تسلا و بسته‌های باتری پشتیبان مورد استفاده در خانه‌ها و برای پروژه‌های انرژی در مقیاس کاربردی قرار می‌گیرند. ماسک به تشویق سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه گفت: «حتی برای مقدار کمی کبالتی که برایمان انجام می‌دهیم، شش هفته تا یکشنبه مطمئن می‌شویم که هیچ کودک کار مورد استثمار قرار نمی‌گیرد».

ماسک همچنین اعلام کرد که تسلا قصد دارد نوع جدیدی از واحد محرکه را تولید کند که به گفته او به کاربید سیلیکون کمتری نسبت به قطارهای محرک قبلی و بدون عناصر خاکی کمیاب نیاز دارد. وی افزود که تسلا همچنین به معماری جدید و ولتاژ پایین در خودروهای خود تغییر خواهد داد که باید مس کمتری نیاز داشته باشد.

ماسک بعداً در سخنرانی خود به تجارت ذخیره انرژی شرکت افتخار کرد و گفت که رشد فروش «باتری‌های بزرگ» سریع‌تر از رشد در بخش اصلی خودروسازی شرکت است.

نگرانی های حواس پرتی

از زمان آخرین نشست سالانه این سازنده خودروهای الکتریکی در آگوست 2022، لئو کوگوان، بزرگترین سهامدار خرده فروشی تسلا، از ماسک به دلیل فروش میلیاردها دلار دارایی تسلا برای تامین مالی خرید 44 میلیارد دلاری توییتر، شرکت رسانه های اجتماعی، انتقاد کرده است.

کوگوان که یک میلیاردر و موسس شرکت خدمات فناوری اطلاعات SHI International است، هیئت مدیره شرکت را فراخواند برای “انجام شوک درمانی برای احیای قیمت سهام”، یعنی از طریق خرید سهام در اواخر سال گذشته.

برخی از سرمایه گذاران نهادی تسلا به ماسک توصیه می کنند که حواسش به نقش جدیدش به عنوان مدیرعامل توییتر بسیار پرت شده است و نمی تواند در راس تسلا عملکرد مطلوبی داشته باشد، اما ماسک روز سه شنبه گفت که انتظار دارد نسبت به شش دوره گذشته زمان کمتری را در توییتر صرف کند. ماه ها. آنها همچنین از هیئت مدیره تسلا به رهبری رابین دنهولم به دلیل ناتوانی در مهار او و محافظت از منافع سهامداران انتقاد کرده اند.

پس از اینکه ماسک رسماً توییتر را تصاحب کرد، سهام تسلا در 28 اکتبر 2022 به 228.52 دلار بسته شد. با شروع جلسه، آنها در 16 مه 2023 با قیمت 166.52 دلار بسته شدند.

در مجمع سهامداران سال گذشته، ماسک یک رکود 18 ماهه را پیش‌بینی کرد، احتمال بازخرید سهام را به چالش کشید و به سرمایه‌گذاران گفت که هدف کسب و کار خودروهای الکتریکی تولید سالانه 20 میلیون دستگاه خودرو تا سال 2030 است که به نظر او در مجموع به 12 کارخانه نیاز دارد. یکی با تولید 1.5 تا 2 میلیون دستگاه در سال.

این یک داستان در حال توسعه است، لطفاً برای به روز رسانی دوباره بررسی کنید.

افشا: NBCUniversal شرکت مادر CNBC است.