مایک لینچ، بنیانگذار Autonomy برای مواجهه با اتهامات کلاهبرداری به ایالات متحده مسترد شد

مایک لینچ، مدیر اجرایی سابق Autonomy Corp، ساختمان رولز را در 27 ژوئن 2019 در لندن، انگلستان ترک می کند.

دن کیتوود | گتی ایماژ

لندن – مایک لینچ، کارآفرین بریتانیایی در زمینه فناوری، برای مواجهه با اتهامات کلاهبرداری در رابطه با فروش شرکت نرم افزاری خود Autonomy به ایالات متحده مسترد شد. هیولت پاکارد.

سخنگوی لینچ به CNBC تایید کرد که لینچ بعدازظهر پنجشنبه وارد ایالات متحده شد و در حال حاضر در سانفرانسیسکو تا زمانی که شرایط وثیقه فراهم شود، بازداشت است. او با اتهامات اوراق بهادار و کلاهبرداری در رابطه با فروش شرکت خود به نام Autonomy به HP به مبلغ 11 میلیارد دلار مواجه است.

این کارآفرین روز پنجشنبه در جلسه دادگاه شرکت کرد و به پرداخت وثیقه 100 میلیون دلاری محکوم شد تا در حبس خانگی آزاد شود. هنوز مشخص نیست که لینچ قصد پرداخت این اوراق را دارد یا خیر.

توماس گارنر، شریک استرداد در شرکت حقوقی Fladgate، “وثیقه تعیین شده توسط دادگاه ایالات متحده بر اساس استانداردهای بریتانیا فوق العاده بالا است و نمونه بارز رویکردهای متفاوت ایالات متحده و بریتانیا در مورد تعقیب اتهامات جنایت یقه سفید است.” از طریق ایمیل به CNBC گفت.

این پس از آن صورت می‌گیرد که ماه گذشته لینچ در دادگاه عالی برای درخواست تجدیدنظر در مورد استرداد شکست خورد.

لینچ 57 ساله استارت آپ نرم افزاری خود یعنی Autonomy را در سال 2011 به قیمت 11.7 میلیارد دلار به HP فروخت و بلافاصله او را به یکی از ثروتمندترین و مشهورترین بنیانگذاران فناوری در بریتانیا تبدیل کرد.

یک سال بعد، HP اعلام کرد که مبلغ 8.8 میلیارد دلار از این شرکت کم شده است و ادعا می کند که “بی نظمی های حسابداری” باعث شده است که برای Autonomy، که نرم افزار تجزیه و تحلیل داده ها را به مشاغل می فروخت، هزینه زیادی بپردازد.

اتهام اصلی HP این است که مدیران Autonomy درآمد این شرکت را حدود 700 میلیون دلار افزایش داده اند. این شرکت از Autonomy 5 میلیارد دلار شکایت کرد. لینچ از شکایت متقابل شکایت کرد و منجر به یک نبرد حقوقی پیچیده شد که برای یک دهه در حال وقوع است.

در ژانویه سال گذشته، پریتی پاتل، وزیر کشور وقت بریتانیا، استرداد لینچ به ایالات متحده را تایید کرد، پس از آن که یک قاضی بریتانیایی در یک پرونده مدنی علیه لینچ به نفع اچ پی رای داد که ادعا می کرد او قصد داشت ارزش Autonomy را قبل از خرید توسط لینچ افزایش دهد. HP.

لینچ اولین کارمند Autonomy نیست که در ایالات متحده با اتهامات مواجه می شود در ماه می 2019، Sushovan Hussain مدیر مالی سابق به کلاهبرداری متهم و به پنج سال زندان محکوم شد.

برخی در صنعت فناوری بریتانیا معتقدند که لینچ نباید استرداد می شد. در ماه فوریه، تعدادی از کارآفرینان، از جمله برنت هابرمن، بنیانگذار Made.com، نامه‌ای به نخست‌وزیر ریشی سوناک نوشتند و از استفاده «غیر منطقی» آمریکا از معاهده استرداد برای اخراج این کارآفرین فناوری شکایت کردند.

هابرمن قبلاً به روزنامه ساندی تایمز گفت: “آیا این کار درستی است که یک تاجر بریتانیایی که بر اساس قوانین بریتانیا فعالیت می کند به ایالات متحده استرداد شود؟ من معتقد نیستم که اینطور باشد و فکر نمی کنم سایر بازرگانان نیز چنین فکر کنند.” در یک مصاحبه

پس از حذف سه چهارم ارزش Autonomy، HP آنچه از شرکت باقی مانده بود را در سپتامبر 2016 به عنوان بخشی از معامله 8.8 میلیارد دلاری که شامل سایر واحدهای تجاری HP بود، به شرکت بریتانیایی Micro Focus فروخت.