مایکل میلکن می گوید بحران اخیر همان اشتباهی است که بانک ها برای چندین دهه مرتکب شده اند

مایکل میلکن، رئیس موسسه میلکن، در کنفرانس جهانی موسسه میلکن در بورلی هیلز، کالیفرنیا، در 2 مه 2022 سخنرانی می کند. )

پاتریک تی فالون | Afp | گتی ایماژ

مایکل میلکن، سرمایه‌گذار مشهور، روز سه‌شنبه گفت که بحران بانکی کنونی ناشی از عدم تطابق کلاسیک دارایی‌ها و بدهی‌ها است که بارها و بارها در تاریخ به طرز بدی رخ داده است.

میلکن در برنامه «آخرین تماس» از CNBC گفت: «نباید کوتاه قرض می‌دادی و بلند مدت… Finance 101». “چند بار، چند دهه قرار است این درس قرض گرفتن یک شبه و قرض دادن طولانی را یاد بگیریم؟ چه دهه های 1970، 1980 و 90 باشد.”

بانک‌ها دوباره اعتبار کافی دارند، دارایی کافی داشتند، توانایی کافی برای جذب زیان‌های اعتباری را داشتند. خرید اوراق بهادار میانی.”

در اوایل این هفته، First Republic سومین ورشکستگی یک بانک آمریکایی از ماه مارس و بزرگترین سقوط بانک از زمان بحران مالی 2008 بود. این بانک متحمل فرار سپرده شد زیرا ارزش دارایی های بلندمدت آن پس از یک سری افزایش نرخ ها کاهش یافت و نگرانی ها در مورد زیان های محقق نشده در ترازنامه ایجاد شد.

موسس موسسه میلکن معتقد است که پس از بحران، درصد وام هایی که در اختیار سیستم بانکی است، کاهش خواهد یافت.

میلکن گفت: «ما قوی‌تر خواهیم شد، زیرا آنها به دست صندوق‌های بازنشستگی می‌روند که بدهی‌های بلندمدت دارند. مردم بسیار روی ریسک اعتباری و غیره متمرکز هستند، اما یکی از ریسک‌های بزرگ، ریسک نرخ بهره است.

در پی این ورشکستگی بانک ها، سرمایه گذاران وام دهندگان دیگری را که ویژگی های مشابهی داشتند مجازات کردند. شرکت‌هایی که بالاترین درصد سپرده‌های بیمه‌نشده و زیان‌های شدید اوراق قرضه را در ترازنامه خود داشتند، بیشتر مورد بررسی قرار گرفتند.

مطمئناً، این سرمایه‌گذار 76 ساله اذعان داشت که بزرگترین بانک‌های ایالات متحده در واقع مدیریت ریسک محافظه‌کارانه را در میان افزایش سریع نرخ‌های بهره به نمایش گذاشته‌اند.

میلکن گفت: «اینطور نیست که نقدینگی زیادی در این کشور وجود نداشته باشد… ما باید این را نیز در نظر بگیریم که بانک های بزرگ ما… در مدیریت بدهی و دارایی بسیار احتیاط کرده اند.

میلکن پادشاه اوراق قرضه ناخواسته در دهه 1980 بود و پیشگام خریدهای اهرمی بود. در سال 1990، او به تقلب در اوراق بهادار و تخلفات مالیاتی اعتراف کرد و بعداً در سال 2020 توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ مورد عفو قرار گرفت.