مایکروسافت لیست انتظار Bing را حذف می کند و تاریخچه چت را اضافه می کند

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در 7 فوریه 2023 طی رویدادی در دفتر مرکزی این شرکت در ردموند، واشنگتن صحبت می کند.

چونا کاسینگر | بلومبرگ | گتی ایماژ

مایکروسافت پنج‌شنبه اعلام کرد که لیست انتظاری را که در سه ماه گذشته برای موتور جستجوی اصلاح‌شده Bing در نظر گرفته بود، کنار می‌گذارد و به هر کسی که حساب مایکروسافت دارد اجازه می‌دهد از آن استفاده کند. بینگ جدید که در ماه فوریه معرفی شد، دارای یک ربات چت هوشمند است که با مدل هوش مصنوعی GPT-4 از OpenAI شبیه به ربات ویروسی ChatGPT این استارت آپ است.

گوگل همچنان رهبر در تبلیغات جستجو است. مایکروسافت می خواهد پس از معرفی بینگ در سال 2009 با کمک OpenAI به یک رقیب قدرتمندتر تبدیل شود. مایکروسافت اعلام کرده است که به ازای هر درصد سهمی که در دسته جستجوی بسیار سودآور به دست می آورد، درآمد آن 2 میلیارد دلار افزایش می یابد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

جهش سهام اپل پس از شکست درآمد  در اینجا چیزی است که کارشناسان باید بگویند

CNBC Pro

ChatGPT با ظهور خود در اواخر نوامبر، موجی از علاقه به فناوری‌های هوش مصنوعی مولد را برانگیخت که متن، تصاویر و سایر محتواها را در پاسخ به ورودی انسان ایجاد می‌کنند. مایکروسافت خدمات ابری را برای ChatGPT ارائه می‌کند و GPT-4 را به مشاغلی که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند ارائه می‌کند.

علاوه بر تقویت بینگ با GPT-4، مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد مدل هوش مصنوعی را در نرم افزار بهره وری مایکروسافت 365 خود بگنجاند و یک ربات چت را برای متخصصان امنیتی در میان محصولات دیگر ارائه کند. گوگل به نوبه خود در تلاش است تا هوش مصنوعی مولد را به موتور جستجوی خود اضافه کند و یک مدل زبان رقیب GPT-4 دارد که توسعه دهندگان شروع به استفاده از آن کرده اند.

دیویا کومار، رئیس بازاریابی جهانی برای جستجو و هوش مصنوعی در مایکروسافت در مصاحبه ای به CNBC گفت: “ما سیگنال های واقعا خوب و مثبتی از زمان راه اندازی داریم.” هفته گذشته، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت که بینگ از 100 میلیون کاربر فعال روزانه عبور کرده است.

تحلیلگران برنشتاین به رهبری مارک شومولیک نوشتند، در حالی که بینگ سهمی از جستجوهای وب مصرف کننده را بر عهده گرفته است، تقریباً سه ماه از زمانی که مایکروسافت نسخه جدید را طی یک رویداد مطبوعاتی در محوطه دانشگاه خود در ردموند، واشنگتن، معرفی کرد، سهمی از درآمد جستجو کسب نکرده است. یادداشت چهارشنبه به مشتریان

تحلیلگران Bernstein با استناد به داده‌های Apptopia نوشتند: «بینگ در اوج خود در اوایل فوریه رتبه چهارم را در رتبه‌بندی دانلود اپلیکیشن iOS ایالات متحده کسب کرد. “پس از راه اندازی بینگ جدید، حجم کل دانلود برنامه های بینگ 4 برابر افزایش یافته است. با این حال، سرعت دانلود Bing در ماه های مارس و آوریل کاهش یافته است.” برنشتاین معادل رتبه‌بندی خرید در آلفابت مادر گوگل و سهام مایکروسافت است.

اکنون، مایکروسافت علاوه بر گسترش دسترسی، Bing را با قابلیت‌های بیشتری افزایش می‌دهد.

مایکروسافت در حال افزودن راهی برای بازگشت به مکالمات چت قبلی است که ChatGPT ماه ها ارائه کرده است. راهی برای صادرات چت به اسناد مایکروسافت ورد فراهم می کند. همچنین در صورت لزوم، تصاویر و سایر رسانه ها را در پیام های چت نشان می دهد.

و با گذشت زمان، Bing به سرویس‌های شخص ثالث مانند OpenTable و Wolfram Alpha ادغام‌هایی اضافه می‌کند و به افراد امکان می‌دهد هنگام صحبت با ربات چت، اطلاعات فعلی را مشاهده کرده و نسبت به آن اقدام کنند. OpenAI در ماه مارس مفهوم مشابهی به نام پلاگین ها را برای ChatGPT اعلام کرد، اما کسانی که مایل به امتحان آن هستند باید ابتدا به لیست انتظار بپیوندند.

کومار گفت که این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد که در 23 می آغاز می شود، جزئیات بیشتری در مورد نحوه ساخت ربات چت بینگ توسط توسعه دهندگان ارائه خواهد کرد.

افراد همچنان باید از مرورگر وب مایکروسافت Edge در رایانه های شخصی یا برنامه Bing در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند تا از Bing جدید، از جمله ربات چت آن استفاده کنند. این بدان معناست که گوگل هنوز به مردم اجازه استفاده از چت ربات بینگ از مرورگر غالب گوگل کروم را نداده است. کومار گفت: “ما هنوز در اوایل سفر هستیم و هنوز در حال یادگیری بودیم.”

یوسف مهدی، مدیر بازاریابی مصرف کننده، در یک پست وبلاگی نوشت: Edge در دو سال گذشته هر سه ماهه سهم خود از بازار مرور وب را افزایش داده است. مایکروسافت Edge را در سیستم عامل های ویندوز 10 و ویندوز 11 خود گنجانده است و موتور جستجوی پیش فرض در Edge Bing است.

مهدی نوشت: مایکروسافت در حال به‌روزرسانی Edge است تا وقتی افراد نتیجه‌ای را که در حین چت Bing ظاهر می‌شود باز کنند، چت به یک نوار کناری در Edge منتقل شود تا مکالمه ادامه داشته باشد.

تماشا کردن: مالکوم اتریج از CIC Wealth می گوید: هوش مصنوعی تنها تجارت واقعی Alphabet را خراب می کند: جستجوی Google

مالکوم اتریج از CIC Wealth می گوید: هوش مصنوعی تنها تجارت واقعی Alphabet را خراب می کند: جستجوی Google