مایکروسافت بازی هوش مصنوعی را با شرط بندی روی استارتاپ بدون کد Builder.ai تقویت می کند

Sachin Dev Duggal، مدیر عامل، Builder.ai، 19 آوریل 2023.

اسکات ملین | CNBC

لندن – مایکروسافت مبلغ نامشخصی را روی Builder.ai سرمایه‌گذاری کرد، استارت‌آپی که به شرکت‌ها کمک می‌کند برنامه‌هایی را بدون هیچ تجربه کدنویسی بسازند و تلاش‌های هوش مصنوعی خود را دو برابر کند.

Builder.ai که در سال 2017 تأسیس شد و مقر آن در لندن است، در اردوگاه استارت‌آپ‌هایی قرار می‌گیرد که پلتفرم‌های به اصطلاح «بدون کد» و «کد پایین» تولید می‌کنند. نرم افزار آن به هر کسی از هنرمندان خجالتی تکنولوژی که به دنبال فروش آنلاین آثار خود هستند اجازه می دهد تا افراد حرفه ای با تجربه برنامه نویسی محدود را برای توسعه و مدیریت برنامه ها طراحی کنند.

مایکروسافت قصد دارد از طریق یک مشارکت استراتژیک، دستیار هوش مصنوعی Builder.ai، ناتاشا را در نرم‌افزار ویدیویی و چت Teams خود ادغام کند تا به مشتریان اجازه دهد برنامه‌های تجاری را در این پلتفرم بسازند. Builder.ai همچنین ناتاشا را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مایکروسافت تقویت می‌کند تا آن را انسانی‌تر کند.

Builder.ai گفت که این همکاری به Builder.ai و مشتریانش امکان دسترسی به مجموعه ابزارهای ابری Azure مایکروسافت را می دهد، از جمله مجموعه ای از خدمات هوش مصنوعی که از طریق ارتباط با استارت آپ ایالات متحده OpenAI ارائه می کند. توسعه دهندگان پلتفرم Microsoft Azure همچنین می توانند از شبکه کارشناسان Builder.ai بهره ببرند.

داگال در مصاحبه ای به CNBC گفت: «همه ما متقاعد شده ایم که آینده نرم افزار جایی خواهد بود که مشتری نیازی به فنی بودن نداشته باشد. “کاری که ما واقعا انجام می دهیم این است که جهانی را گرد هم می آوریم که در آن مشتریان می توانند نرم افزار بسازند، نرم افزار اجرا کنند، نرم افزار میزبانی کنند.”

برای مایکروسافت، نه تنها یک مشتری کاملاً جدید را باز می کند که بومی دیجیتال شده است، بلکه شخصی را که به Azure Cloud می آید، جایی که این ساختمان نرم افزار از بخش های اصلی پشته مایکروسافت و همچنین پشته سازنده استفاده می کند، باز می کند. بنابراین من فکر می کنم از این منظر، واقعاً کاملاً جامع است. و مأموریت واقعاً توانمندسازی 100 میلیون برنامه نرم افزاری بعدی است.”

جان تینتر، معاون توسعه کسب و کار شرکت مایکروسافت، گفت که این قرارداد نشان دهنده “توسعه ماموریت ما برای توانمندسازی هر فرد و هر سازمانی در کره زمین برای دستیابی به اهداف بیشتر است.”

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟

تینتر در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌بینیم که Builder.ai یک دسته کاملاً جدید ایجاد می‌کند که همه را قادر می‌سازد توسعه‌دهنده باشند و همکاری جدید و عمیق‌تر ما که توسط هوش مصنوعی Azure تقویت می‌شود، قدرت ترکیبی هر دو شرکت را برای کسب‌وکارها در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

Builder.ai و مایکروسافت از افشای شرایط مالی این معامله خودداری کردند.

مایکروسافت اخیراً به طور گسترده سرمایه‌گذاری‌های خود را در هوش مصنوعی گسترش داده است و 13 میلیارد دلار در OpenAI، شرکتی که پشت ربات چت AI محبوب ChatGPT قرار دارد، و نرم‌افزار پردازش زبان هوش مصنوعی شرکت را در موتور جستجوی Bing و برنامه‌های بهره‌وری آفیس گنجانده است.

این قرارداد نشان‌دهنده تلاش بیشتر مایکروسافت برای افزایش تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی است، که به تمرکز اصلی این شرکت تبدیل شده است زیرا به نظر می‌رسد به یک رهبر در فناوری تبدیل شود و در جستجوی تهاجمی‌تر با غول فناوری همکار گوگل رقابت کند.

این الفباشرکتی که متعلق به خود است سرمایه‌گذاری‌های خود را روی هوش مصنوعی انجام داده است و به دنبال این است که با مدل پردازش زبان LaMDA خود، موجودیت‌های دیجیتال را محاوره‌انگیزتر و شبیه به انسان کند و رقیبی برای ChatGPT به نام Bard ایجاد کند.

مایکروسافت در حال حاضر مجموعه ای از ابزارهای توسعه برنامه بدون کد خود را ارائه می دهد. با Builder.ai، امیدوار است که تخصص خود را در این زمینه ارتقا دهد.

دوگال گفت که یکی از اجزای مهم معامله برای Builder.ai، تایید دومین شرکت با ارزش فناوری جهان است.

“اگر تصور کنید که ما قصد داریم با شرکت های بزرگ صحبت کنیم… چه کسی در آن مرحله از ما در مورد شایستگی سوال خواهد کرد؟” داگال به CNBC گفت. “این به شما اهرم بزرگی از ورود به بازار می دهد [strategy]که به خودی خود به نفع هر دو شریک است.”

طبق داده های Crunchbase، Builder.ai تا به امروز در مجموع 195 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این یکی از استارت آپ های متعددی است که اخیراً از علاقه مجدد سرمایه گذاران به فناوری هوش مصنوعی بهره برده است.

در عین حال، پیشرفت در این فناوری منجر به نگرانی محققان در مورد قوی شدن بیش از حد آن شده است. در ماه مارس، گروهی از سنگین وزنان فناوری از جمله ایلان ماسک و سیب استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران، نامه ای سرگشاده نوشت و خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-4، آخرین مدل زبان بزرگ OpenAI شد.

تماشا کردن: سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مورد رونق ChatGPT و نیاز به مقررات

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مورد رونق ChatGPT: