مایکروسافت امسال از افزایش حقوق کارکنان تمام وقت صرف نظر کرد

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در 24 مه 2022 در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس ظاهر می شود.

هالی آدامز | بلومبرگ | گتی ایماژ

مایکروسافت ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت، چهارشنبه از طریق ایمیل به کارکنان گفت: از پیشنهاد افزایش حقوق به کارکنان تمام وقت خودداری می کند.

این حرکت با تلاش های مایکروسافت برای کاهش هزینه ها مطابقت دارد زیرا رشد درآمد کاهش می یابد و مشتریان در هزینه های خود متحول می شوند. در ژانویه، این سازنده نرم افزار اعلام کرد که 10000 شغل یا کمتر از 5 درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد. الفبا، آمازون، متا و سایر شرکت های فناوری نیز در ماه های اخیر کوچک شده اند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

برنشتاین می گوید که هوش مصنوعی چهره مایکروسافت را تغییر خواهد داد و درآمد ابری را دوبرابر خواهد کرد

CNBC Pro

سال گذشته، با موجی از تورم در اقتصاد، مایکروسافت بودجه برای افزایش شایستگی را تقریباً دو برابر کرد و تخصیص سهام را برای برخی کارمندان افزایش داد. امسال جبران خسارت عادی تر به نظر می رسد.

نادلا در این ایمیل نوشت: «ما امسال نیز بودجه پاداش و جایزه سهام خود را حفظ خواهیم کرد، با این حال، به اندازه سال گذشته مازاد سرمایه گذاری نخواهیم کرد و آن را به میانگین های تاریخی خود نزدیکتر می کنیم. مایکروسافت بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. اینسایدر پیشتر از این پیام خبر داده بود.

نادلا گفت پاداش عملکرد مدیران ارشد مایکروسافت نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در ماه آوریل، امی هود، مدیر مالی مایکروسافت گفت که رشد درآمد سالانه در سه ماهه جاری از 7.1 درصد در سه ماه اول سال به 6.7 درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت همچنین خواستار رشد کمتر از 2 درصدی هزینه های عملیاتی در مقایسه با رشد 7.4 درصدی در سه ماهه اول شد.

نادلا علاوه بر نظرات خود در مورد پرداخت، تلاش مایکروسافت برای سرمایه گذاری در بازار رو به رشد هوش مصنوعی را برجسته کرد.

نادلا نوشت: «ما واضح هستیم که به ایجاد یک تغییر پلت فرم بزرگ در این دوره جدید آل کمک می کنیم، و این کار را در یک محیط پویا و رقابتی انجام می دهیم و در عین حال با عدم قطعیت های اقتصاد کلان جهانی نیز مواجه هستیم.

در ژانویه، مایکروسافت سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در استارت‌آپ OpenAI را اعلام کرد که برای اجرای چت ربات ویروسی ChatGPT و ارائه مدل‌های زبانی بزرگ مانند GPT-4 برای تقویت برنامه‌های مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها، به ابر Azure مایکروسافت متکی است.

هود در ماه گذشته گفت که هزینه‌های سرمایه‌ای مایکروسافت به دلیل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های هوش مصنوعی Azure، سه ماهه افزایش می‌یابد.

تماشا کردن: ساتیا نادلا از مایکروسافت به همکار مدیران فناوری برای جلسه کاخ سفید در مورد هوش مصنوعی می پیوندد

ساتیا نادلا از مایکروسافت به همکار مدیران فناوری برای نشست کاخ سفید درباره هوش مصنوعی می‌پیوندد