مارپیچ رقابت ایالات متحده و چین “هشدار دهنده” است

دن یرگین ، کارشناس انرژی به CNBC گفت ، ایالات متحده و چین در یک کشتی برای کسب قدرت حبس شده اند و این نگران کننده است که آنها برای همکاری و همکاری با یکدیگر تلاش نمی کنند.

وی در حال تهیه گزارش در مورد رویترز بود که منابع خود را به نقل از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده در نظر دارد تولید کننده ملی نفت و گاز دریایی چین ، CNOOC را به لیست سیاه دفاع اضافه کند.

یرگین ، نایب رئیس IHS Markit ، گفت که این اقدام ممکن است بخشی از مفهوم “جدا کردن اتصال” یا جدا شدن روابط بین دو کشور باشد.

وی روز سه شنبه به “Street Signs Asia” CNBC گفت: “این یک وضعیت هشدار دهنده است ، ما اکنون مارپیچی داریم که به جای صحبت در مورد تعامل و همکاری و روابط سازنده ، رقابت قدرت ، رقابت استراتژیک ، رقبای همتا است.”

پرچم های ایالات متحده و چین در امتداد خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن دی سی به اهتزاز در می آیند

اندرو هارر | بلومبرگ | گتی ایماژ

وی افزود: “من فکر می کنم در حال حاضر ، دولت ترامپ یک سری مین های زمینی را کنار می گذارد که برای دولت بایدن دشوار است.”

یرگین گفت: ایجاد ثبات در روابط ایالات متحده و چین “بزرگترین مسئله ژئوپلیتیکی” است که جو بایدن رئیس جمهور منتخب باید با آن روبرو شود.

وی با بیان اینکه سایر کشورها تحت تأثیر تنش های ایالات متحده و چین قرار خواهند گرفت ، گفت: “هر دو مورد نیاز پکن و واشنگتن است که بخواهند به آن سمت حرکت کنند ، و من فکر می کنم طی یک سال یا نیم سال گذشته این مسئله بسیار دشوارتر شده است.”

چشم انداز تقاضای نفت

به طور جداگانه ، یرگین چشم انداز بازار نفت را مورد بحث قرار داد زیرا OPEC + توسعه محدودیت تولید را در نظر می گیرد. اوپک + از اعضای گروه تولید کننده نفت به علاوه متحدان غیر اوپک آنها تشکیل شده است.

وی گفت: “من فکر می کنم در حال حاضر واقعاً یک مبارزه بین … افزایش واکسن در قیمت ها و تأثیر ویروس کرونا بر تقاضا باشد.” “این همان چیزی است که در قلب نبردی است که هم اکنون با اوپک و غیر اوپک در جریان است.”

حتی اگر الگوی کار تغییر کرده باشد ، سفر جت تغییر خواهد کرد ، من فکر می کنم که ما خواهیم دید تقاضا به آنچه در سال 2019 بود ، در سال 2022 ، 2023 بازگشت.

دن یرگین

نایب رئیس ، IHS Markit

نفت خام برنت بعد از ظهر سه شنبه در آسیا با 0.29٪ افزایش به 48.02 دلار رسید ، در حالی که West Texas Intermediate با 0.26٪ افزایش به 45.46 دلار رسید.

وی گفت قیمت های نفت پیش بینی بهبود تقاضا را دارند و به افزایش تقاضای ایالات متحده قبل از شروع دوباره افزایش ویروس ها اشاره کرد.

یرگین گفت: “در حقیقت ، امروز به تقاضای چین نگاه کنید. این چند صد هزار بشکه در روز بیشتر از این زمان سال گذشته است و ما همین را در هند نیز دیده ایم.”

وی گفت: “حتی اگر الگوی کار تغییر کرده باشد ، سفر جت تغییر خواهد کرد ، من فکر می کنم که ما خواهیم دید تقاضا به آنچه در سال 2019 بود ، در سال های 2022 ، 2023 بازگشت.”