لینا خان، رئیس FTC می‌گوید به دلیل استفاده توهین‌آمیز از هوش مصنوعی در حالت آماده‌باش قرار دارد

لینا خان، رئیس FTC، در جلسه استماع کمیته فرعی انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان در زمینه نوآوری، داده ها و بازرگانی درباره “بودجه کمیسیون تجارت فدرال سال مالی 2024” در ساختمان ریبورن در روز سه شنبه، 18 آوریل 2023، شهادت می دهد.

تام ویلیامز | Cq-roll Call, Inc. | گتی ایماژ

رئیس لینا خان روز چهارشنبه در مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت: کمیسیون تجارت فدرال برای راه هایی که هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت می تواند برای نقض قوانین ضد انحصار و حمایت از مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد، آماده است.

خان نوشت: “اگرچه این ابزارها جدید هستند، اما از قوانین موجود مستثنی نیستند، و FTC قوانینی را که ما مسئول اجرای آن هستیم، حتی در این بازار جدید، به شدت اجرا خواهد کرد.” سه مجری دیگر در هفته گذشته.

در این مقاله، خان روش‌هایی را که ممکن است هوش مصنوعی برای آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان یا بازار مورد استفاده قرار گیرد، توضیح داد که معتقد است مجریان فدرال باید به دنبال آن باشند. او همچنین نقطه عطف فعلی در اطراف هوش مصنوعی را با دوران اولیه اواسط دهه 2000 در فناوری مقایسه کرد، زمانی که شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل ارتباطات را برای همیشه تغییر داد، اما پیامدهای مهمی بر حریم خصوصی داده‌ها داشت که تا سال‌ها بعد به طور کامل محقق نشد.

خان نوشت: «آنچه که به عنوان مجموعه‌ای از فناوری‌های انقلابی آغاز شد، به تمرکز قدرت خصوصی عظیم بر خدمات کلیدی و قفل کردن مدل‌های تجاری منجر شد که هزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای حریم خصوصی و امنیت ما دارد.

اما او گفت: “مسیر عصر وب 2.0 اجتناب ناپذیر نبود – در عوض با طیف گسترده ای از انتخاب های سیاسی شکل گرفت. و ما اکنون با لحظه انتخاب دیگری روبرو هستیم. همانطور که استفاده از هوش مصنوعی گسترده تر می شود، مقامات دولتی مسئولیت اطمینان از تکرار نشدن این تاریخ که به سختی آموخته شده است.»

به گفته خان، یکی از تأثیرات احتمالی که مجریان باید به آن توجه کنند، تأثیر تنها چند شرکت است که مواد خام مورد نیاز برای استقرار ابزارهای هوش مصنوعی را کنترل می کنند. دلیل آن این است که این نوع کنترل می تواند شرکت های مسلط را قادر سازد تا از قدرت خود برای حذف رقبا استفاده کنند، “برندگان و بازندگان را به روش هایی انتخاب کنند که تسلط آنها را بیشتر کند.”

خان همچنین هشدار داد که ابزارهای هوش مصنوعی که برای تعیین قیمت‌ها استفاده می‌شوند «می‌توانند رفتار تبانی را تسهیل کنند که به‌طور غیرمنصفانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد – و همچنین انواع تبعیض قیمتی دقیقاً هدفمند».

او نوشت: “FTC به خوبی مجهز به صلاحیت قانونی برای رسیدگی به مسائل مطرح شده توسط بخش هوش مصنوعی است که به سرعت در حال توسعه است، از جمله تبانی، انحصار، ادغام، تبعیض قیمت و روش های ناعادلانه رقابت.”

خان همچنین هشدار داد که هوش مصنوعی مولد با ایجاد پیام‌هایی با صدای معتبر، «خطر کلاهبرداری از طریق توربوشارژ» را به دنبال دارد. وقتی صحبت از کلاهبرداری ها و شیوه های تجاری فریبنده به میان می آید، خان گفت که FTC نه تنها به “کلاهبرداران شبانه روزی که این ابزارها را به کار می گیرند، بلکه به شرکت های بالادستی که آنها را فعال می کنند نیز نگاه می کند.”

در نهایت، خان گفت که قوانین موجود در مورد جمع‌آوری یا استفاده نادرست از داده‌های شخصی در مورد مجموعه داده‌های عظیمی که ابزارهای هوش مصنوعی بر روی آن‌ها آموزش داده شده‌اند اعمال می‌شود و قوانین منع تبعیض نیز در مواردی که از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری استفاده شده است اعمال خواهد شد.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: خطرات هوش مصنوعی: هوش مصنوعی چگونه بر انتخابات 2024 تأثیر می گذارد؟

خطرات هوش مصنوعی: هوش مصنوعی چگونه بر انتخابات 2024 تأثیر می گذارد؟