لایحه رمزنگاری از جمهوری خواهان برای تعیین نقش SEC، CFTC

پاتریک مک‌هنری، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای شمالی و عضو عالی رتبه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، در جلسه استماع در واشنگتن دی سی سخنرانی می‌کند.

اندرو هارر | بلومبرگ | گتی ایماژ

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه پیش‌نویس لایحه‌ای را روز جمعه منتشر کردند که به دارایی‌های رمزنگاری و مبادلات یک طرح نظارتی واضح‌تر ارائه می‌دهد، که امکان داد و ستد دارایی‌های دیجیتال را در پلتفرم‌های معاملاتی مرسوم‌تر فراهم می‌کند و تقسیم اختیارات را بین دو تنظیم‌کننده اصلی مالی ایالات متحده معرفی می‌کند.

پیش‌نویس بحث توسط نمایندگان پاتریک مک‌هنری، RN.C، و گلن تامپسون، R-Pa. نوشته شد و به کمیسیون معاملات آتی کالا بر اساس قوانین موجود، اختیارات بازار لحظه‌ای صریح بر کالاهای کریپتو می‌دهد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

با ورود بیت کوین به رکود تابستانی، تورم، سیاست فدرال رزرو دوباره مورد توجه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار گرفت

CNBC Pro

کمیسیون اوراق بهادار و بورس اوراق بهادار دارایی دیجیتال را تنظیم خواهد کرد.

طبق یک خلاصه پیش نویس، این لایحه SEC را از جلوگیری از فهرست کردن اوراق بهادار رمزنگاری شده توسط یک سیستم معاملاتی جایگزین یا ATS منع می کند و SEC را ملزم می کند تا قوانین خود را تغییر دهد تا به کارگزاران اجازه دهد تا دارایی های دیجیتال را نگه دارند.

این لایحه مسیر روشن تری را برای پیشنهاد ثبت شده و فروش دارایی های دیجیتال پیشنهاد می کند. SEC چندین اقدام اجرایی را علیه نهادهای رمزنگاری آمریکایی – از جمله Gemini، Genesis و Kraken – با استدلال شرکت‌هایی که در عرضه و فروش ثبت‌نشده اوراق بهادار دخیل هستند، استوار کرده است.

جداسازی کلیدی برای دارایی‌های DeFi – یا امور مالی غیرمتمرکز – به دارایی‌های تایید شده توسط SEC اجازه می‌دهد از ثبت به عنوان اوراق بهادار معاف شوند.

صرافی‌های کریپتو در پی اقدامات اجرایی گسترده که باعث شده شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان در تلاش برای انتقال عملیات فراتر از صرافی‌های کریپتو ایالات متحده تلاش کنند، خواهان شفافیت مقرراتی شده‌اند. کوین بیس و Gemini هر دو عملیات مبادله خارج از ساحل را اعلام کرده اند.

Coinbase همچنین درگیر یک نبرد کبودی در دادگاه با SEC بر سر مسائلی است که ظاهراً باعث لایحه مک‌هنری تامپسون شده است. صرافی رمزارز در اوایل سال جاری یک اخطار ولز، هشداری در مورد اقدامات اجرایی قریب الوقوع، از SEC دریافت کرد.

پیش‌نویس لایحه احتمالاً در هفته‌ها و ماه‌های آینده تغییر شکل داده و اصلاح می‌شود، اما نشان‌دهنده رأی قدرتمند دو عضو جمهوری‌خواه با نفوذ است.