لایت‌کوین، XRP و سایر آلت‌کوین‌ها افزایش می‌یابند، بیت‌کوین «تراشه آبی» آرام می‌گیرد

ریپل استارت آپ سوئیسی را می خرد و جاستین سان به اتهامات SEC علیه او رسیدگی می کند: CNBC Crypto World

در حالی که بیت کوین و اتر در روز چهارشنبه ثابت بودند، آلت کوین ها بالاتر رفتند.

لایت کوین و XRP با توجه به Coin Metrics، هر کدام حدود 5 درصد بالاتر بودند نشانه سندباکس 4 درصد جهش کرد. قیمت توکن Axie Infinity حدود 8 درصد افزایش یافت.

روز چهارشنبه Ripple، شرکت پرداخت جهانی پشت XRP، خرید Metaco، یک شرکت سوئیسی خدمات نگهبانی رمزارز را اعلام کرد. انتظار می رود این معامله به ریپل دسترسی به مشتریانی مانند سیتی و بی ان پی پاریباس را بدهد و حضور خود را در خارج از کشور گسترش دهد.

با وجود اینکه اخیراً به دلیل نقدینگی ناچیز در بازار، نوسانات کمی بازگشته است، عملکرد قیمت کریپتو در ماه گذشته نسبتاً ضعیف بوده است. با این حال، طبق گفته گلاسنود، نوسانات 30 روزه برای بیت کوین و اتر به پایین ترین سطح خود در سال رسیده است.

با این کار، برخی از سرمایه گذاران توجه خود را از بیت کوین دور کرده و به توکن های کوچکتر و جدیدتر یا «آلت کوین ها» معطوف کرده اند. این یک دوره تکراری در چرخه بیت کوین است که به عنوان “فصل آلت کوین” شناخته می شود. در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین و اتر توسط بسیاری به‌عنوان دارایی‌های به اصطلاح «تراشه آبی» یا «پرواز به سمت ایمنی» در ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده‌اند.

نوئل آچسون، نویسنده خبرنامه «Crypto is Macro Now» می‌گوید: «مانند بازارهای کلان، دستکاری قیمت‌های سهام انعطاف‌پذیر با نقاط داده‌های اقتصادی تاریک، بازار کریپتو نیز با دوگانگی سروکار دارد.

به طور خاص، در اوایل این ماه اتر برای مدت کوتاهی افزایش یافت و بلاک چین بیت کوین در میان افزایش علاقه به memecoin ها و توکن های NFT مانند در شبکه بیت کوین به نام ordinals، رکورد بالایی را در تراکنش های روزانه مشاهده کرد.

آچسون افزود: «علیرغم این علائم کف، فعالیت کم است. قیمت ها بیش از 10 درصد در ماه کاهش یافته است و حجم روند کاهشی دارد.

بیت کوین و اتر روز چهارشنبه به ترتیب در سطوح 27000 دلار و 1800 دلار در اطراف خط ثابت حرکت کردند.