قیمت تخم مرغ عمده فروشی ممکن است برای اولین بار از سال 2021 به 1 دلار برسد

گریس کری | لحظه | گتی ایماژ

قیمت‌های عمده‌فروشی تخم‌مرغ در هفته‌های آتی به 1 دلار در هر دوجین کاهش می‌یابد – پایین‌ترین سطح در تقریباً دو سال گذشته – زیرا قیمت‌ها از بالاترین رکورد در زمستان عقب‌نشینی می‌کنند.

به گفته Urner Barry، یک شرکت تحقیقاتی بازار، قیمت‌های عمده فروشی – که خرده‌فروشان مانند فروشگاه‌های مواد غذایی به توزیع‌کنندگان تخم مرغ می‌پردازند – تا 26 آوریل 1.22 دلار در هر دوجین بود. معیار قیمت تخم مرغ سفید بزرگ Midwest آن یک فشارسنج است که به طور گسترده در صنعت تخم مرغ مورد استناد قرار گرفته است.

این در مقایسه با رکورد 5.46 دلار در دسامبر و 3.54 دلار در تعطیلات عید پاک، که هر دو دوره فصلی تقاضای بالای مصرف کنندگان بودند، کاهش یافته است. در مجموع قیمت ها در حدود 5 ماه 78 درصد کاهش یافته است.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
چرا مهم است که در رابطه با پول صحبت کنید؟
یک رکود ممکن است در راه باشد – در اینجا مدت زمان ممکن است
کارشناس MIT می گوید 3 راه برای تجدید نظر در دوران پیری و بازنشستگی

کارین ریسپولی، مسئول پوشش بازار تخم‌مرغ در Urner Barry، گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد، آنها به زودی به زیر 1 دلار در هر دوجین سقوط خواهند کرد. این اولین بار از جولای 2021 خواهد بود.

“همه چیز خراب شده است [since Easter]ریسپولی در مورد قیمت عمده فروشی گفت: “مطمئناً در حال اصلاح بسیار شدیدی بوده است.”

چرا قیمت تخم مرغ جهش کرد و سپس کاهش یافت؟

قیمت تخم مرغ در سال 2022 برجسته بود، سالی که در آن تورم برای بسیاری از کالاها و خدمات مصرفی بالا بود.

عرضه تخم مرغ به دلیل شیوع تاریخی آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده که باعث مرگ میلیون‌ها مرغ تخم‌گذار شد، کاهش یافت. تأثیر این کاهش عرضه با تعطیلات زمستانی تشدید شد، زمانی که تقاضای تخم مرغ معمولاً هر سال به اوج خود می رسد.

در حال حاضر، یک معکوس وجود دارد.

خرده فروشان واقعاً کارت سفیدی دارند تا آنچه را که می خواهند با قیمت گذاری خود انجام دهند.

کارین ریسپولی

رئیس پوشش بازار تخم مرغ در Urner Barry

برایان موسکوگیوری، استراتژیست تجارت جهانی در Eggs Unlimited، یک تامین کننده، گفت که از ماه دسامبر تاکنون هیچ مورد جدیدی از آنفولانزای پرندگان در مزارع تخم مرغ تجاری شناسایی نشده است، که اجازه می دهد عرضه تخم مرغ دوباره افزایش یابد. او گفت که در همین حال، تقاضای مصرف کننده معمولاً در این زمان از سال ضعیف است.

Moscogiuri گفت: “قیمت ها فراتر از انتظار صنعت در این مرحله سقوط کرده است.”

قیمت‌های خرده‌فروشی – که مصرف‌کنندگان در فروشگاه می‌پردازند – تمایل دارند روند قیمت عمده‌فروشی را با تاخیر مواجه کنند. اما میزان پس انداز آتی مصرف کنندگان در یک کارتن تخم مرغ مشخص نیست، زیرا خرده فروشان اختیاری برای تعیین قیمت قفسه خود دارند.

چرا قیمت تخم مرغ در حال حاضر از کنترل خارج شده است؟

ریسپولی گفت: «خرده‌فروشان واقعاً دارای کارت سفید هستند تا آنچه را که می‌خواهند با قیمت‌گذاری خود انجام دهند.

طبق داده‌های فدرال، مصرف‌کننده متوسط ​​برای یک دوجین تخم‌مرغ درجه A در ماه مارس 3.45 دلار پرداخت کرده است. این نسبت به رکورد 4.82 دلار در ژانویه کاهش یافته است، اما نسبت به 2.05 دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

ناگهان ممکن است تخم مرغی به قیمت یک دلار یا 1.69 دلار داشته باشید [a dozen] Moscogiuri گفت، به خصوص اگر خرده فروشان تخم مرغ را به عنوان یک رهبر ضرر برای جذب مصرف کنندگان در فروشگاه تبلیغ کنند.

وی افزود، با این حال، برخی ممکن است سعی کنند هر گونه ضرر مالی را در ماه های زمستان به تخم مرغ ها جبران کنند، در این صورت ممکن است به راحتی از پس انداز هزینه های حاصله در سطح عمده فروشی عبور نکنند.