قیمت بیت کوین برای اولین بار از ژانویه 2018 بیش از 16000 دلار شکسته می شود

نمایش بصری بیت کوین با دلار آمریکا.

استودیو شرقی | گتی ایماژ

بیت کوین روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی از مرز 16000 دلار صعود کرد و به سطحی رسید که از اوایل ژانویه 2018 دیده نشده است.

بر اساس اطلاعات سایت صنعت CoinDesk ، قیمت ارز رمزنگاری شده فقط پس از ساعت 5 صبح به وقت ET به 16،019 دلار افزایش یافت. آخرین معاملات در حدود 15،887 دلار بود که در 24 ساعت گذشته بیش از 1٪ افزایش داشت.

بر اساس داده های CoinDesk ، آخرین باری که بیت کوین سطح 16000 دلار را نقض کرد ، 8 ژانویه 2018 بود. دلیل حرکت بالاتر در روز پنجشنبه بلافاصله مشخص نبود ، هرچند برخی از کارشناسان پیوندی را با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده اند.

Nicholas Pelecanos ، رئیس بازرگانی شرکت رمزنگاری NEM ، به CNBC گفت: “انتخابات ایالات متحده به فشار BTC برای مقاومت در برابر 14K کمک کرد ، هر دو طرف محرک بیشتری می خواهند که برای سهام مثبت باشد که BTC در طول سال با آنها رابطه نزدیک داشته است.”

“با داشتن یک سنا جمهوری خواه و رئیس جمهور دموکرات ، محرک ممکن است به آرامی ایجاد شود ، که می تواند سیستم فدرال رزرو را مجبور به اجرای یک برنامه تهاجمی کمی (QE) تهاجمی برای کمک به ادامه اقتصاد کند.”

قیمت بیت کوین ، شناخته شده ترین و ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده در جهان ، امسال بیش از دو برابر افزایش یافته است ، یک اجرای وحشی که یادآور رالی هیولای آن در اواخر سال 2017 است که باعث شد تا مرز 20 هزار دلار محدود شود.

برخی از طرفداران رمزنگاری می گویند که این به موج محرک بی سابقه دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان با هدف مقابله با بحران ویروس کرونا برمی گردد. آنها می گویند ، چنین اقداماتی ارزهای فیات را بی ارزش می کند و بیت کوین را به یک گزینه جذاب تبدیل می کند.

اثر PayPal

این همچنین در حالی است که به نظر می رسد تعدادی از شرکت ها در حال گرم شدن به رمزنگاری هستند.

ماه گذشته ، غول fintech PayPal اعلام کرد که ویژگی های جدیدی را به کاربران اجازه می دهد تا با بیت کوین ، اتر ، بیت کوین پول نقد و litecoin تجارت کنند. تا اوایل سال 2021 ، این شرکت همچنین قصد دارد به مشتریان خود اجازه دهد تا با شبکه 26 میلیون خرده فروش خود از رمزنگاری برای خرید استفاده کنند.

در همین حال ، اسکوئر ماه گذشته گفت که 50 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. شرکت fintech ایالات متحده که توسط مدیر عامل شرکت توییتر جک دورسی اداره می شود ، مدتهاست که خدمات رمزنگاری را به کاربران برنامه محبوب Cash خود ارائه می دهد.

برای دسترسی به گفتگوی زنده PRO ، از جمله گفتگوهای ما ، در CNBC PRO مشترک شوید بحث در مورد 2 دسامبر درباره فرصت ها و خطرات در بازارهای بین المللی.