فیسبوک از گروهی حمایت مالی کرد که با اصلاحات ضد انحصار فناوری مبارزه کرد

یک گروه حامی تحت حمایت فیس‌بوک، 34 میلیون دلار کمک مالی از یک اهداکننده ناشناس دریافت کرد، زیرا در حال مبارزه با قوانین ضد انحصار بود که صنعت فناوری را به شدت تنظیم می‌کرد.

شخصی که با این گروه کار می کند، پروژه American Edge، به CNBC گفت که 34 میلیون دلار از فیس بوک است. این شخص از ذکر نام خودداری کرد تا آزادانه در مورد امور مالی گروه صحبت کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

آمازون، مایکروسافت و آلفابت رشد ابری کندتری را ارائه می دهند.  در اینجا آمده است که چگونه هوش مصنوعی می تواند این روند را معکوس کند

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

طبق آخرین فرم های مالیاتی 990 سازمان، تقریباً دو سال پیش، این سازمان غیرانتفاعی مبلغ هنگفتی را جمع آوری کرد. این اسناد منعکس کننده امور مالی غیرانتفاعی است که از 1 نوامبر 2020 شروع می شود و تا 31 اکتبر 2021 ادامه می یابد. این افشاها جدیدترین سوابق مالیاتی موجود برای بازدید عموم هستند و اسامی اهداکنندگان گروه را فهرست نمی کنند.

سخنگوی متا از اظهار نظر خودداری کرد و در عوض CNBC را به American Edge ارجاع داد.

داگ کلی، مدیرعامل امریکن اج در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «تهدیدات پیشروی فناوری آمریکا تأثیر عمیقی بر امنیت ملی و رفاه اقتصادی ما دارد و ما این اتهامات را هدایت می‌کنیم تا مطمئن شویم همه آگاه هستند».

اسناد جدید نشان می‌دهد که گروه حامی فناوری، زمانی که قانون‌گذاران دو حزبی در کاپیتول هیل در حال تلاش برای مقابله با غول‌های فناوری بودند، از جمله از طریق قانون ضد انحصار که کنگره را تصویب نکرد و جلسه استماع در مارس 2021 با حضور مدیران عامل فناوری مانند فیس‌بوک، به بزرگترین جمع‌آوری کمک مالی دست یافت. مارک زاکربرگ فیس بوک نام خود را به متا در اواخر سال 2021

پروژه American Edge اولین تبلیغ صنعت فن آوری خود را در سال 2020 راه اندازی کرد. 990 فرم قبلی این گروه، از سال 2019 تا اواخر سال 2020، نشان می داد که تمام پول خود را از یک کمک ناشناس 4 میلیون دلاری در آن دوره جمع آوری کرده است. فیس بوک در سال 2020 به واشنگتن پست تایید کرد که به این گروه کمک می کند. شخصی که با امریکن اج کار می کند به CNBC گفت که این 4 میلیون دلار نیز کاملاً از فیس بوک است.

American Edge موجی از تبلیغات تلویزیونی و دیجیتالی را از اواخر سال 2020 تا سال 2021 راه اندازی کرد و پیشنهادات ضد انحصار را پذیرفت. یک برنامه تلویزیونی که توسط این گروه تأمین مالی شده بود، نشان داد که نوآوری در کسب و کارهای کوچک ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، اگر چنین قانونی از کنگره عبور کند.

در ژوئن 2021، کمیته قضایی مجلس نمایندگان، بسته ای از اصلاحات ضد انحصار فناوری گسترده را تصویب کرد. این اقدامات قوانین جدیدی را در بزرگترین پلتفرم‌های آنلاین پیشنهاد می‌کرد، مانند الزام آنها به قابلیت‌هایی برای کاربران برای انتقال آسان داده‌های خود به سرویس‌های دیگر، انتقال بار اثبات در موارد ادغام بر روی پلت‌فرم‌های فناوری غالب، مسدود کردن پلتفرم‌ها از کسب‌وکارهای فعال با تضاد منافع. و از مزایای محصولات خود در پلتفرم هایی که اجرا می کنند.

سنا بعداً نسخه‌ای از یکی از این لایحه‌ها، قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا را در اکتبر 2021 معرفی کرد که هدف آن منع ترجیحات شخصی در خدمات فنی غالب بود. این لایحه در ژانویه 2022 از کمیته قضایی سنا ارائه شد.

روی هم رفته، این صورت‌حساب‌ها برای ایجاد یک محیط قانونی بسیار نامطمئن‌تر برای فیس‌بوک و همتایانش، از جمله سخت‌تر کردن خرید شرکت‌هایی که می‌توانند به رشد کسب‌وکارشان کمک کنند، آماده می‌شوند.

تقریباً همه این لوایح پس از مخالفت شرکت‌های فناوری بزرگ و گروه‌های صنعتی آن‌ها با این قوانین و بیان اینکه محدودیت‌های ناعادلانه اعمال می‌کنند و اثرات منفی برای مصرف‌کنندگان به همراه خواهند داشت، رأی کامل مجلس یا سنا را به دست نیاوردند. به عنوان مثال، اتاق پیشرفت، با حمایت اپل، آمازون، گوگل و متا، هشدار داده است که لایحه سنا به طور قابل توجهی پیشنهادات آمازون پرایم مانند حمل و نقل دو روزه را تغییر می دهد و ارائه اصول اولیه کم هزینه از برند شخص اول خود را دشوارتر می کند. ، از ترس متهم شدن به ترجیح خود غیرقانونی.

بر اساس داده های AdImpact، American Edge در سال 2021 بیش از 5 میلیون دلار بین تبلیغات تلویزیونی و دیجیتالی هزینه کرده است. AdImpact می گوید که سال گذشته بیش از 10 میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کرد. این گروه طبق 990 فرم خود با بیش از 13 میلیون دلار دارایی خالص وارد سال 2022 شد.

این کمک 34 میلیون دلاری همچنین زمانی انجام شد که امریکن اج اعلام کرد که نماینده سابق گرگ والدن، آر-اور و سناتور سابق هایدی هیت کمپ، DN.D. را به عنوان روسای مشترک هیئت مشاوران اضافه می کند تا “تلاش های ائتلاف در اینترنت را رهبری کنند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، باز بودن، دسترسی و بیان آزاد. والدن همچنان در وب سایت این گروه به عنوان رهبر هیئت مشاوران فهرست شده است، در حالی که هایت کمپ دیگر در لیست نیست.

یک گزارش سال 2022 توسط ناظر پروژه شفافیت فناوری می گوید که فیس بوک فقط یک “مشارکت کننده” در امریکن اج نیست، همانطور که این شرکت به واشنگتن پست تأیید کرد، بلکه به طور بالقوه “تنها سرمایه گذار” آن است. بر اساس وب سایت آن، پروژه شفافیت فناوری از بنیادهای جامعه باز تحت حمایت جورج سوروس، خیریه کریگ نیومارک، بنیاد بوهمین و شبکه امیدار بودجه دریافت می کند.

وب سایت امریکن اج فیسبوک را به عنوان یکی از اعضای ائتلاف حامی آنها فهرست می کند. دیگر اعضای فهرست شده عبارتند از: Bear Hill Advisors، مرکز آزادی فردی، NetChoice، شورای تجارت متصل، اتاق بازرگانی سیاه ملی و انجمن ملی مشاغل کوچک.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط OpenSecrets، خود فیس‌بوک از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۸ میلیون دلار برای لابی‌گری فدرال هزینه کرده است.

فراتر از 34 میلیون دلار کمک مالی، تنها کمک دیگری که در افشای مالیات ذکر شده بود، یک کمک ناشناس دیگر بود – 25000 دلار. کمک چند میلیون دلاری این امکان را به امریکن اج داد که کمی بیش از 19 میلیون دلار برای آنچه در این فرم‌ها به‌عنوان مکان‌یابی رسانه و خدمات استراتژیک نامیده می‌شود، هزینه کند.

990 فرم که در سال 2022 توسط این گروه امضا و بایگانی شد، همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های مشاوره قدرتمندی که برای امریکن اج کار می‌کنند نیز بیش از 3 میلیون دلار از این سازمان دریافت کرده‌اند. Cavalry LLC، شرکتی که توسط استراتژیست های سابق رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، R-Ky تأسیس شده بود، از نوامبر 2020 تا اکتبر 2021، 1.1 میلیون دلار توسط American Edge پرداخت شد. واشنگتن پست گزارش داد که جان اشبروک، شریک موسس در Cavalry و یک مشاور سابق مک کانل به هدایت گروه کمک می کند.

Global Strategy Group، یک شرکت مشاوره سیاسی و شرکتی که توسط سه استراتژیست دموکرات تأسیس شد، در همان بازه زمانی 910000 دلار از American Edge دریافت کرد. GSG سابقه همکاری با Big Tech را دارد. آمازون قبلاً این گروه را به کار گرفته بود در حالی که این شرکت با تلاش‌های اتحادیه‌سازی مبارزه می‌کرد. خود آمازون به گروهی مشابه کمک مالی کرده است در حالی که آن غیرانتفاعی قوانین مرتبط با فناوری را اتخاذ کرده است.

واشنگتن پست گزارش داد که جیم پاپا، یکی از شرکای گروه استراتژی جهانی که دستیار رئیس جمهور سابق باراک اوباما بود نیز به این سازمان کمک می کرد. پاپا در صفحه نمایه GSG خود می‌گوید که در میان مشتریان فعلی و سابق او FWD.us، یک غیرانتفاعی 501(c)(4) است که توسط زاکربرگ تأسیس شده و فعالانه در مورد مسائل مربوط به مهاجرت لابی می‌کند.

یک نماینده GSG به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.