فروش پلی استیشن 5 به بالاترین حد خود رسید، سود به رکورد رسید

سونی قصد دارد 18 میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در سال مالی خود منتهی به مارس 2023 بفروشد.

تیاگو پرودنسیو | راکت | گتی ایماژ

سونی با کمک بخش تراشه و فروش کنسول بازی پرچمدار پلی استیشن 5 که رکورد سال مالی خود را به ثبت رساند، روز جمعه رکورد درآمد عملیاتی سالانه خود را ثبت کرد.

در اینجا نحوه عملکرد سونی در سه ماهه مارس در برابر برآوردهای اجماع Refinitiv آمده است:

  • درآمد: 3.06 تریلیون ین ژاپن (22.7 میلیارد دلار) در مقابل 2.92 تریلیون ین مورد انتظار. این نشان دهنده رشد 35 درصدی سال به سال است.
  • سود عملیاتی: 128.5 میلیارد ین ژاپن در مقابل 124.34 میلیارد ین مورد انتظار. این نشان دهنده کاهش 7 درصدی سال به سال است.

سونی برای سال مالی کامل خود که در ماه مارس به پایان رسید، قبلا سود عملیاتی 1.18 تریلیون ین و 11.5 تریلیون ین درآمد را پیش بینی کرده بود. این شرکت پیش بینی خود را با 1.21 تریلیون ین در سود عملیاتی شکست داد که یک رکورد برای شرکت است.

سونی پیش‌بینی می‌کند که فروش آن برای سال مالی جاری که در مارس 2024 به پایان می‌رسد، 11.5 تریلیون ین باشد که تقریباً نسبت به سال گذشته ثابت است. این شرکت اعلام کرد سود عملیاتی به 1.17 تریلیون ین خواهد رسید که 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

رکورد فروش پلی استیشن 5

سونی اعلام کرد که در سال مالی 19.1 میلیون کنسول پلی استیشن 5 فروخته است که پیش بینی 18 میلیونی خود را پشت سر گذاشته است. این در مقایسه با 11.5 میلیون واحد PS5 فروخته شده در سال مالی قبل، زمانی که سونی با مشکلات زنجیره تامین مواجه بود، بیشتر بود.

بخش بازی این غول ژاپنی یکی از بزرگترین محرک های سود آن در سال بود که سود عملیاتی 250 میلیارد ین به ارمغان آورد، اگرچه این رقم نسبت به سال قبل 27 درصد کاهش داشت.

برای سال مالی، بخش بازی سونی درآمدی معادل 3.64 تریلیون ین به ارمغان آورد که 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این کسب و کار بزرگترین دسته سونی از نظر فروش بود.

سونی سود عملیاتی تجارت بازی خود را برای سال مالی جاری 270 میلیارد ین پیش بینی کرده است. این شرکت امیدوار است که PlayStation VR 2، هدست بازی واقعیت مجازی این شرکت، به افزایش فروش کمک کند. این شرکت گفت که در سال آینده شاهد بهبود سودآوری سخت افزار خواهد بود.

سونی اعلام کرد که قصد دارد 25 میلیون واحد PS5 را در سال مالی جاری بفروشد. در صورت تحقق، این یک رکورد برای PS5 خواهد بود.

این شرکت در حال رقابت با کنسول نینتندو سوییچ و ایکس باکس مایکروسافت است.

چیپس و موسیقی سود را افزایش می دهد

سونی تراشه‌های حسگر تصویر را می‌فروشد که در گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات دوربین قرار می‌گیرند. کسب و کار مربوط به حسگرهای تصویر در سال منتهی به 31 مارس، شاهد افزایش 36 درصدی سود نسبت به سال قبل بود و به 212.2 میلیارد ین رسید.

با این حال، این شرکت انتظار دارد سود عملیاتی این بخش در سال مالی جاری 5.7 درصد کاهش یابد و دلیل آن کاهش تقاضا برای سنسورهای تصویر خود، به ویژه از سوی سازندگان گوشی های هوشمند چینی است.

در همین حال، کسب و کار انتشار موسیقی این شرکت که هنرمندانی از بیانسه تا ادل را در فهرست خود دارد، شاهد افزایش 24.7 درصدی سود نسبت به سال قبل به 263.1 میلیارد ین در سال منتهی به 31 مارس بود. این بزرگترین تجارت سونی از نظر سود بود.