فدرال رزرو نرخ ها را یک چهارم افزایش می دهد و سیگنال توقف احتمالی را می دهد

فدرال رزرو نرخ ها را یک چهارم واحد افزایش می دهد

فدرال رزرو روز چهارشنبه دهمین افزایش نرخ بهره خود را در مدت کمی بیش از یک سال تصویب کرد و اشاره ای آزمایشی به پایان یافتن چرخه انقباض فعلی را اعلام کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی در تصمیمی متفق القول که به طور گسترده مورد انتظار بازارها بود، نرخ استقراض معیار خود را 0.25 درصد افزایش داد. این نرخ تعیین می‌کند که بانک‌ها چه چیزی را برای وام‌دهی یک شبه از یکدیگر دریافت می‌کنند، اما از طریق بسیاری از محصولات بدهی مصرف‌کننده مانند وام مسکن، وام‌های خودرو و کارت‌های اعتباری تغذیه می‌کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

ریدر بلک راک نگرانی جدیدی را برای سرمایه گذاران فراتر از افزایش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو برجسته می کند

CNBC Pro

این افزایش نرخ وجوه فدرال را به محدوده هدف 5 تا 5.25 درصد می رساند که بالاترین میزان از اوت 2007 است.

با این حال، بازارها بیشتر بر این تمرکز دارند که آیا فدرال رزرو در اینجا توقف خواهد کرد یا خیر، به ویژه با نگرانی های پایدار در مورد رشد اقتصادی و بحران بانکی که اعصاب وال استریت را به هم ریخته است. سهام اندکی افزایش یافت و بازدهی خزانه داری عمدتاً بلافاصله پس از اخبار فدرال رزرو پایین تر بود، اما سهام برای حفظ این افزایش ها تلاش کردند.

در جریان کنفرانس خبری روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، گفت: «امروز تصمیمی در مورد مکث اتخاذ نشد» اما اشاره کرد که تغییر در زبان بیانیه در مورد تثبیت سیاست‌های آینده «معنی‌دار» است.

بیانیه پس از جلسه فقط مقداری شفافیت را در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده ارائه کرده بود – و نه بر اساس آنچه که می‌گفت بلکه آنچه را که نمی‌گفت. این سند جمله ای را که در بیانیه قبلی وجود داشت حذف می کند که می گوید «کمیته پیش بینی می کند که برخی سیاست های بیشتر برای فدرال رزرو برای دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی مناسب باشد».

این بیانیه همچنین زبان را برای تشریح شرایطی که تحت آن “تحکیم سیاست اضافی ممکن است مناسب باشد” تغییر داد. پیش از این، FOMC راهنمایی رو به جلو را در مورد چگونگی تعیین “میزان افزایش آینده در محدوده هدف” تنظیم کرده بود.

در این بیانیه مجدداً تاکید شده است که فدرال رزرو “تجمیع انبوه سیاست های پولی، تاخیرهایی که سیاست های پولی بر فعالیت های اقتصادی و تورم، و تحولات اقتصادی و مالی تاثیر می گذارد، در نظر خواهد گرفت.”

روی هم رفته، این حرکات دست کم نشانه‌ای است که نشان می‌دهد اگرچه سیاست‌های سختگیرانه می‌تواند به قوت خود باقی بماند، اما مسیر پیش‌رو برای افزایش نرخ بهره واقعی کمتر مشخص است زیرا سیاست‌گذاران داده‌های دریافتی و شرایط مالی را ارزیابی می‌کنند.

اعتبار «سخت‌تر» برای خانوارها

تصمیم روز چهارشنبه در بحبوحه شکنندگی اقتصادی ایالات متحده و مخالفت قانونگذاران برجسته دموکرات اتخاذ شد که این هفته از فدرال رزرو خواستند تا افزایش نرخ بهره را که آنها اصرار داشتند باعث رکود اقتصادی و از دست دادن بیش از حد مشاغل شود، متوقف کند.

با این حال، از زمان شروع افزایش ها در مارس 2022، بازار کار قوی باقی مانده است. در عین حال، تورم هنوز بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی است که سیاست گذاران آن را بهینه می دانند. چندین مقام گفته اند که احتمالاً حتی در صورت تعلیق افزایش نرخ ها، باید همچنان بالا بماند.

پاول به خبرنگاران گفت: «تورم از اواسط سال گذشته تا حدودی تعدیل شده است، با این وجود فشارهای تورمی همچنان بالاست و روند کاهش تورم به 2 درصد راه درازی در پیش دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو: ممکن است برای کاهش نرخ بهره خیلی زود باشد

همراه با تورم، فدرال رزرو باید با آشفتگی در صنعت بانکداری که شاهد تعطیلی سه بانک متوسط ​​بوده است، مقابله کند.

اگرچه مقامات بانک مرکزی اصرار دارند که کل صنعت باثبات است، انتظار می‌رود سخت‌تر شدن شرایط اعتباری و تشدید مقررات پیش‌رو بر رشد اقتصادی که در سه ماهه اول سالانه تنها 1.1 درصد بود، تأثیر بگذارد.

در بیانیه پس از جلسه اشاره شد که «شرایط تنگ‌تر اعتبار برای خانوارها و مشاغل احتمالاً بر فعالیت‌های اقتصادی، استخدام و تورم تأثیر می‌گذارد». این زبان شبیه بیانیه ماه مارس بود که درست پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک امضا منتشر شد.

اقتصاددانان خود فدرال رزرو در نشست ماه مارس FOMC هشدار دادند که احتمالاً یک رکود کم عمق به دلیل مشکلات بانکی است.

مسائل در بخش مالی ادامه یافته است، با جی پی مورگان چیس روز دوشنبه، اولین جمهوری را به دست گرفت. پاول گفت که چنین معامله ای “استثنا” است. اگرچه این وضعیت ایده آلی نبود، اما پاول گفت که این یک “نتیجه خوب” برای سیستم بانکی است.

پاول، رئیس فدرال رزرو، خرید First Republic را با JPMorgan یک

بیانیه نشست این هفته همچنین بار دیگر تاکید کرد که رشد اقتصادی “متوسط” بوده در حالی که “افزایش مشاغل قوی بوده است” و تورم “بالا” بوده است.

«اگرچه بیانیه FOMC نسبت به آنچه در بیانیه گذشته حذف شد کمی مبهم‌تر است، با این وجود به وضوح نشان می‌دهد که فدرال رزرو همچنان به داده‌ها وابسته است زیرا اذعان می‌کند که تورم همچنان بالاست، اما تأکید می‌کند که می‌خواهد اثرات تجمعی اقدامات تهاجمی خود را زیر نظر بگیرد. کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی در LPL Research گفت: کمپین افزایش نرخ.

کراسبی افزود: «این بیانیه بستر محکمی را فراهم می‌کند که فدرال رزرو می‌تواند از آن به هر جهتی حرکت کند، بدون اینکه بازارهای بی‌رویه غافلگیرکننده باشد».

نرخ های بالاتر به مسائل بانکی اضافه شد

در حالی که نرخ های بالاتر مشکلات بانکی را تشدید کرده است، مقامات فدرال رزرو اصرار دارند که تمرکز آنها بر تورم است.

به گفته فدرال رزرو آتلانتا، داده‌های اخیر نشان‌دهنده ملایم‌تر شدن افزایش قیمت‌ها هستند، اگرچه اقلام “چسبنده” مانند هزینه‌های مسکن و مراقبت‌های پزشکی بالاتر باقی مانده‌اند، در حالی که قیمت‌هایی که تمایل زیادی به تغییر دارند، مانند غذا و انرژی، در واقع کاهش یافته‌اند. محاسبات

بازارها پیش بینی می کنند که رشد آهسته تر و احتمال رکود، فدرال رزرو را مجبور به کاهش نرخ بهره در اواخر امسال خواهد کرد.

به گفته موسسه سنجش مدیریت عرضه، تولید در شش ماه گذشته در حال انقباض بوده است. با این حال، بخش خدمات، که متضمن بخش وسیع تری از اقتصاد 26.5 تریلیون دلاری ایالات متحده است، به توسعه اشاره کرده است.

بازار کار نیز انعطاف پذیر باقی مانده است. شرکت پردازش حقوق و دستمزد ADP روز چهارشنبه گزارش داد که استخدام شرکت های بخش خصوصی در ماه آوریل 296000 نفر افزایش یافته است که بسیار بالاتر از انتظارات اقتصاددانان است. این به عنوان یک سیگنال بالقوه بود که با وجود تمام تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش تقاضا برای نیروی کار و اصلاح عدم تعادل عرضه و تقاضا، مشکلاتی وجود دارد.