فدرال رزرو مخالف است، اما خیابان اصلی می گوید “رکود در حال حاضر اینجاست.”

تجارت Fg | E+ | گتی ایماژ

اعتماد کسب‌وکارهای کوچک به پایین‌ترین حد خود رسیده است، زیرا اکثر خیابان‌های اصلی انتظار دارند تورم سرسام‌آور و فدرال رزرو که قادر به مهندسی یک فرود نرم برای اقتصاد نیست، و منجر به کاهش درآمد و کاهش کارکنان در بخش‌ها شود.

اکثر صاحبان مشاغل کوچک (57٪) که در نظرسنجی CNBC/SurveyMonkey Small Business برای سه ماهه سوم 2022 شرکت می کنند، فکر می کنند که رکود از قبل شروع شده است، در حالی که 14٪ دیگر رکود را قبل از پایان سال پیش بینی می کنند.

نظرسنجی آنلاین CNBC/SurveyMonkey در 25 تا 31 ژوئیه 2022 در میان یک نمونه ملی از 2557 صاحب کسب و کار کوچک خودشناس انجام شد.

بر اساس این نظرسنجی که شامل یک نظرسنجی همراه از نزدیک به 12000 مالک غیرتجاری بود، بدبینی در خیابان اصلی نسبت به جمعیت عمومی گسترده تر است. در میان این گروه، 45 درصد معتقدند که اقتصاد آمریکا وارد رکود شده است.

داده‌های CNBC|SurveyMonkey با نظرسنجی‌های دیگر از جامعه کسب‌وکارهای کوچک مطابقت دارد.

هالی وید، مدیر اجرایی تحقیقات در فدراسیون ملی کسب و کار مستقل، در نشست مجازی CNBC در Small Business Playbook در روز چهارشنبه گفت: چشم انداز شرایط کسب و کار در نظرسنجی ماهانه ما از ابتدای سال بسیار بدتر شده است.

نظرسنجی CNBC/Survey Monkey نشان می دهد که اکثریت به توانایی فدرال رزرو برای کنترل تورم اطمینان ندارند.

در حالی که تورم در هزینه های ورودی، قیمت انرژی و نیروی کار یکی از نگرانی های اصلی صاحبان مشاغل کوچک در طول سال بوده است، تسلط آن در ذهن کارآفرینان همچنان در حال افزایش است. بر اساس نظرسنجی سه ماهه سوم، 43 درصد از صاحبان مشاغل کوچک می گویند که تورم در حال حاضر بزرگترین خطر برای کسب و کار آنها است، که باز هم نسبت به سه ماهه گذشته که 38 درصد بود، افزایش یافته است و بالاترین میزان در چهار فصل گذشته نظرسنجی ها بوده است. .

وید گفت: “مطمئناً از ابتدای سال افزایش یافته است، و اکثر آنها پایان یا کاهش زیادی از این مشکل را نمی بینند.”

بیش از سه چهارم (77 درصد) صاحبان مشاغل کوچک که در نظرسنجی شرکت کردند انتظار دارند که قیمت ها همچنان افزایش یابد. و در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچنان افزایش قیمت‌ها را به مشتریان منتقل می‌کنند و سودهای سالمی را گزارش می‌کنند، تنها 13 درصد از کسب‌وکارهای کوچک گفتند اکنون زمان خوبی برای افزایش قیمت‌ها است.

“ابزار شماره 1 آنها در برخورد با تورم، آن هزینه های ورودی بالاتر، انتقال این هزینه ها به مشتری است. متأسفانه، در بسیاری از مواقع، آنها قادر به انجام فوری این کار نیستند. بنابراین واقعاً به جریان نقدینگی آسیب می رساند و باعث ایجاد درآمد می شود. وید گفت: مدیریت جریان نقدی واقعاً دشوار است و بر درآمد تأثیر می گذارد.

تنها تعداد کمی از صاحبان مشاغل کوچک (26٪) به فدرال رزرو برای مبارزه موفقیت آمیز با تورم اعتماد دارند – یافته ای که با نتایج نظرسنجی سه ماهه دوم مطابقت دارد.

فدرال رزرو همچنان به پیام تورم به عنوان اولویت اصلی خود ادامه می دهد و تا زمانی که قیمت ها را تحت کنترل در نیاورد، نرخ های بهره همچنان به افزایش خود ادامه می دهد، اما رهبران ارشد فدرال رزرو از جمله رئیس جروم پاول گفته اند که معتقد نیستند اقتصاد در رکود است.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، روز چهارشنبه به CNBC گفت: “ما در حال حاضر در رکود نیستیم… تا حدی، رکود در چشم بیننده است.”

تولید ناخالص داخلی برای دو فصل متوالی منفی بوده است که یک شاخص رکود بر اساس تاریخ است، اما با توجه به برخی معیارها، اقتصاد ایالات متحده ثابت می کند که انعطاف پذیر است. در حالی که فروشگاه‌های بزرگ با تغییر رفتار مصرف‌کننده به شدت آسیب دیده‌اند، سطوح کلی هزینه‌های مصرف‌کننده هنوز بالاست. بازار کار قوی است، بیکاری کم است، و آخرین داده های اقتصاد کلان حمایت بیشتری از این باور که ممکن است از رکود اقتصادی اجتناب شود، فراهم کرده است. شاخص مدیران خرید غیر تولیدی ISM که روز چهارشنبه منتشر شد، یک بازگشت غیرمنتظره را نشان داد. در همین حال، بازار سهام به تازگی در بهترین ماه خود از سال 2020 بوده است.

چگونه بفهمیم در رکود هستیم؟

اقتصاددانان می‌گویند که احساسات کسب‌وکارهای کوچک، مشابه احساسات مصرف‌کننده، به جای اینکه مبتنی بر پیش‌بینی بلندمدت باشد، واکنش‌پذیر است و این می‌تواند منجر به تغییرات شدیدتر و کوتاه‌مدت در احساسات شود. دیدگاه رکود فعلی در خیابان اصلی، همانطور که توسط بررسی مشاغل کوچک گرفته شده است، به طور قابل توجهی با دیدگاه فدرال رزرو متفاوت است. اما در جزئیاتی که شاخص اعتماد اصلی را تشکیل می دهد، بازتاب کلی تری از کندی اقتصادی وجود دارد که فدرال رزرو در تلاش برای مهندسی آن است و اقتصاددانان خوش بین تر آن را فرود نرم می نامند.

بر اساس نظرسنجی SurveyMonkey، که نظرسنجی را برای CNBC انجام می دهد، تقریباً هر مؤلفه شاخص نسبت به سه ماهه گذشته بدتر شده است، اما شاخص اطمینانی که در این سه ماهه بیشترین میزان را نشان می دهد، چشم انداز ضعیف تر فروش در خیابان اصلی است. از آنجایی که فدرال رزرو تلاش می کند تا تقاضا را در سراسر اقتصاد با نرخ های بهره بالاتر کاهش دهد، بیش از یک چهارم (28٪) از صاحبان مشاغل کوچک انتظار دارند درآمد آنها در 12 ماه آینده کاهش یابد، از 21٪ در سه ماهه گذشته. این بزرگترین عامل نوسانی در شاخص اطمینان کلی بود که به پایین ترین حد خود در سه ماهه سوم رسید.

تعداد بیشتری از مشاغل کوچک نیز پیش‌بینی می‌کنند کارکنان خود را در سال آینده کاهش دهند که از 14 درصد به 18 درصد در سه ماهه نسبت به سه ماهه افزایش یافته است.

درصد صاحبان مشاغل کوچک که شرایط کسب و کار را خوب توصیف می کنند (33٪)، از 36٪ در سه ماهه دوم 2022 دوباره کاهش یافته است. فقط بیش از نیمی (51٪) از صاحبان مشاغل کوچک می گویند که اقتصاد “فقیر” است، از 44 درصد افزایش یافته است. % سه ماهه گذشته

تقریباً سه چهارم (74٪) انتظار دارند که نرخ بهره بالاتر برای تجارت آنها منفی باشد.

امتیاز شاخص اطمینان 42 از 100 بود که نسبت به 46 در سه ماهه دوم کاهش داشت. پایین ترین امتیاز قبلی در سه ماهه اول دولت بایدن امتیاز 43 بود.

وید گفت که حتی با وجود اینکه بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک در نظرسنجی NFIB فکر نمی کنند رکود شروع شده است، آنها پیش بینی باد مخالف اقتصادی را دارند. او گفت: «ما شاهد کاهش افرادی بوده‌ایم که انتظار فروش بالاتر را در سه ماهه آینده داشتند.

اما در حال حاضر، او گفت که اشتغال و فروش در بخش کسب‌وکارهای کوچک «موفق» است.

سیاست و اقتصاد حزبی

جمعیت‌شناختی کسب‌وکارهای کوچک محافظه‌کار است و شاخص اعتماد نشان‌دهنده برخی احساسات حزبی و شکاف‌های مداوم در پاسخ‌های نظرسنجی مبتنی بر سیاست است. برای مثال، 69 درصد از صاحبان مشاغل کوچک جمهوری خواه معتقدند که اقتصاد در رکود است، در حالی که 34 درصد دموکرات ها در نظرسنجی شرکت کردند. این شکاف در نحوه توصیف اقتصاد توسط صاحبان مشاغل کوچک حتی بیشتر است، به طوری که 68 درصد از جمهوری‌خواهان از کلمه «فقیر» استفاده می‌کنند، در حالی که 19 درصد دموکرات‌ها این فاصله را دارند.

با این حال، برای رئیس جمهور جو بایدن نگران‌کننده‌تر درصد قابل توجهی از صاحبان مشاغل کوچک است که خود را دموکرات می‌دانند و فکر می‌کنند تورم همچنان در حال افزایش است. در حالی که این رقم در میان جمهوری خواهان 89 درصد است و شکاف حزبی زیاد است، بیش از نیمی از دموکرات ها (51 درصد) موافق هستند.

میزان محبوبیت پرزیدنت بایدن در خیابان اصلی به پایین‌ترین سطح دولت او رسید، به طوری که 31 درصد از صاحبان مشاغل کوچک از نحوه مدیریت او در پست ریاست جمهوری تایید کردند.

در حالی که 81 درصد از صاحبان مشاغل کوچک که دموکرات هستند، بایدن را تأیید می‌کنند، نظرسنجی‌ها در این دوره تورم بالا اشاره کرده‌اند که روسای جمهور انتظار دارند اکثریت قریب به اتفاق حزبشان از 90 درصد حمایت کنند. و همانطور که نظرسنجی CNBC/SurveyMonkey Small Business Survey در سال جاری نشان داده است، تا زمانی که تورم پایین نیاید، رتبه محبوبیت بایدن بهبود نخواهد یافت. میزان رضایت بایدن در میان رای دهندگان نوسانی که به عنوان افراد مستقل شناخته می شوند، 29 درصد است.

تنها 9 درصد از جمهوری خواهان مدیریت ریاست جمهوری بایدن را تایید می کنند.