غول‌های خودروسازی چشم‌انداز خود را به یک بازار جدید در حال رشد برای خودروهای برقی می‌کشند: هند

بزرگراه NH48 در هند. بخش خودروهای الکتریکی این کشور در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ مانند چین و ایالات متحده کوچک است

عکاسی Sw | دیجیتال ویژن | گتی ایماژ

هند با جمعیت، ارتش و اقتصاد عظیم، از نظر بسیاری به عنوان کشوری تلقی می شود که نفوذ آن می تواند به طور قابل توجهی به عنوان 21 افزایش یابد.خیابان قرن پیشرفت می کند.

با این حال، وقتی صحبت از خودروهای برقی به میان می‌آید، این کشور در حال بازی کردن است.

این به این دلیل است که در حالی که چین، اروپا و ایالات متحده به مراکز خرید خودروهای الکتریکی تبدیل شده‌اند – به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، بیش از 50 درصد از آن‌هایی که در جاده‌ها هستند اکنون در چین یافت می‌شوند، هند در حال حاضر بسیار عقب است.

با این حال، با توجه به چشم‌انداز جهانی خودروهای الکتریکی آژانس بین‌المللی انرژی برای سال 2023، تغییرات ممکن است نزدیک باشد. .

در کنار افزایش فروش، آژانس بین‌المللی انرژی گفت که هند نیز شاهد افزایش تولید خودروهای برقی و قطعات بوده است.

این با یک برنامه تشویقی 3.2 میلیارد دلاری از سوی دولت هند حمایت شده بود که به نوبه خود منجر به سرمایه گذاری 8.3 میلیارد دلاری شد.

در مورد خودروهای الکتریکی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، مدیران برخی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان در حال ایجاد جایگاهی در هند هستند.

اینها شامل مدیر عامل شرکت است استلانتیس برند سیتروئن، که معتقد است بخش خودروهای الکتریکی هند، در حالی که در مراحل اولیه توسعه خود است، به دلیل استفاده مردم از خودروها، می‌تواند «کاملاً عالی» باشد.

طی مصاحبه اخیر با شارلوت رید از CNBC، تیری کوسکاس پذیرفت که بازار در هند “تازه شروع شده است”.

وی افزود: “اما ما امید زیادی به این بازار داریم زیرا بسیاری از استفاده از خودرو در هند شهری یا حومه شهر است و این می تواند برای وسایل نقلیه الکتریکی کاملاً عالی باشد.”

سیتروئن هند که ë-C3 کاملاً الکتریکی را در فوریه 2023 روانه بازار کرد، در ایجاد حرکت در بخش خودروهای الکتریکی نوپای هند تنها نیست.

شرکت‌های دیگری که همین کار را انجام می‌دهند عبارتند از Volvo Cars با شارژ کامل XC40 و آئودی با e-tron.

در صحبت با Autocar India در سال 2021، رئیس آئودی هند ابراز اطمینان کرد که بخش EV در این کشور قدرت به قوت خواهد گرفت.

“من فکر می کنم [the] صنعت چهار چرخ یکی است [area]بالبیر سینگ دیلون گفت، اما شما همچنین صنعت دو چرخه خواهید داشت، حتی اتوبوس هایی در سمت الکتریکی که خواهند آمد و همچنین سه چرخ.

او افزود: «بنابراین من فکر می‌کنم که کل اکوسیستم با سرعتی بسیار سریع‌تر از آنچه ما تصور می‌کنیم توسعه می‌یابد.»

یک مزرعه شلوغ

شرکت‌هایی مانند آئودی، ولوو کارز و استلانتیس روی بازاری تمرکز کرده‌اند که در حال حاضر میزبان برخی از بازیگران بزرگ مستقر در هند است.

این شامل تاتا موتورزکه جگوار لندرور را جزو زیرمجموعه های خود می داند. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، تاتا مسئول بیش از 85 درصد از فروش خودروهای برقی باتری در هند در سال گذشته بود.

سایر شرکت های هندی که برای موقعیت در این بخش تلاش می کنند عبارتند از ماهیندرا و ماهیندرا و اولا الکتریک

در آگوست 2022، مدیر عامل دومی، بهاویش آگاروال، گفت که شرکت او یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد که می تواند صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (کمی بیش از 62 مایل در ساعت) را در چهار ثانیه طی کند. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد این خودرو را در سال 2024 عرضه کند.

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

در حالی که حجم زیادی از پتانسیل خودروهای برقی در هند وجود دارد، اما اگر بخواهیم به بخش کلیدی سیستم حمل و نقل هند تبدیل شوند، باید کارهای زیادی انجام شود.

همانطور که آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان می کند: «در هند و در تمام مناطق خارج از سه بازار عمده خودروهای برقی، انتظار می رود فروش خودروهای برقی 2 تا 3 درصد از فروش خودرو در سال 2023 را تشکیل دهد که سهم نسبتاً کوچک و در عین حال رو به رشدی است».

با این حال، کوسکاس سیتروئن همچنان صعودی است. ما نسخه الکتریکی C3 را شش ماه پس از عرضه ICE به بازار عرضه کردیم [internal combustion engine] وسیله نقلیه – هیچ کس دیگری این کار را انجام نداد.» او به CNBC گفت.

علیرغم سرعتی که شرکتی مانند سیتروئن می‌تواند با آن حرکت کند، این واقعیت که خودروهایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند هنوز در حال راه‌اندازی هستند، نشان می‌دهد که اگر خودروهای برقی در هند و سراسر جهان مسلط شوند، صنعت خودرو چقدر باید تغییر کند.

این یک کار بزرگ است، اما کوسکاس نسبت به راه پیش رو در هند خوشبین به نظر می رسید. وی گفت: امروز ما یکی از معدود تولیدکنندگانی هستیم که در این بازار خودروهای الکتریکی حضور داریم.

امروز، حاشیه‌ای است – ما فکر می‌کنیم که در آینده رشد زیادی خواهد داشت، و ما بسیار خوشحالیم که به عنوان یکی از اولین تازه واردان در این بازار حضور داریم.