عرضه ارز دیجیتال “اجتناب ناپذیر” است

بیل وینترز ، مدیر اجرایی استاندارد Chartered Plc ، هنگام سخنرانی در هنگام مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ در لندن ، انگلستان ، پنجشنبه ، 4 ژوئیه 2019 ، اشاره می کند.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

سنگاپور – به گفته مدیر عامل Standard Chartered ، ایجاد و عرضه گسترده ارزهای دیجیتال کاملاً اجتناب ناپذیر است زیرا سیستم پرداخت بین المللی به سرعت در حال پیشرفت است.

بیل وینترز در سخنرانی خود در جشنواره FinTech سنگاپور گفت که امکان استفاده از ارزهای الکترونیکی دولتی و ارزهای خصوصی نیز وجود دارد.

رئیس امور مالی روز دوشنبه گفت: “من فکر می کنم که برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و همچنین ارزهای دیجیتال با حمایت مالی بانک غیر مرکزی کاملاً نقشی وجود دارد.”

وی افزود ، Standard Chartered قرار است اخبار بیشتر “در این راستا” را در روزهای آینده اعلام کند.

یک فشار به سمت دیجیتال

در حال حاضر ، دولت ها در سراسر جهان آزمایش ارزهای دیجیتال را آغاز کرده اند ، که به اعتقاد طرفداران اجازه انتقال بی نقص پول را می دهد. چین با شروع آزمایشات عمومی یوان دیجیتال خود ، از این نظر متهم می شود.

در همان زمان ، شرکت های خصوصی مشغول فعالیت بوده اند. Libra با پشتیبانی فیس بوک – که اخیراً به Diem تغییر نام داده شده است – از جمله اسامی است که روی یک ارز جایگزین کار می کند و می تواند مانند دلار آمریکا رفتار کند.

با این حال ، وینترز گفت که بزرگترین فرصت برای ارزهای دیجیتال می تواند در بخشهای جدید و جدیدی باشد که ارزهای فیات موجود را تکرار نمی کنند.

وی ادامه داد: “پیشرفت جالب واقعاً برای من ، داشتن ارزهایی است که به تنهایی با ارز منطبق نیستند ، اما هدف آن برداشتن یک مجموعه بزرگ از زیرمجموعه است.”

ارزهای خیاطی

ارزهای دیجیتال می تواند برای انواع خاصی از پروژه ها ایجاد شود ، مانند تجارت در بازار داوطلبانه کربن ، به عنوان مثال ، Winters پیشنهاد شده است. وی گفت که این اطمینان به کاربرانی که می خواهند انتشار کربن خود را جبران کنند ، اطمینان می دهد که بودجه پروژه آنها “تأیید ، استاندارد ، کنترل می شود”.

“انواع این برنامه ها برای ارز دیجیتال و ایجاد اکوسیستم ارز دیجیتال ، چیزی است که به زودی با ارز فیات یا به احتمال زیاد توسط ارز دیجیتال بانک مرکزی قابل تکرار نیست.”

نوعی شبکه بهم خورده ، اما هسته اصلی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

وی گفت: “من فکر می کنم یک دنیای کاملا جدید وجود دارد که برای ما باز می شود.”

وینترز به عنوان بخشی از یک پنل در کنفرانس سالانه سخنرانی می کرد که امسال تقریباً در طی 5 روز برگزار می شود. به وی پیوش گوپتا ، مدیر اجرایی بانک DBS مستقر در سنگاپور و کالوین چوی ، رئیس و مدیر اجرایی گروه AMTD پیوستند ، که هر دو توافق کردند که عرضه ارزهای دیجیتال احتمالاً به تلاش مشترک ارگانهای دولتی و خصوصی نیاز دارد .

گوپتا گفت: “طی چند سال آینده خواهید فهمید که نوعی شبکه بهم پیوسته است اما در هسته اصلی آن ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی وجود دارد.”