ضعیف شدن دلار آمریکا سفر به اروپا را پرهزینه تر می کند

نیکلاس اکونومو/NurPhoto از طریق گتی ایماژ

سفرهای اروپا در سال 2022 از نظر تاریخی یک معامله خوب بود

جوردی سالاس | لحظه | گتی ایماژ

وقتی دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها تقویت می شود، به این معنی است که آمریکایی ها می توانند بیشتر در خارج از کشور خرید کنند. دلار آنها بیشتر می شود.

یورو در ماه جولای با دلار آمریکا برابری کرد – اولین باری که آمریکایی ها از سال 2002 از نرخ مبادله 1:1 با یورو برخوردار شدند.

همه کشورهای اروپایی از یورو استفاده نمی کنند – این واحد پول رسمی 20 کشور از 27 عضو اتحادیه اروپا است.

تا پایان سپتامبر، آمریکایی ها می توانند یک یورو را تنها با 96 سنت خریداری کنند. اما دلار آمریکا از آن اوج اخیر، حدود 14 درصد از ارزش خود را در برابر یورو از دست داده است. آمریکایی ها از 4 آوریل برای خرید یک یورو به 1.10 دلار نیاز داشتند.

فرض کنید یک اتاق هتل در رم شبی 200 یورو هزینه دارد. یک آمریکایی امروز شبی 220 دلار در مقابل 192 دلار در ماه سپتامبر پرداخت می کند.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد مودیز آنالیتیکس می‌گوید: «اروپا در بیشتر سال‌های گذشته یک معامله گران‌قیمت‌کننده برای آمریکایی‌ها بود. سفر خارجی برای آمریکایی ها هنوز یک معامله است.

او خاطرنشان کرد: “این دیگر فقط یک بار در زندگی نیست”.

با این حال، فقط یورو نیست.

شاخص کل اسمی دلار، قدرت دلار را در برابر ارزهای شرکای تجاری اصلی ایالات متحده در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آسیا و اروپا اندازه گیری می کند.

گلترمن گفت که این شاخص نسبت به اوج خود در اواخر سپتامبر حدود 7 درصد کاهش یافته است – یک کاهش “بسیار قابل توجه” از نظر ارز.

سفر در جنوب شرقی آسیا به خصوص در این چهار مکان گران تر است

وزارت امور خارجه ایالات متحده در ماه مارس اعلام کرد که تضعیف دلار همزمان با رکورد حجم سفرهای بین المللی برآورد شده در تابستان امسال است. تقاضا برای پاسپورت‌های جدید افزایش یافته است که منجر به تأخیر در پردازش چند ماهه شده است، زیرا نگرانی مسافران در مورد نگرانی‌های بهداشتی همه‌گیر کاهش یافته و کشورها محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید را کاهش می‌دهند.

سفرهای بین المللی حدود 56 درصد از تقاضای جستجو در بین مسافران ایالات متحده را تشکیل می دهند که در مقایسه با 46 درصد در سال گذشته، بر اساس شاخص سفر مصرف کننده هاپر برنامه مسافرتی که در فوریه منتشر شد. هاپر گفت که بیش از نیمی از جستجوها به مقاصد بین المللی مربوط به شهرهای اروپا (34 درصد) و آسیا (25 درصد) است.

چرا دلار آمریکا قوی تر و سپس ضعیف تر شد؟

کوریسلا، جزیره پروسیدا، ایتالیا.

کاترین زیگلر | دیجیتال ویژن | گتی ایماژ

چند دلیل وجود دارد که دلار نسبت به یورو و سایر ارزها تقویت شد – و متعاقباً ضعیف شد.

گلترمن گفت که نرخ بهره عموماً بزرگترین محرک حرکت ارز است.

فدرال رزرو ایالات متحده در مارس 2022 شروع به افزایش نرخ بهره برای مهار تورم مداوم بالا کرد. گلترمن گفت: بانک‌های مرکزی در اروپا نرخ‌ها را به این شدت افزایش ندادند – و تفاوت ناشی از آن در نرخ‌های بهره به این معنی بود که سرمایه‌گذاران به سمت اوراق قرضه ایالات متحده گرایش پیدا کردند، زیرا می‌توانستند پول بیشتری به دست آورند و به رشد دلار کمک کنند.

زندی گفت، با این حال، فدرال رزرو اعلام کرده است که به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک شده است، در حالی که نرخ بهره همچنان در اروپا و بریتانیا به سمت بالاتر حرکت می کند – که جذابیت ایالات متحده را برای سرمایه گذاران نسبتاً کمتر می کند.

در همین حال، ایالات متحده به طور کلی به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته می شود که در آن سرمایه گذاران عصبی پول خود را در زمان های آشفته قیف می کنند. جنگ در اوکراین که در اوایل سال 2022 آغاز شد، منجر به یک احساس عمومی ریسک در اروپا شد و باعث شد پول بیشتری به سمت اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده سرازیر شود. زندی گفت که اکنون، به نظر می رسد که بسیاری از پیامدهای تهاجم روسیه محو شده است و مردم نسبت به روزهای ابتدایی جنگ نگرانی کمتری دارند.

هنوز در مورد دلار ابهام وجود دارد

طلوع خورشید بر فراز لیسبون، پرتغال

الکساندر اسپاتاری | لحظه | گتی ایماژ

به گفته هاپر، دلار ضعیف تر در سال 2023 همزمان با هزینه های سفر است که انتظار می رود در بیشتر سال 2023 بالاتر از سطح قبل از همه گیری باقی بماند.

بخشی از این فشار قیمت به دلیل کمبود عرضه در دسترس است – برای مثال اتاق های هتل، صندلی های هواپیمایی و تورها – برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مصرف کننده.

شری میچل، رئیس و موسس Immersa Global، یک اپراتور تور که در سفر به پرتغال تخصص دارد، گفت: “اگر چیزی را دیدید که با قیمت مناسب کار می کند، اکنون آن را بخرید.” او گفت که دلیل آن این است که مشخص نیست در ماه های آینده با عرضه و نرخ ارز چه اتفاقی خواهد افتاد.

میچل گفت: مسافران آمریکایی که در مورد بدتر شدن نرخ مبادله یورو-دلار تردید دارند، می‌توانند پیش‌پرداخت هر هتل، تور، بلیط یا سایر فعالیت‌هایی را که بر اساس یورو هستند، برای قفل کردن قیمت امروز انتخاب کنند.

سفر خارجی برای آمریکایی ها هنوز یک معامله است. این فقط یک بار در زندگی نیست.

مارک زندی

اقتصاددان ارشد مودی آنالیتیکس

میچل گفت، کسانی که هزینه اقامت و فعالیت‌ها را در بدو ورود پرداخت می‌کنند، عاقلانه است که برخی از نکات رایج را به خاطر بسپارند: اگر کارت اعتباری مسافرتی بدون هزینه تراکنش‌های خارجی دارید، استفاده کنید. سعی کنید حداقل دو کارت نقدی و دو کارت اعتباری داشته باشید، به خصوص اگر به تنهایی سفر می کنید، در صورت بروز یک مشکل پیش بینی نشده مانند محدودیت در برداشت روزانه نقدی. او افزود: اگر از کارت استفاده می کنید و امکان پرداخت به دلار آمریکا یا ارز خارجی را دارید، ارز خارجی را انتخاب کنید – این باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

زندی گفت: پیش‌پرداخت برای سفری که در آینده دور است، خطراتی دارد – برای مثال، اگر برنامه‌های سفر شما تغییر کند و در خرید شما انعطاف‌پذیر نباشد.

او انتظار ندارد که دلار از اینجا در بقیه سال تضعیف شود. گلترمن که فکر می کند برخی از نرم شدن اخیر دلار بیش از حد انجام شده است، گفت که حتی ممکن است دوباره تقویت شود.

اما آشفتگی اخیر بانکی ایالات متحده در صورت گسترش می تواند بر دلار تاثیر بگذارد. زندی گفت، اگر کنگره نتواند سقف بدهی را در اواخر سال جاری افزایش دهد، خطر عدم پرداخت بدهی آمریکا را تهدید می کند – که تقریباً مطمئناً دلار را پایین می آورد.

زندی گفت، در نهایت، نرخ ارزی که آمریکایی‌ها دریافت می‌کنند بسیار پایین‌تر از فهرست اهمیت سفر به خارج از کشور است.

مسافران به فرانسه ممکن است بیشتر نگران اعتصابات اخیر مربوط به اصلاحات بازنشستگی باشند که برای مثال باعث اختلال در سفرهای هوایی شده است.

“این بیشتر در ذهن خواهد بود تا “ویل”. [euro-dollar exchange rate] زندی گفت: 1.10 دلار باشد.