شرکت Eni ایتالیا 20 درصد سهام بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان را خریداری می کند

آرم ENI SpA همانطور که در دفتر مرکزی شرکت در رم ، ایتالیا دیده می شود.

آلسیا پیردومنیکو | بلومبرگ | گتی ایماژ

شرکت انرژی ایتالیایی Eni 20٪ از سهام بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان را در اختیار دارد.

شرکت های انرژی Equinor و SSE هر دو در دو مرحله اول پروژه ، که در سواحل انگلستان واقع شده است ، 10 درصد سهام را می فروشند.

اکنون انی سهم Dogger Bank A & B را در اختیار خواهد گرفت که در صورت بهره برداری کامل ، ظرفیت ترکیبی 2.4 گیگاوات خواهد داشت. پس از اتمام معامله ، سهم Equinor و SSE در Dogger Bank A & B همچنان هر یک 40٪ خواهد بود.

در پایان هفته گذشته ، اکوینور در اطلاعیه ای اعلام کرد که سود سهام خود را در این طرح با حدود 202.5 میلیون پوند (تقریباً 269.39 میلیون دلار) می فروشد.

در انتشار خود ، SSE گفت سهام آن به همان مقدار فروخته خواهد شد ، “منوط به تعدیل سود برای بسته شدن”. پیش بینی می شود این قرارداد سال آینده بسته به تأییدیه های مربوطه بسته شود.

در پایان ماه نوامبر ، اعلام شد که معامله ای برای تأمین مالی Dogger Bank A & B انجام شده است.

در آن زمان ، SSE در بیانیه ای گفت كه بودجه دو فاز اول این پروژه ، كه در آبهای ساحل شمال شرقی انگلیس واقع خواهد شد ، “بزرگترین بودجه تأمین مالی پروژه باد در خارج از كشور در هر نقطه از جهان” است.

این سرمایه افزود: برای Dogger Bank A و B تقریبا 6 میلیارد پوند (حدود 8 میلیارد دلار) خواهد بود.

فاز سوم این پروژه ، Dogger Bank C ، در حال برنامه ریزی متفاوت است و انتظار می رود كه پایان مالی آن تا پایان سال 2021 بسته شود. هر دو Equinor و SSE 50٪ سهم در Dogger Bank C دارند.

مقیاس طرح کلی که قرار است در سال 2026 به پایان برسد قابل توجه است. Equinor و SSE هر دو آن را “بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان” توصیف کرده اند.

در فازهای A و B از توربین 13 مگاواتی Haliade-X GE استفاده خواهد شد ، در حالی که کل نیروگاه بادی توانایی تأمین انرژی سالانه میلیون ها خانه در انگلیس را خواهد داشت. کارهای ساختمانی خشکی این پروژه از اوایل سال جاری آغاز شده است.

SSE Renewables در حال ساخت این مرکز است ، در حالی که عملیات آن توسط Equinor هدایت می شود.