شرکت چینی عینک واقعیت افزوده Nreal نام تجاری خود را به نام Xreal تغییر داد

Nreal، یک شرکت چینی عینک واقعیت افزوده، با نام Xreal تغییر نام داد. یکی از بنیانگذاران پنگ جین به CNBC گفت که این نشان دهنده گستره محصولات گسترده و گسترش بین المللی شرکت است.

Xreal

شرکت چینی عینک واقعیت افزوده (AR) Nreal روز پنجشنبه اعلام کرد که نام تجاری خود را به Xreal تغییر داده است – نامی که امیدوار است گسترش آن در اروپا و آخرین محصولات را در بر بگیرد.

پنگ جین، یکی از بنیانگذاران Xreal در مصاحبه ای به CNBC گفت که “X” در نام تجاری جدید نشان می دهد که شرکت در حال “گسترش فراتر از آنچه ما فکر می کردیم ممکن است” است و برنامه های کاربردی جدید AR را برجسته می کند. این شرکت که محصولات آن در حال حاضر در ایالات متحده، بریتانیا، چین، ژاپن و کره جنوبی به فروش می رسد، قصد دارد در سه ماهه سوم سال جاری وارد بازارهای اروپایی شود.

واقعیت افزوده به فناوری اشاره دارد که به تصاویر دیجیتال اجازه می دهد تا بر دنیای واقعی تحمیل شوند و حوزه سرمایه گذاری فعلی را برای بزرگترین شرکت های فناوری جهان، از اپل تا متا، نشان می دهد. این یک فناوری کلیدی در به اصطلاح “متاورس” است.

Xreal دو مدل از یک هدست شبیه به عینک آفتابی می‌سازد – Xreal Air و Xreal Light – که سیستم عامل خود شرکت به نام Nebula را اجرا می‌کنند. مانند اپل با iOS در آیفون‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را برای Nebula بسازند که مردم می‌توانند از طریق هدست‌های Nreal استفاده کنند.

هنگامی که افراد هدست خود را می گذارند و اپلیکیشنی را باز می کنند، نسخه بزرگی از آن محتوا را در مقابل چشمان خود می بینند. اما Nebula فقط برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است و جذابیت آن را محدود می‌کند. روز پنجشنبه، Xreal قطعه جدیدی به نام Xreal Beam را معرفی کرد که از آن به عنوان یک “دستگاه آی پاد شکل” یاد می کند که می تواند به صورت سیمی یا بی سیم به گوشی های هوشمند، کنسول های بازی و رایانه های شخصی متصل شود.

این به افرادی که تقریباً هر دستگاهی دارند می توانند از هدست استفاده کنند. یکی از حوزه‌های کلیدی که Xreal آن را هدف قرار می‌دهد، بازی است. به عنوان مثال، می توانید Xreal Beam را به یک کنسول بازی مانند پلی استیشن متصل کنید و سپس یک بازی را روی یک صفحه مجازی عظیم در عینک خود به جای تلویزیون فیزیکی انجام دهید.

از زمان راه اندازی تجاری خود در سال گذشته، Xreal اعلام کرد که 150000 محصول در سراسر جهان فروخته است. جین اعداد خاصی ارائه نکرد، اما گفت که Xreal به دنبال افزایش دو یا سه برابری فروش خود در سال آینده است.

او همچنین فاش کرد که این شرکت به دنبال جمع آوری پول است. CNBC گزارش داد که Xreal در سال 2021 100 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد – که در آن زمان ارزش شرکت 700 میلیون دلار بود – پس از آن 60 میلیون دلار از غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا در سال گذشته بود. Xreal حامیان برجسته‌ای دارد که شامل Nio Capital، بازوی سرمایه‌گذاری خودروساز الکتریکی Nio، و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری Sequoia Capital چین می‌شود.

افزایش رقابت AR و VR

واقعیت افزوده و مجازی مورد توجه برخی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان قرار گرفته است. متا آینده خود را به چنین نوآوری هایی گره زده است، در حالی که طبق گزارش ها، اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی خود است و غول بازی سونی سال گذشته دومین هدست واقعیت مجازی خود را به نام PlayStation VR2 منتشر کرد.

جین گفت این رقابت به گسترش بازار کمک خواهد کرد.

جین به CNBC گفت: «وقتی شرکت‌هایی مانند سونی یا حتی اپل شروع به سرمایه‌گذاری در فضایی می‌کنند که توجه بیشتری را به این جهت کلی جلب می‌کند، استعدادهای بیشتری را جذب می‌کند.

اما Xreal در فضای جالبی عمل می کند. هدست آن را می توان با کنسول هایی مانند پلی استیشن استفاده کرد، به طوری که مردم می توانند یک بازی را روی یک صفحه مجازی بزرگ به جای تلویزیون انجام دهند.

این یک رقیب مستقیم برای PSVR 2 نیست که بازیکنان را طوری غرق می کند که انگار در بازی واقعی هستند. اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا شرکت ها ممکن است در آینده دستگاه Xreal را مسدود کنند، ایجاد می کند، خطری که جین از دست نمی دهد.

جین گفت: “من نمی گویم این شرکت ها روزی تصمیم نخواهند گرفت که عینک های واقعیت افزوده خود را بسازند و تصمیم نخواهند گرفت که ما را مسدود کنند. من نمی گویم که این اتفاق نخواهد افتاد. اما چیزهای بیشتری به جز مسدود کردن ما وجود دارد.” .