شرکت پخش جریانی چینی Bilibili ویدیوی رپ را با نتایج سه ماهه منتشر می کند

مردم در جریان نمایشگاه و کنفرانس Digital Digital Entertainment 2020 China (ChinaJoy) در 31 ژوئیه 2020 در شانگهای ، چین از غرفه ویدئویی Bilibili بازدید می کنند.

ژو تو | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ

پکن – یکی از محبوب ترین برنامه های ویدیویی و بازی در میان جوانان چین ، بیلیبیلی ، تصمیم گرفت گزارش درآمد سه ماهه خود را در روز پنجشنبه به روشی کاملاً غیر متعارف با انتشار یک ویدیو موسیقی رپ نشان دهد.

شرکت ذکر شده Nasdaq یکی از سریعترین رشد برنامه ها در چین است. پس از گزارش سود ، سهام بیلیبیلی در معاملات گسترده روز پنجشنبه بیش از 6 درصد افزایش یافت.

با آنچه به نظر می رسد یک کارتون تلویزیونی سفید و پرزدار – به سبک دی جی آمریکایی Marshmello – نوازنده اصلی در مورد یک کپسول آینده مانند ایستگاه فضایی به ضرب آهنگ یک رپ ماندارین که دستاوردهای بیلیبیلی را بازگو می کند ، اغوا می کند.

این ویدئو به یک همکاری استراتژیک با BBC Studios اشاره دارد و همچنین محتوای داخلی را با عنوان انگلیسی – “ساخته شده توسط Bilibili” نشان می دهد.

در یک صحنه بازیگر اصلی به عنوان مجری پخش اخبار تلویزیونی حضور دارد.

عنوان ها با زیرنویس های زیر به پایین صفحه می چرخند:

  • طبق انتشار درآمد سه ماهه سوم (Bilibili) ، MAU (میانگین کاربران فعال ماهانه) 54٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
  • در ماه آگوست ، MAU های ما بیش از 200 میلیون نفر بود که یک رکورد جدید ماهانه است.
  • میانگین بازدید روزانه فیلم در Q3 به بالاترین رکورد 1.3 میلیارد رسیده است.
  • متوسط ​​زمان روزانه صرف شده تا 81 دقیقه بود.

در پایان بیش از دو دقیقه این ویدئو به پایان می رسد که در پایان چهار رقصنده به مجری اصلی ملحق می شوند.

در زیرنویس پایانی آمده است: بر اساس ترجمه CNBC از متن چینی که از اصطلاح عامیانه برای سیستم عامل Bilibili استفاده می کند ، “همه فیلم های مورد علاقه شما در ایستگاه B هستند”.

سهام Bilibili در فهرست ایالات متحده صعود می کند

پلتفرم پخش ویدئو با پشتیبانی Tencent امسال در صنعتی که مملو از بازیکنانی مانند iQiyi و نسخه چینی TikTok ، Douyin توسط ByteDance است ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تحلیلگران گفته اند محتوای نوآورانه بخشی از دلیل جذب بیلیبیلی بینندگان جوان است. تابستان امسال ، برنامه تلویزیونی واقعیت “رپ برای جوانان” این شرکت با کسب 62.200 داور در Douban ، یک بستر رسانه اجتماعی چینی با فرهنگ متمرکز ، امتیاز 9.2 از 10 ستاره را دریافت کرد.

در مقابل ، “رپ چین” رقیب iQiyi که تقریباً در همان زمان پخش می شد ، از بیش از 14،400 داور در Douban امتیاز 4.5 را کسب کرد – پایین تر از فصل قبل که از 34،000 منتقد 5.3 امتیاز داشت.

ویدیوی درآمد سه ماهه Bilibili از اوایل بعد از ظهر پنجشنبه ، حدود پنج ساعت پس از انتشار ، در برنامه اصلی این شرکت حدود 11000 بازدید داشت.

این شرکت بیش از یک سوم درآمد خود را از طریق بازی های موبایل کسب می کند. بر اساس این گزارش ، درآمد خالص کل در سه ماهه سوم با 74٪ افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 3.23 میلیارد یوان (تقریبا 490 میلیون دلار) رسیده است. این شرکت پیش بینی می کند درآمد خالص سه ماهه چهارم 3.6 میلیارد یوان تا 3.7 میلیارد یوان افزایش داشته باشد که حداقل 79 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته باشد.

نهادهای مرتبط با Tencent 13.3 درصد از شرکت را در اختیار داشتند ، در حالی که شرکت تابعه Alibaba Taobao China 7.2 درصد از گزارش سالانه Bilibili برای سال 2019 را در اختیار داشت.

چالش های کسب درآمد

تبدیل رشد کاربر به درآمد همچنان برای شرکت های پخش کننده ویدیو یک چالش است. بسیاری از مردم چین هنوز عادت به پرداخت هزینه برای محتوا را ندارند ، در حالی که شرکت ها معمولاً نیاز به سرمایه گذاری کلانی در ایجاد محتوایی دارند که برای جلب و نگهداری کاربران به اندازه کافی جالب باشد.

در سه ماه منتهی به 30 سپتامبر ، Bilibili و iQiyi زیان خالصی را که به سهامداران بیش از 1 میلیارد یوان تعلق گرفت ، گزارش کردند.

بیلیبیلی گفت که متوسط ​​کاربران با پرداخت ماهانه 89٪ در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته به 15 میلیون نفر رسیده است که کمتر از 8٪ از کاربران فعال ماهانه آن است که 197.2 میلیون نفر است.

پلتفرم بسیار بزرگ پخش ویدیوی iQiyi – متعلق به بایدو – در اوایل هفته جاری اعلام کرد که مشترکان از 30 سپتامبر اندکی کاهش یافته و به 104.8 میلیون نفر رسیده اند ، در مقابل 105.8 میلیون نفر در سال گذشته. درآمد کل 3٪ کاهش یافت و به 7.2 میلیارد یوان رسید.

IQiyi گفت با توجه به اینكه كل وقت كاربران در تلویزیون به تازگی از دستگاه های تلفن همراه بیشتر شده است ، تمرکز بیشتری بر درآمدزایی از مشاغل بزرگ مربوط به صفحه نمایش خواهد داشت. این شرکت جزئیاتی درباره میزان زمان صرف شده یا زمان عبور از نقطه عطف ارائه نکرد.

iQiyi در فهرست نزدک پس از صعود به بیش از 40٪ در سال گذشته ، تاکنون تقریباً 7٪ سود سال را در اختیار دارد.

در مقابل ، سهام بیلیبیلی بیش از 150 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سرمایه هر دو شرکت در حدود 16.6 میلیارد دلار است.

در همین حال ، بیلیبیلی به دنبال جمع آوری سرمایه بیشتر است. یک فرد آشنا با این موضوع در ماه اکتبر به CNBC گفت ، در میان تنش های جاری ایالات متحده و چین ، این شرکت چینی در حال آماده سازی برای یک لیست ثانویه در هنگ کنگ است که می تواند تا 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب کند. این لیست احتمالاً سال آینده انجام خواهد شد.

– ارجون خارپال از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.