شرکت مسافرتی GetYourGuide با 2 میلیارد دلار ارزش گذاری، 194 میلیون دلار جمع آوری کرده است

یوهانس رک، مدیر عامل GetYourGuide.

GetYourGuide

استارت‌آپ مسافرتی آنلاین آلمانی GetYourGuide ۱۹۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرد، به این امید که بتواند از افزایش تقاضا برای خدمات مسافرتی در تابستان، گسترش بیشتر به ایالات متحده و سرمایه‌گذاری در مدل‌های زبانی بزرگ و سایر ابزارهای هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت مستقر در برلین روز پنجشنبه اعلام کرد که بودجه خود را از طریق ترکیبی از سهام و بدهی با 85 میلیون دلار سرمایه گذاری سهام توسط شرکت مدیریت دارایی ایالات متحده Blue Pool Capital تامین کرده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

این سهام املاک زیر رادار می تواند برنده رونق هوش مصنوعی باشد

CNBC Pro

به گفته یکی از افراد آشنا، ارزش سرمایه گذاری این شرکت نزدیک به 2 میلیارد دلار است که بالاتر از آخرین ارزش گذاری 1.4 میلیارد دلاری GetYourGuide است که به طور عمومی فاش شده بود. سرمایه گذاران موجود KKR و Temasek دوباره در این دور سرمایه گذاری کردند.

بخش بدهی این معامله توسط UniCredit و همچنین توسط BNP Paribas، Citibank و KfW حمایت می شد. مجموع سرمایه گذاری در GetYourGuide، شامل سهام و بدهی، اکنون به بیش از 1 میلیارد دلار می رسد.

محصول GetYourGuide با محصولات ارائه شده توسط برخی دیگر از بازیگران اصلی در فضای سفر آنلاین متفاوت است. GetYourGuide به‌جای تبلیغ هتل‌ها، پروازها و سایر اشکال حمل‌ونقل، تجربیات و کارهایی که باید در مکان‌های ناشناخته انجام دهند را به کاربرانش می‌فروشد.

این تجربیات از طریق تامین‌کنندگان شخص ثالث در پلتفرم آن ارائه می‌شوند و GetYourGuide برای هر رزرو پورسانت دریافت می‌کند.

این شرکت پس از پایان محدودیت‌های کووید-19 و از سرگیری حمل‌ونقل عادی برون مرزی، با بازگشت به حالت عادی سفر، جهش گسترده‌ای در تقاضا برای پلتفرم خود داشته است.

یوهانس رک، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران GetYourGuide، گفت که این شرکت شاهد کاهش درآمدهای خود در روزهای اولیه همه گیری بوده است – او گفت که برای چندین فصل متوالی شرکت هیچ درآمدی نداشته است.

رک به CNBC گفت: «ما در این همه گیری به شدت افسرده بودیم. “صنعت سفر در صنعت سفر بسیار ضربه خورد. GetYourGuide احتمالاً یکی از بدترین آسیب‌ها بود. تجربیات تعطیل شدند. مردم بیرون نمی‌رفتند.”

“در سال 2021 با بازگشایی ایالات متحده برخی از شاخه های سبز وجود داشت، اما بازگشت واقعی تنها زمانی شروع شد که omicron یک نوع خوش خیم تر بود و مردم شروع به از سرگیری سفر در عید پاک سال 2022 کردند و سپس ما یک تجارت در حال انفجار را در دست داشتیم.” ” او گفت.

پروازهای بین چین و خاورمیانه تقریباً به سطح قبل از کووید بازگشت: Nomura

رک گفت که GetYourGuide شاهد دو برابر شدن حجم فروش خود در سال 2022 و چهار برابر شدن در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به سال 2019 بوده است و به دلیل اینکه سال های 2020 و 2021 به طور قابل توجهی از نظر فعالیت کمتر بوده است، یک معیار پیش از همه گیری را ذکر کرد.

برای جبران کاهش تجارب فیزیکی، GetYourGuide شروع به ارائه تورهای مجازی و سایر تجربیات به کاربران کرد. اخیراً، شروع به ارائه تجربیات برند منحصر به فرد خود به نام «اورجینال» کرده است.

از جمله این موارد می توان به روشن کردن چراغ های کلیسای سیستین در کاخ حواری، اقامتگاه رسمی پاپ در شهر واتیکان، و بازدید از موزه هنر مدرن در نیویورک یک ساعت قبل از ساعات کاری معمولی اشاره کرد.

تجارب سفر بازاری است که رک معتقد است امروز 300 میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که او فکر می کند کل بازار قابل آدرس دهی برای تجربیات به طور کلی می تواند 1.5 تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

GetYourGuide از منابع مالی تازه برای گسترش عملیات خود در ایالات متحده استفاده خواهد کرد، که در سال گذشته منبع بزرگی برای رشد شرکت بوده است. این شرکت همچنین قصد دارد سرمایه گذاری خود را در زمینه هوش مصنوعی و توسعه محصولات دیگر افزایش دهد و استفاده از مدل های زبان بزرگ یا LLM تمرکز اصلی است.

LLMها الگوریتم‌هایی هستند که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش داده شده‌اند که یاد می‌گیرند چگونه متن و انواع دیگر محتوا را بشناسند، خلاصه کنند و تولید کنند. آنها به اصطلاح سیستم های هوش مصنوعی مولد را نیرو می دهند، که به کاربران اجازه می دهد با وارد کردن اعلان های خاص محتوای جدیدی تولید کنند.

GetYourGuide می گوید که در حال حاضر LLM ها را در کسب و کار خود ادغام می کند تا تولید توصیف تجربیاتی مانند کلاس های محلی پیتزا و ماکارونی و سفرهای دریایی با قایق های رودخانه ای در رود سن در پاریس را خودکار کند.

Reck گفت که LLM ها همچنین می توانند برای این که به افراد امکان می دهند مناطق جدید را کشف کنند و تجربیاتی را با شخصی سازی پیشرفته توصیه ها بیابند، مفید باشند. گوگل به سرعت در حال پیشرفت کار خود در زمینه هوش مصنوعی در بحبوحه نگرانی در مورد تهدید LLM برای تسلط خود در جستجوی آنلاین است.