شرکت‌های رمزنگاری Coinbase، Ripple در حال بازی پوکر با SEC هستند

بازیگران اصلی امیدوارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و واشنگتن، آنچه را که ناظران ارزهای دیجیتال به عنوان بلوف می‌دانند، جدی بگیرند و خط سختی را که تنظیم‌کننده‌ها در قبال صنعت اتخاذ کرده‌اند، کاهش دهد.

رومن استرلچنکو | 500Px Plus | گتی ایماژ

شرکت‌های ارزهای دیجیتال در حال بازی پوکر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند و تهدیدهای جسورانه‌ای مبنی بر خروج از ایالات متحده دارند، زیرا تنظیم‌کننده فشار بر صنعت را افزایش می‌دهد.

بازیگران اصلی امیدوارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و واشنگتن، آنچه را که ناظران ارزهای دیجیتال به عنوان بلوف می‌دانند، جدی بگیرند و خط سختی را که تنظیم‌کننده‌ها در قبال صنعت اتخاذ کرده‌اند، کاهش دهد.

مدیران اجرایی شرکت‌هایی از جمله صرافی رمزارز Coinbase و شرکت خدمات بلاک‌چین ریپل نظرات خود را در SEC و نشانه‌هایی از برنامه‌های انتقال تجارت به خارج از کشور در تلاش برای جلب حمایت و ارسال پیامی به سیاستمداران آمریکایی که نگران از دست دادن این کشور هستند، انباشته‌اند. یک نوآوری کلیدی در فناوری

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، هفته گذشته گفت که SEC با اقدامات سخت خود علیه برخی شرکت‌های ارز دیجیتال، در یک «جنگ صلیبی تنها» است. او افزود که رئیس گری جنسلر، علیرغم اینکه قبلاً در دورانی که استاد اقتصاد در دانشکده مدیریت MIT اسلون بود، از حامیان این صنعت بود، «دیدگاه ضد رمزنگاری» اتخاذ کرده بود.

آرمسترانگ در مصاحبه ای در دبی به دن مورفی از CNBC گفت: “SEC در اینجا کمی دور از ذهن است.” “من فکر نمی کنم [Gensler is] لزوماً تلاش برای تنظیم صنعت تا حدی که شاید محدود شود. اما او شکایت هایی را به راه انداخته است و من فکر می کنم که برای صنعت در ایالات متحده بسیار مفید نیست.

برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل نیز این هفته وارد بورس اوراق بهادار شد. هنگامی که از جنسلر درخواست شد که پیامش را به جنسلر بدهد، زیرا شرکت توسعه خود را در دبی اعلام کرد، او با کنایه گفت: “چه کسی؟” قبل از اینکه بعداً بگوید ریپل تا پایان آن 200 میلیون دلار برای دفاع از خود در برابر شکایتی که توسط تنظیم کننده آغاز شده است، هزینه کرده است.

گارلینگهاوس گفت: “من آن را به عنوان شرکتی که در ایالات متحده شروع به کار کرده است و به عنوان فردی که شهروند ایالات متحده است، غم انگیز است. من از این بابت ناراحتم. ایالات متحده نه فقط کمی بلکه با تعداد زیادی از آن عبور می کند.” .

“نکته سخت در این مورد این است که شما کشوری دارید که به نظر من سیاست را مقدم بر سیاست گذاری کرده است و اگر می خواهید در اقتصاد سرمایه گذاری کنید، این تصمیم خوبی نیست.”

مدیرعامل می گوید ریپل 200 میلیون دلار برای مبارزه با شکایت SEC هزینه کرده است

گارلینگ هاوس گفت که دبی و اروپا با چارچوب های نظارتی دارایی های مجازی خود بازارهای بسیار مطلوب تری هستند و افزود: “ایالات متحده قطعا گیر کرده است.”

گارلینگ هاوس، آرمسترانگ و دیگر روسای ارزهای دیجیتال تهدید به ترک ایالات متحده کرده اند و نگرانی صنعت را در مورد شدید شدن سرکوب SEC برجسته کرده اند. رگولاتور اقدامات اجرایی شدیدی را علیه شرکت هایی از جمله Ripple، Coinbase، Kraken و Paxos انجام داده و هر یک را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم کرده است.

ادعای SEC این است که بیشتر توکن‌های موجود در بازار ممکن است به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط باشند، که آنها را تحت شرایط بسیار سخت‌تر در مورد ثبت و افشا قرار می‌دهد. شرکت‌های رمزنگاری، طبیعتاً دارایی‌هایی را که منتشر می‌کنند یا در پلتفرم‌هایشان فهرست می‌کنند، رد کرده‌اند که باید به عنوان اوراق بهادار تلقی شود.

خواهند ماند یا خواهند رفت؟

سؤال این است: آیا آنها واقعاً می توانند ترک کنند؟ خیلی بعید به نظر می رسد.

لاریسا یارووایا، دانشیار امور مالی در دانشگاه ساوتهمپتون، از طریق ایمیل به CNBC گفت: «ایالات متحده یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال است و از این رو بعید به نظر می‌رسد که آنها آن را ترک کنند.

“بزرگترین ترس شرکت های رمزنگاری این است که مقررات باعث ایجاد وحشت در بین سرمایه گذاران کریپتو شود و قیمت ها کاهش یابد. اعتماد به نفس (حتی متکبر) تاکتیک رایج مدیران عامل شرکت های رمزنگاری است. آنها فکر می کنند که این به اعتماد سرمایه گذاران و اعتماد بیش از حد به برخی موارد، و رفتار غیرمنطقی بیشتر را در میان سرمایه گذاران، به عنوان مثال HODL تشویق می کند [hold on for dear life] حتی زمانی که بازارها در حال سقوط هستند.”

Ripple’s Garlinghouse از سال 2020 تهدید کرده است که دفتر مرکزی شرکت خود را به خارج از کشور منتقل خواهد کرد. در اکتبر همان سال، او گفت که بریتانیا، سوئیس، سنگاپور، ژاپن و امارات متحده عربی برای انتقال احتمالی ریپل به خارج از کشور تحت بررسی هستند.

هنوز این اتفاق نیفتاده است.

در همین حال، رئیس Coinbase در یک کنفرانس فین‌تک لندن در آوریل پیشنهاد کرد که این شرکت گزینه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در خارج از کشور، از جمله نقل مکان از ایالات متحده به جاهای دیگر، در صورتی که صرافی شفافیت مقرراتی در ایالات متحده دریافت نکند، در نظر خواهد گرفت.

یک ماه بعد، آرمسترانگ گفت که کوین بیس “قرار نیست به خارج از کشور نقل مکان کند.”

مدیرعامل کوین‌بیس می‌گوید، امارات متحده عربی در حال تنظیم یک «آیین‌نامه شفاف» در مورد مقررات ارزهای دیجیتال است.

او به CNBC گفت: “ما همیشه حضور ایالات متحده را خواهیم داشت… اما ایالات متحده در حال حاضر کمی عقب مانده است.”

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Morning Consult برای Coinbase، ایالات متحده بازار بزرگی برای این صنعت است و بیش از 50 میلیون آمریکایی می گویند که دارای مقداری ارز دیجیتال هستند.

جاناتان لوین، یکی از بنیانگذاران، “تمرکز بسیار بیشتری بر روی بازارهای بین المللی برای این شرکت ها وجود دارد. اما در انتهای بازار، شخصاً نمی توانم ببینم که شما هرگز بازار ایالات متحده را به طور کامل ترک کنید.” Chainalysis، در مصاحبه ای در لندن به CNBC گفت.

بیشتر به این موضوع می‌پردازد که چقدر در توسعه بین‌المللی جدید سرمایه‌گذاری می‌کنید، جایی که شاید آن‌قدرها در دستور کار نبود، اما حالا بیایید به فرانسه نگاه کنیم، بیایید به بریتانیا نگاه کنیم.»

علاوه بر این، انتقال این شرکت‌های بزرگ به خارج از ایالات متحده دشوار خواهد بود.

جورج وستون، یکی از محققان، گفت: “اگرچه این صنایع ذاتاً مجازی هستند، اما هنوز به افراد نیاز دارند، و مردم خانواده ها، وام های مسکن و ترجیحاتی در محل زندگی خود دارند. جایگزینی آنها با استعدادهای محلی در مکان جدید ممکن است ساده تر از انجام دادن باشد.” شریک شرکت حقوقی فراساحلی جهانی هارنیز، از طریق ایمیل به CNBC گفت.

قطعیت نظارتی در خارج از ایالات متحده

روسای کریپتو نگرانی‌های برخی از مقامات مبنی بر اینکه ایالات متحده در ابهامات نظارتی پوشانده شده است را برآورده می‌کنند، در حالی که سایر حوزه‌های قضایی مانند اتحادیه اروپا و بریتانیا، چارچوب‌های نظارتی پیشنهادی برای دارایی‌های دیجیتال را مطرح کرده‌اند.

هستر پیرس، کمیسیونر SEC، هفته گذشته در کنفرانس فایننشال تایمز گفت که ایالات متحده “با نداشتن یک رژیم نظارتی در ایالات متحده به پای خودمان شلیک می کند.”

او اتحادیه اروپا را به خاطر پیشرفتش در تصویب قوانین صنعت کریپتو تحسین کرد.

انتظار می رود اتحادیه اروپا اولین مجموعه مقررات جامعی را برای دارایی های دیجیتال، معروف به بازار دارایی های رمزنگاری (MiCA) در سال 2024 ارائه کند.

به گزارش رویترز، پیرس گفت: «این واقعاً قابل ستایش است که اروپا توانست به این سرعت این کار را انجام دهد. “اگر ما یک رژیم نظارتی خوب ایجاد می‌کردیم، مردم می‌آمدند. فکر می‌کنم شما این را با MiCA خواهید دید.”

دیگو بالو اوسیو، شریک شرکت حقوقی Clifford Chance، گفت که سایر حوزه‌های قضایی از جمله بریتانیا و اتحادیه اروپا در حال تغییر چارچوب‌های قانونی خود برای ایجاد رژیم‌های نظارتی شفاف برای مبادلات هستند.

مدیر عامل Coinbase می گوید که سیستم مالی نیاز اساسی به به روز رسانی دارد

“این بدان معناست که کشورهای دیگر به طور موثر گزینه ای را برای مبادلات مبتنی بر ایالات متحده فراهم می کنند – مکانی برای نقل مکان. غیرقابل تصور نیست که یک صرافی ایالات متحده تصمیم به ایجاد مراکز عملیاتی در حوزه های قضایی غیر ایالات متحده داشته باشد که در آن محصول می تواند به طور ایمن نوآوری و ارتقا یابد.” او به CNBC گفت.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، اخیراً اعلام کرده است که فعالیت این شرکت در ایالات متحده دشوارتر شده است و قصد دارد یک عملیات تنظیم شده در بریتانیا ایجاد کند.

پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی این شرکت، گفت که ایالات متحده “در طول شش ماه گذشته بسیار گیج کننده بوده است.”

در حالی که ممکن است صنعت کریپتو ایالات متحده در حال حاضر تهدیدهای توخالی را از بین ببرد، اگر قانونگذاران در آمریکا با مقررات متفکرانه پیش نروند، ممکن است یک مشکل واقعی وجود داشته باشد.

«نتیجه‌گیری من این است که فکر می‌کنم بیشتر از اینکه میل واقعی برای صعود و ترک ایالات متحده باشد، تلنگری است، اما اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار به مسیری که در آن است ادامه دهد، بسیاری از شرکت‌ها چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه راه دیگری را برای انجام تجارت امتحان کنند. دانیل سفالوی، یکی از شرکای شرکت حقوقی BCLP، از طریق ایمیل به CNBC گفت.