سی ان ان، دیوید زاسلاو را به عنوان مدیر ارشد اجرایی جدید استخدام می کند، و این بر اوراق قرضه تاکید می کند

کریس لیخت، رئیس و مدیر عامل CNN در سراسر جهان.

با احترام: CNN

کریس لیخت، مدیر عامل CNN در آستانه دریافت کمک برای اداره شبکه خبری خود از یکی از نزدیکان قدیمی کاوشگر برادران وارنر مدیرعامل دیوید زاسلاو.

این شرکت پنجشنبه اعلام کرد که لیخت دیوید لیوی را به عنوان مدیر عامل جدید CNN استخدام کرده است. لیوی مدیر ارشد امور شرکت برادران وارنر دیسکاوری است و بیش از 15 سال با زاسلاو همکاری نزدیک داشته است. لیخت در آوریل 2022 به عنوان مدیر عامل CNN انتخاب شد.

به نظر می رسد این حرکت به زاسلاو دریچه ای اضافه به آنچه در CNN می گذرد می دهد. لیخت در بحبوحه سقوط رتبه‌ها و تصمیم‌گیری مشکوک، مورد بررسی روزافزون کارکنان خود قرار گرفته است.

خبرنگاران و کارمندان صراحتا از تصمیم لیخت برای پخش سالن شهرداری دونالد ترامپ با لشکریان طرفداران فریاد ماه گذشته انتقاد کردند. لیخت از آن زمان در حالی که پشت تصمیم برای پخش زنده سالن شهر ترامپ ایستاده است، مشکلات تولید را تصدیق کرده است.

قرار دادن Leavy در کنار Licht می تواند به عنوان یک پروکسی برای Zaslav در نظر گرفته شود. آوردن یک مدیر اجرایی که بیش از یک دهه به عنوان مشاور زاسلاو خدمت کرده است نشان می دهد که مرزها یا اسرار کمی بین لیخت و زاسلاو وجود دارد.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، استخدام لیوی در واقع ایده لیخت بود، نه زاسلاو. لیوی به لیخت کمک می‌کرد تا یک مدیر ارشد برای CNN پیدا کند، و به عنوان یک تابلوی صدا برای نامزدها عمل می‌کرد. سی‌ان‌ان در ابتدا پیشنهادی را به یکی از مدیران زن ارائه کرد، مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، زیرا بحث‌ها خصوصی بود. اما لیخت می‌خواست کسی فوراً شروع به کار کند و آن مدیر هنوز در سمت فعلی‌اش تحت قرارداد بود.

دیوید لیوی، مدیر عملیات CNN در سراسر جهان.

منبع: CNN

وقتی این اتفاق افتاد، لیوی پیشنهاد کرد که ممکن است برای این کار مناسب باشد. مردم گفتند که لیخت و لیوی هر دو با این ایده نزد زاسلاو رفتند و او امضا کرد. سخنگوی CNN از اظهار نظر خودداری کرد.

لیوی در واشنگتن دی سی، نزدیک محل زندگی خانواده اش مستقر خواهد شد.

در حال اجرا CNN

لیوی با مدیران و عملیات در سراسر برادران وارنر دیسکاوری آشنا است و اکنون بازاریابی، روابط عمومی، فروش تبلیغات، امکانات و سایر تدارکات CNN را رهبری خواهد کرد.

به گفته یکی از افراد آشنا با فرآیند استخدام، کریس مارلین، رئیس استراتژی و عملیات تجاری CNN، اکنون بر روی ایجاد جریان های درآمدی جایگزین برای شبکه خارج از تلویزیون تمرکز خواهد کرد، کاری که در ابتدا برای انجام آن استخدام شده بود. این فرد گفت، چنین فرصت هایی شامل مشارکت یا حمایت های بالقوه است.

پیشینه Licht تولید نمایش است، با اجرای برنامه های “Morning Joe” از MSNBC و “The Late Show with Stephen Colbert” از CBS. استخدام Leavy باید به Licht اجازه دهد تا بیشتر بر برنامه‌نویسی و استراتژی تحریریه تمرکز کند و کمتر بر لجستیک تمرکز کند. لیوی هیچ ورودی در سمت تحریریه CNN نخواهد داشت.

Licht تغییرات قابل توجهی را در برنامه های تلویزیونی CNN ایجاد کرده است، از جمله ساخت یک برنامه جدید صبحگاهی و برنامه های پربیننده. نتایج اولیه دلسرد کننده بوده است. طبق داده‌های نیلسن، مخاطبان CNN در ماه می از آوریل 16 درصد از نظر تعداد کل بینندگان پربیننده و در میان بزرگسالان 25 تا 54 ساله کاهش یافتند، که یک جمعیت ارزشمند برای تبلیغ‌کنندگان است. میانگین بینندگان روزانه 13 درصد در کل و 17 درصد در میان بزرگسالان 25 تا 54 ساله کاهش یافته است.

سی‌ان‌ان دان لمون را در آوریل اخراج کرد و کیتلین کالینز را به بخش اصلی ساعت 9 شب خود منتقل کرد. هر دو مجری بخشی از برنامه صبحگاهی اصلی لیخت بودند که کمتر از یک سال به طول انجامید.

طبق گفته نیلسن، بینندگان کلی و پربیننده CNN هم از فاکس نیوز و هم MSNBC عقب تر بود. کانال فاکس نیوز در ماه مه به طور متوسط ​​1.09 میلیون بیننده در طول روز و 1.42 میلیون بیننده کل در ساعات پربیننده داشت. MSNBC به طور متوسط ​​736000 بیننده در طول روز و 1.16 میلیون تماشاگر در ساعات پربیننده داشت. CNN به طور متوسط ​​فقط 416000 بیننده در طول روز و 494000 بیننده در ساعات پربیننده داشت.

دیوید زاسلاو، مدیرعامل، برادران وارنر دیسکاوری.

انجلی سوندارام | CNBC

به گفته افراد آشنا که خواستند نامشان فاش نشود، در چند هفته گذشته، Zaslav با برخی از کارمندان CNN گفتگوهایی داشته است تا بفهمند اوضاع چگونه پیش می‌رود.

اما در حالی که Zaslav و Licht از رتبه‌بندی CNN هیجان‌زده نیستند، آن‌ها با هم مرتبط هستند و استراتژی پیشروی CNN را ترسیم می‌کنند. استخدام لیوی تنها بر این ارتباط تأکید می کند.

تماشا کنید: مصاحبه کامل CNBC با دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری

مصاحبه کامل CNBC با دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری را تماشا کنید