سود سه ماهه اول در میان تقاضای ضعیف تراشه حافظه کاهش می یابد

سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2023 در 2 مارس 2023 در بارسلون، اسپانیا. (عکس از Joan Cros/NurPhoto از طریق Getty Images)

جوآن کراس | نورعکس | گتی ایماژ

سود عملیاتی سامسونگ غول الکترونیکی کره جنوبی در سه ماهه اول کاهش یافت زیرا قیمت تراشه های حافظه این شرکت به کاهش ادامه داد و تقاضا همچنان ضعیف بود.

درآمد سامسونگ در یک نگاه در سه ماهه اول به شرح زیر است:

درآمد: 63.75 تریلیون وون کره (حدود 47.6 میلیارد دلار). بر اساس برآوردهای اجماع رفینیتیو، این میزان با راهنمایی خود سامسونگ که تقریباً 63 تریلیون وون کره است، اما کمتر از 63.9 تریلیون وون مورد انتظار تحلیلگران است.

سود عملیاتی: 640 میلیارد وون کره (تقریباً 478.55 میلیون دلار) که نسبت به 14.12 تریلیون وون سال قبل کاهش یافته است. این شرکت در اوایل این ماه دستورالعملی صادر کرد مبنی بر اینکه سود سه ماهه اول 600 میلیارد وون کره خواهد بود.

پس از پیش‌بینی کاهش شدید سود در اوایل ماه جاری، سامسونگ اعلام کرد که به دنبال پیشروی رقبای کوچک‌تری مانند SK Hynix و Micron، کاهش معنی‌داری در تولید تراشه‌های حافظه ایجاد خواهد کرد.

SK Kim از بازارهای سرمایه اوراق بهادار Daiwa، “Samsung Electronics عدد ناامید کننده ای را برای سه ماهه اول اعلام کرد، اما در همان زمان، آنها کاهش معنی داری تولید را در میان رکود شدید تراشه های حافظه اعلام کردند. پس از آن، بازار به این خبر واکنش مثبت نشان داد.” روز پنجشنبه به CNBC “Squawk Box Asia” گفت.

اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

“و دیروز، SK Hynix تعداد ناامید کننده خود را اعلام کرد، اما آنها همچنین آن را برای بهبودی راهنمایی کردند. اگر ما بازگشتی به دست آوردیم، بیشتر ناشی از کاهش تولید و مقداری از تقاضای مجدد است. بنابراین، علیرغم رقم ناامیدکننده درآمد، می بینیم که تمایل سرمایه گذاران مثبت است. کیم گفت.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان است که از رایانه‌های شخصی گرفته تا تلفن‌های هوشمند و سرورها در مراکز داده را شامل می‌شود.

داده‌های شرکت بین‌المللی داده نشان داد که محموله‌های رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول شاهد کاهش شدید 29 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است که منجر به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه در چند ماه گذشته در نتیجه موجودی بالا و کمبود تقاضا شده است. .

در طول همه‌گیری، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی تراشه‌ها را با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های مصرفی ذخیره می‌کردند، اما در حال حاضر با کاهش موجودی کالاها به دلیل افزایش تورم، آنها با موجودی‌های اضافی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.