سهام وودافون پس از حذف رکورد 11000 شغل، 4 درصد کاهش یافت

وودافون اعلام کرد که قصد دارد 11000 شغل را به عنوان بخشی از یک طرح چرخشی از سوی مدیر عامل تازه منصوب شده این شرکت، مارگریتا دلا واله، کاهش دهد.

پل هانا | بلومبرگ | گتی ایماژ

وودافون پس از اینکه شرکت مخابرات بریتانیا اعلام کرد قصد دارد تعداد مشاغل را کاهش دهد و رشد یکسانی سود را پیش‌بینی کند، سهام در روز سه‌شنبه تا 4 درصد سقوط کرد.

مارگریتا دلا واله، مدیرعامل اخیراً منصوب شده در روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای صریح گفت: “عملکرد ما به اندازه کافی خوب نبوده. برای ارائه مداوم، Vodafone باید تغییر کند.”

وودافون اعلام کرد که 11000 شغل را طی سه سال از مجموع بیش از 100000 نفر کاهش خواهد داد. رویترز گزارش داد که این بزرگترین دور کاهش در تاریخ این شرکت است.

دلا “اولویت های من مشتریان، سادگی و رشد هستند. ما سازمان خود را ساده می کنیم، پیچیدگی ها را برای به دست آوردن مجدد رقابت خود کاهش می دهیم. ما منابع را برای ارائه خدمات با کیفیتی که مشتریان ما انتظار دارند تخصیص می دهیم و رشد بیشتر را از موقعیت منحصر به فرد Vodafone Business ایجاد می کنیم.” واله گفت.

Vodafone در سال مالی خود منتهی به 31 مارس 2023، 45.7 میلیارد یورو (49.7 میلیارد دلار) درآمد گزارش داد که تقریباً بدون تغییر نسبت به سال قبل بود.

اما دستورالعملی بدبینانه برای سال مالی منتهی به مارس 2024 صادر کرد و گفت که جریان نقدی آزاد به 3.3 میلیارد یورو در مقابل 4.8 میلیارد یورو در سال قبل کاهش خواهد یافت. جریان نقدی آزاد اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد یک شرکت پس از پرداخت هزینه‌های عملیاتی و سایر مخارج چقدر پول نقد باقی می‌ماند.

وودافون در بازارهای کلیدی مانند آلمان و ایتالیا در بحبوحه رقابت سخت با فشار مواجه است.

سرمایه گذاران از این شرکت انتقاد کرده اند که خیلی کند حرکت می کند و تغییرات لازم را برای چرخش کسب و کار انجام نمی دهد.

وودافون از زمانی که نیک رید، مدیرعامل سابقش در پایان سال گذشته استعفا داد، یک دوره گذار را پشت سر گذاشته است. این شرکت در ماه آوریل Della Valle را به عنوان مدیرعامل دائمی منصوب کرد تا تجارت را متحول کند.

“آنچه که قرار است تغییر کند سطح جاه طلبی، سرعت، [and] دلا واله در یک ویدئوی ضبط شده در روز سه شنبه گفت: قاطعیت اعدام.

در همین حال، Vodafone در حال مذاکره با CK Hutchinson، مالک تجارت مخابراتی رقیب Three UK، برای انجام یک ادغام بوده است. Vodafone گفت که “هیچ اطمینانی وجود ندارد که هر معامله ای در نهایت توافق شود.”