سهام نتفلیکس با افزایش سطح تبلیغاتی خود جهش می کند

تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

نتفلیکس سهام خود را در روز پنجشنبه پس از افشای جزئیات جدید در مورد لایه جدید تبلیغاتی خود که نشان می دهد مدل کسب و کار در حال شروع به ثمر نشستن است، نزدیک به 10 درصد افزایش یافت.

این سرویس استریم این هفته اعلام کرد که 5 میلیون کاربر فعال ماهانه برای گزینه ارزان‌تر و پشتیبانی‌شده از تبلیغات خود دارد و 25 درصد از مشترکان جدید آن در مناطقی که در دسترس است برای این ردیف ثبت‌نام می‌کنند.

این به روز رسانی در مراسم افتتاحیه نتفلیکس برای تبلیغ کنندگان در روز چهارشنبه ارائه شد، اولین باری که نتفلیکس در ارائه های به اصطلاح Upfront صنعت شرکت کرد. امسال شرکت های رسانه ای برتر از جمله ComcastNBCUniversal و کاوشگر برادران وارنر گزینه های پخش تبلیغاتی خود را در ارائه های خود برجسته کردند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام نتفلیکس در روز پنجشنبه پس از اینکه این شرکت جزئیات جدیدی را در مورد سطح استریم پشتیبانی تبلیغاتی خود ارائه کرد، افزایش یافت.

نتفلیکس گزینه مبتنی بر تبلیغات خود را در اواخر سال 2022 و پس از سه ماهه رشد رکودی مشترکین که باعث سقوط سهام آن شد، راه اندازی کرد.

این شرکت نتایج مالی متفاوتی را در سه ماهه اخیر خود منتشر کرد، اما اعلام کرد که 1.75 میلیون مشترک اضافه کرده است. نتفلیکس همچنین در حال آماده شدن برای گسترش گسترده تر سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور خود است، حرکت دیگری برای افزایش درآمد.

شرکت‌های رسانه‌ای که زمانی روی اضافه کردن مشترکین برای خدمات پخش نوپای خود متمرکز بودند، اکنون توجه خود را به سمت سودآوری کسب‌وکار معطوف کرده‌اند. برای انجام این کار، برخی هزینه های مربوط به هزینه محتوا و همچنین تکیه بر مدل های تبلیغاتی را کاهش داده اند.

هفته گذشته، زمانی که دیزنی درآمد خود را گزارش کرد، مدیر عامل شرکت باب ایگر خاطرنشان کرد که این شرکت به گزینه تبلیغاتی سرویس استریم دیزنی + خود به عنوان راه دیگری برای کمک به کسب و کار استریمینگ برای رسیدن به سوددهی نگاه می کند. Disney+ در طول سه ماهه 4 میلیون مشترک از دست داد.

سطح تبلیغات نتفلیکس که هزینه آن 6.99 دلار در ماه است و تبلیغاتی به مدت 15 یا 30 ثانیه قبل و در حین محتوا دارد، نشان دهنده تغییری برای مدیریت این شرکت است که مدت ها گفته بود تبلیغات را روی پلتفرم قرار نمی دهد.

نتفلیکس گزینه تبلیغات را با همکاری مایکروسافت راه اندازی کرد. محتوای آن در اواخر امسال توسط Nielsen رتبه‌بندی می‌شود تا به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا میزان دسترسی آن را بهتر درک کنند.

بلافاصله پس از راه اندازی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق نتفلیکس، رید هستینگز، اعتراف کرد که برای تبلیغات در این پلتفرم کند بوده است. هنگامی که نتفلیکس در ماه نوامبر این ردیف تبلیغاتی را راه اندازی کرد، 1 دلار ارزان تر از گزینه های پشتیبانی شده توسط دیزنی پلاس و Hulu بود.

تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، گفته است که این شرکت احتمالاً در آینده برنامه های اشتراک متعددی را همراه با تبلیغات ارائه می دهد که پتانسیل اضافه کردن مشترکین بیشتر را برجسته می کند.

الکس شرمن از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.