سهام متا با راهنمایی 15 درصد به بالاترین حد خود در 52 هفته می رسد و فروش افزایش می یابد

مارک زاکربرگ در اکتبر 2021 به دنیا گفت که در حال تغییر نام فیس بوک به متا است، زیرا این شرکت به سمت متاورس پیش می رود.

فیس بوک | از طریق رویترز

متا سهام در روز پنجشنبه بیش از 15 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید، زیرا تحلیلگران و سرمایه گذاران راهنمایی های مثبت برای سه ماهه مالی آتی و افزایش فروش غیرمنتظره برای سه ماهه اول 2023 را دریافت کردند.

این شرکت روز چهارشنبه نتایج قوی را گزارش کرد و در خطوط بالا و پایین شکست خورد. متا درآمد هر سهم در سه ماهه اول را 2.20 دلار گزارش کرد که بالاتر از برآورد اجماع 2.03 دلار و درآمد 28.65 میلیارد دلار در مقابل 27.65 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران بود.

رشد هزینه‌های تبلیغاتی چین به افزایش ارقام شرکت در سه ماهه اول کمک کرد، سوزان لی، مدیر ارشد مالی به تحلیل‌گران گفت که این افزایش تا حدی به دلیل کاهش هزینه‌های حمل و نقل و کاهش قرنطینه Covid برای آن تبلیغ‌کنندگان بوده است.

رالی متا نیز با راهنمایی های خوش بینانه برای سه ماهه جاری هدایت شد. این شرکت انتظار دارد درآمد سه ماهه دوم بین 29.5 تا 32 میلیارد دلار باشد.

همانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، تحلیلگران انتظار دارند که هوش مصنوعی یک نقطه مثبت برای متا باشد.

برایان نواک، از مورگان استنلی، روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت: «توسعه مدل‌های منبع باز بیشتر (از جمله LLM) و کمک به ایجاد یک اکوسیستم باز یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز است، زیرا یک اکوسیستم باز باید META را قادر سازد در خط مقدم باقی بماند و کارایی زیرساخت را در طول زمان افزایش دهد. مدل های زبان بزرگ مورد استفاده برای هوش مصنوعی مورگان استنلی دارای رتبه اضافه وزن برای متا است و قیمت هدف خود را از 250 دلار به 300 دلار افزایش داده است.

داگ آنموث، تحلیلگر جی پی مورگان، در یادداشت پنجشنبه خود گفت که درآمدها نشان دهنده تعهد شرکت به نظم و انضباط هزینه است و در عین حال رشد درآمد کوتاه مدت را تسریع می کند، در حالی که این شرکت در هوش مصنوعی و متاورس سرمایه گذاری می کند. جی پی مورگان رتبه اضافه وزن خود را تکرار کرد و قیمت هدف خود را برای متا از 270 دلار به 305 دلار افزایش داد.

سهام متا تا به امروز 74 درصد افزایش یافته است.

– جاناتان وانیان و مایکل بلوم از CNBC در این گزارش مشارکت داشتند.