سهام مارول پس از شکست درآمد شرکت نیمه هادی 32 درصد افزایش یافت

مت مورفی، مدیر عامل شرکت Marvell Technology

اسکات ملین | CNBC

سهام از فناوری مارول به افزایش قابل توجه یک شبه روز جمعه ادامه داد و حدود 32 درصد کاهش نسبت به نتایج سود سه ماهه که در خطوط بالا و پایین شکست خورد، افزایش یافت.

در روز پنجشنبه، این سازنده تراشه 31 سنت سود تعدیل شده به ازای هر سهم برای سه ماهه اول ثبت کرد، که بیشتر از برآورد اجماع رفینیتیو از 29 سنت برای هر سهم است. درآمد در این دوره به 1.32 میلیارد دلار رسید که بیشتر از اجماع 1.3 میلیارد دلاری تحلیلگران بود.

سهام مارول اکنون در سطوحی معامله می شود که از آوریل 2022 مشاهده نشده است.

در یک کنفرانس تلفنی تحلیلگر، متیو مورفی، مدیر عامل مارول، گفت که این شرکت شروع به ارزیابی مجدد نحوه نگاه خود به پتانسیل تجاری “عظیم” هوش مصنوعی کرده است.

مورفی گفت: «در گذشته، ما هوش مصنوعی را یکی از بسیاری از برنامه‌های کاربردی در فضای ابری می‌دانستیم، اما اهمیت آن و در نتیجه فرصت به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی به سرمایه گذاران گفتند که این شرکت فرصت بزرگی برای رشد درآمد مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. سیتی قیمت هدف خود را از 58 دلار به 61 دلار افزایش داد و رتبه خرید خود را حفظ کرد.

در یادداشت آتیف مالیک از سیتی آمده است: “در سال مالی 2023، MRVL درآمد هوش مصنوعی خود را 200 میلیون دلار تخمین زد که نشان دهنده افزایش شدید نسبت به سال مالی 22 است. این شرکت انتظار دارد فروش هوش مصنوعی در سال مالی 24 قبل از دو برابر شدن در سال مالی 25 به بیش از 400 میلیون دلار برسد.”

بسیاری از شرکت‌های نیمه‌رسانا از گزارش سود روز چهارشنبه انویدیا بهبود یافتند. ارزش بازار انویدیا اکنون نزدیک به 1 تریلیون دلار است.

— مایکل بلوم و کریس هیز از CNBC در این گزارش مشارکت داشتند.