سهام فناوری اولین رشد شش هفته ای از ژانویه 2020 را بسته است

سهام فناوری در نزدک به نمایش گذاشته شد.

پیتر کرامر | CNBC

سهام‌های فناوری هنوز به طور کامل از سال 2022 بدبختی برگشته‌اند، اما به سرمایه‌گذارانی که فروش را بسیار شدید می‌دانستند، پاداش می‌دهند.

نزدک کامپوزیت این هفته 2 درصد رشد کرد و ششمین رالی هفتگی متوالی را برای شاخص فناوری سنگین به پایان رساند. این طولانی‌ترین دوره از ژانویه 2020 است، قبل از اینکه همه‌گیری کووید به ایالات متحده برسد

سهام در سراسر هیئت مدیره روز جمعه پس از گزارش مشاغل قوی در ماه مه و تصویب لایحه سقف بدهی پنج شنبه شب توسط سنا، که به ایالات متحده اجازه داد تا از نکول جلوگیری کند، رشد زیادی پیدا کردند. پرزیدنت بایدن هنوز باید این لایحه را امضا کند.

در حالی که سودهای هفته گذشته توسط آنها تحریک شد انویدیا گزارش درآمد و افزایش خوش‌بینی در مورد تقاضا برای فناوری‌هایی که بار کاری هوش مصنوعی را تقویت می‌کنند، در این هفته هیچ خبر قابل‌توجهی در گروه mega-cap مشاهده نشد. اما حرکت صعودی ادامه داشت.

در میان با ارزش ترین شرکت های نزدک، تسلا با 11 درصد افزایش در هفته پیشتاز بود. سهام این سازنده خودروهای برقی پس از از دست دادن تقریباً دو سوم ارزش خود در سال 2022، اکنون 74 درصد افزایش یافته است.

تسلا و انویدیا که در سال جاری 169 درصد رشد کرده اند، به رشد 27 درصدی نزدک در سال 2023 کمک کرده اند که بسیار از S&P 500 و میانگین صنعتی داوجونز پیشی گرفته است. پس از اوج گیری در اواخر سال 2021، نزدک در سال گذشته 33 درصد سقوط کرد که شدیدترین افت آن از زمان بحران مالی به دلیل نگرانی های پیرامون تورم و افزایش نرخ های بهره است. این شاخص هنوز حدود 18 درصد از بالاترین رکورد خود در طول تاریخ است.

دانیل شای، معاون گزینه‌ها در Simpler Trading، در مصاحبه‌ای با CNBC در «The Exchange» در روز جمعه، گفت: «من در اینجا بر روی فناوری‌های بزرگ و نیمه‌هادی‌ها نیز تمرکز می‌کنم. تجارت هوش مصنوعی کاملاً خارق العاده بوده است.

در گوشه نرم‌افزار ابری فناوری، برخی گزارش‌های درآمدی همچنان در حال افزایش هستند.

MongoDB، توسعه دهنده یک پایگاه داده مبتنی بر ابر، در هفته 33 درصد افزایش یافت. این شرکت روز پنجشنبه درآمد و درآمدی را گزارش کرد که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود و راهنمای خود را برای سال مالی 2024 افزایش داد.

در تماس درآمد MongoDB، مدیرعامل Dev Ittycheria گفت که محصولات شرکت او با افزایش استفاده از مشتریان به دنبال کارایی و کاهش هزینه ها هستند.

او گفت: «مشخص است که مشتریان به بررسی دقیق سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود ادامه می‌دهند و باید تصمیم بگیرند که کدام فناوری‌ها باید داشته باشند، در حالی که داشتن آنها صرفاً خوب است.

فروشنده امنیت سایبری SentinelOne و توسعه دهنده نرم افزار PagerDuty طرف مقابل معادله را تجربه کرد.

SentinelOne برای یک هفته پس از کاهش رهنمودهای شرکت و اعلام اخراج، 35 درصد سقوط کرد. دیوید برنهارت، مدیر امور مالی، در تماس با SentinelOne گفت که مشتریان بزرگ کمتر از این فناوری استفاده می کنند و به دلیل “محیط کلان فعلی، ما انتظار داریم که این روند استفاده و مصرف کمتر ادامه یابد.”

PagerDuty در این هفته 14 درصد کاهش یافت. هاوارد ویلسون، مدیر مالی، در این تماس گفت، ارائه‌دهنده فناوری که به بخش‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا به حوادث واکنش نشان دهند، پیش‌بینی خود را برای سال «به‌دلیل ادامه فشار» بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​کاهش داد.

تماشا کردن: سرمایه گذاران به دنبال فرصت هایی در فناوری نسبت به خرده فروشی هستند

سرمایه گذاران به دنبال فرصت هایی در فناوری نسبت به خرده فروشی هستند، دانیل شای از تجارت ساده