سهام شرکت کارل ایکان پس از جستجوی دادستان ها برای اطلاعات مالی سقوط کرد

کارل ایکان در حال سخنرانی در Delivering Alpha در نیویورک در 13 سپتامبر 2016.

دیوید آ. گروگان | CNBC

Icahn Enterprises، مجموعه کارل Icahn، پس از افشای اطلاعاتی که نشان داد تنظیم‌کننده‌ها به دنبال اطلاعاتی در مورد حاکمیت شرکتی آن هستند، دوباره شاهد کاهش سهام خود در چهارشنبه بود.

این سهام در معاملات صبحگاهی به دنبال کاهش 25 درصدی در هفته گذشته تا 20 درصد سقوط کرد. یک پرونده نظارتی نشان داد که دفتر دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک چهارشنبه گذشته با شرکت Icahn Enterprises تماس گرفته است تا اطلاعاتی در مورد حاکمیت شرکتی، سرمایه گذاری، ارائه اوراق بهادار، سود سهام، ارزش گذاری، مواد بازاریابی، بررسی دقیق و سایر موارد جستجو کند.

تنظیم‌کننده‌ها یک روز پس از آن که فروشنده مشهور Hindenburg Research موضع کوتاهی در برابر شرکت Icahn گرفت، به دنبال اطلاعات بودند. هیندنبورگ سه‌شنبه گذشته ادعا کرد که ارزش‌گذاری دارایی‌های “تورم” شده است، از جمله دلایل دیگر، به دلیل آنچه که می‌گوید حق بیمه خالص ارزش خالص دارایی‌های غیرعادی در سهام این شرکت سهامی عام است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

Icahn Enterprises

ایکان در پرونده 10-Q گفت: “دفتر دادستانی ایالات متحده هیچ ادعا یا ادعایی علیه ما یا آقای ایکان در رابطه با تحقیقات فوق نکرده است.” ما معتقدیم که یک برنامه انطباق قوی را حفظ می کنیم و در حالی که هیچ تضمینی نمی توان ارائه داد و هنوز در حال ارزیابی موضوع هستیم، در حال حاضر معتقد نیستیم که این پرس و جو تأثیر مهمی بر تجارت، وضعیت مالی، نتایج عملیات یا پول نقد ما داشته باشد. جریان می یابد.”

ایکان، شناخته شده ترین مهاجم شرکتی در تاریخ، پس از تصرف خصمانه خطوط هوایی Trans World در دهه 1980، نام خود را به دست آورد و دارایی های شرکت را از بین برد. اخیراً، این سرمایه‌گذار میلیاردر درگیر سرمایه‌گذاری فعال در آن شده است مک دونالد و شرکت بیوتکنولوژی ایلومینا.

Icahn Enterprises که مقر آن در Sunny Isles Beach، فلوریدا است، یک شرکت هلدینگ است که در بی‌شمار کسب‌وکار از جمله انرژی، خودرو، بسته‌بندی مواد غذایی، فلزات و املاک سرمایه‌گذاری می‌کند.

هفته گذشته، در پاسخ به گزارش هیندنبورگ، ایکان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش فروشندگان کوتاه‌مدت صرفاً برای ایجاد سود در موقعیت کوتاه خود به ضرر سهامداران بلندمدت شرکت ایکان است.

ایکان هفته گذشته گفت: “ما بر افشای عمومی خود می ایستیم و معتقدیم که عملکرد IEP در درازمدت خود را نشان خواهد داد، همانطور که همیشه بوده است.” ما همچنان معتقدیم که کنش‌گرایی بهترین الگو برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری‌های فعال من در 25 سال گذشته به خوبی این را ثابت کرده است.»

سهام Icahn Enterprises اکنون بیش از 35 درصد در سال تا به امروز کاهش یافته است.