سهام دیزنی پس از گزارش شرکت از دست دادن مشترکان استریم سقوط کرد

لوگوی Disney+ روی صفحه تلویزیون در پاریس، 26 دسامبر 2019 نمایش داده می شود.

Chesnot | گتی ایماژ

دیزنی پس از اینکه این شرکت گزارش از دست دادن مشترکین خود در دیزنی پلاس در سه ماهه اخیر را گزارش داد، سهام این شرکت تقریباً 9 درصد سقوط کرد.

این شرکت که سود و درآمد آن دوره مطابق با برآوردهای وال استریت بود، از دست دادن چهار میلیون مشترک Disney+ را گزارش کرد. این کاهش با افزایش قیمت ها جبران شد، که منجر به کاهش 400 میلیون دلار زیان عملیاتی در واحد استریم برای سه ماهه دوم مالی شد.

با این حال، طبق گفته StreetAccount، وال استریت انتظار داشت بیش از یک میلیون مشترک Disney+ افزایش یابد، و از دست دادن غافلگیرکننده مشترک، خیابان را ترساند.

سهام این شرکت روز پنجشنبه در حدود 92 دلار به ازای هر سهم بسته شد. سهام در حال حاضر بیش از 6٪ برای سال سال افزایش یافته است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام دیزنی در روز پنجشنبه پس از گزارش درآمد سه ماهه دوم مالی آن سقوط کرد.

دیزنی به دلیل کاهش بودجه تبلیغاتی، رقابت شدید پخش جریانی با بادهای مخالف روبرو خواهد شد نتفلیکس طبق یادداشت پل ورنا، تحلیلگر اصلی در شرکت تحقیقاتی Insider Intelligence، ردیف جدید تبلیغات و عدم اطمینان اقتصادی ادامه دارد.

ورنا نوشت: «در حالی که دیزنی توانست از دست دادن درآمد خود در جریان استریم جلوگیری کند، این کار را عمدتاً با افزایش قیمت‌ها انجام داد و این استراتژی در بلندمدت پایدار نیست. دیزنی قصد دارد در اواخر سال جاری قیمت دیگری را افزایش دهد، اما به زودی فرصت برای افزایش بیشتر خواهد داشت.

تحلیلگران SVB MoffettNathanson پس از انتشار این گزارش، هدف قیمتی سهام خود را با 3 دلار کاهش دادند و به 127 دلار رساندند، اما رتبه برتر شرکت را حفظ کردند. این شرکت پیش بینی می کند که کل اشتراک ها در سه ماهه سوم مالی تقریباً ثابت بوده و در سه ماهه چهارم مالی افزایش می یابد.

تیم نولن، تحلیلگر ارشد فناوری رسانه Macquarie نیز رتبه بهتری را حفظ کرد و اشاره کرد که دیزنی “دارایی های ضروری برای انتقال موفقیت آمیز به استریمینگ را دارد، اما این یک تلاش چند وجهی است.”

نولن در یادداشت نوشت: «دیزنی در حال پیشرفت در تلاش‌های خود برای صرفه‌جویی در هزینه و بهره‌وری عملیاتی در میان رو به وخامت تجارت تلویزیون خطی، هم از نظر ساختاری و هم از نظر چرخه‌ای است».

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، بر یک بازسازی گسترده در شرکت نظارت می‌کند که شامل حدود 7000 کاهش کار است که قرار است تا قبل از تابستان تکمیل شود.

این شرکت همچنین روز چهارشنبه گفت که محتوای Hulu را به برنامه استریم دیزنی پلاس خود اضافه خواهد کرد، در حالی که انتظار دارد قیمت سرویس پخش بدون آگهی خود را در اواخر سال جاری افزایش دهد.

سهام خدمات پخش همکار کاوشگر برادران وارنر و پارامونت همچنین در روز پنجشنبه به ترتیب 5 و 3 درصد کاهش یافت. نتفلیکس سهام نزدیک به 3 درصد بالاتر به پایان رسید.