سهام دیزنی از اخبار مثبت واکسن پرش می کند

اعضای بازیگران دیزنی از میهمانان در Magic Kingdom Park در Walt Disney World Resort استقبال می كنند.

(عکس توسط کنت فیلیپس / Resort World Walt Disney از طریق گتی ایماژ)

سهام دیزنی پس از گزارش نتایج مثبت آزمایش واکسن Covid-19 ، که باعث شد سرمایه گذاران به سمت سهام سنگین سفر بروند ، روز دوشنبه بیش از 9 درصد افزایش داشت.

تاجران چندین ماه گذشته را با انباشت سهام فناوری که از اقامت افراد در خانه مانند Zoom Video و Peloton سود می برد ، گذرانده اند. اما پس از آنکه شرکت های دارویی اعلام کردند واکسن آنها بیش از 90٪ در جلوگیری از Covid-19 در میان افرادی که شواهدی از آلودگی قبلی ندارند موثر است ، به نظر می رسد سرمایه گذاران از نام های پرطرفدار عقب نشینی کرده و به سمت شرکت هایی که از بازگشایی اقتصاد بهره مند می شوند هجوم می آورند.

دیزنی همچنان احساسات همه گیر Covid-19 را احساس می کند ، در حالی که پارک ها و بخشهای سرگرمی استودیویی متحمل خسارات زیادی می شوند. بیماری همه گیر همچنین شرکت را مجبور به اخراج 28000 کارمند در سراسر پارک ، تجربیات و محصولات مصرفی در اواخر سپتامبر کرد.

این شرکت در گزارش درآمد سه ماهه مالی سوم خود اعلام کرد که 3.5 میلیارد دلار به درآمد عملیاتی خود از پارک های تعطیل شده در طی سه ماهه ضربه وارد کرده است. درآمد بخش پارکها ، تجربیات و محصولات که شامل سفرهای دریایی ، استراحتگاه ها و کالاها است ، طی سه ماهه 85٪ کاهش یافت و به زیر یک میلیارد دلار رسید. درآمد سرگرمی استودیوی این شرکت نیز در سه ماهه 55٪ کاهش یافته و به 1.7 میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت قرار است نتایج سه ماهه چهارم مالی خود را پنجشنبه پس از زنگ منتشر کند.

در CNBC در YouTube مشترک شوید.