سهام در ابتدای بازار 34٪ افزایش یافته است

یک زن در کنار تابلوهایی با آرم JD.com و طلسم شرکت ‘Joy’ در دفتر مرکزی شرکت در پکن ، چین قرار دارد.

قیلایی شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

گوانگژو ، چین – سهام JD Health ، بازوی بهداشتی غول تجارت الکترونیکی چینی JD.com ، در اولین حضور خود در هنگ کنگ افزایش یافت.

JD Health 381.9 میلیون سهم صادر کرد که هر یک را با 70.58 دلار هنگ کنگ قیمت گذاری کرد. این سهام در بازار آزاد با 94.5 دلار هنگ کنگ معامله می شدند. این 34٪ بیشتر از قیمت پیشنهادی آنها است.

این شرکت گفت که درآمد خالص از عرضه اولیه (IPO) 26.46 میلیارد دلار هنگ کنگ (3.41 میلیارد دلار) بوده است.

پیش از این CNBC گزارش داده بود که سهام JD Health در انتهای 62.8 دلار هنگ کنگ به 70.58 دلار هنگ کنگ به سرمایه گذاران عرضه شده است.

بانک های سرمایه گذاری می توانند تصمیم بگیرند که گزینه به اصطلاح اضافه تخصیص را که به موجب آن 57 میلیون و 285 هزار سهم بیشتر منتشر می شود ، اعمال کنند. این امر منجر به جمع آوری 3.98 میلیارد دلار هنگ کنگ اضافی از IPO می شود. پرداخت بیش از حد باید تا 31 دسامبر انجام شود.

JD Health گفت 40٪ از درآمد خالص صرف گسترش تجارت طی 3 تا 5 سال آینده می شود ، 30٪ برای تحقیق و توسعه در 2 تا 3 سال آینده استفاده می شود ، در حالی که مابقی پول برای سرمایه گذاری های بالقوه و خریدها و اهداف عمومی شرکت

تجارت این شرکت معطوف به خدمات آنلاین مراقبت های بهداشتی مانند مشاوره با پزشکان و همچنین داروخانه آنلاین آن است. JD Health در شش ماه منتهی به 30 ژوئن 8.78 میلیارد یوان (1.34 میلیارد دلار) درآمد کسب کرد ، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 4.99 میلیارد یوان بود.

لیست JD Health یکی دیگر از بردهای بزرگ بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است که شرکت های بزرگ چینی را برای جمع آوری پول به آنجا برده اند. شرکت مادر JD Health ، JD.com ، یک لیست ثانویه در ژوئن در هنگ کنگ انجام داد. یک شرکت اینترنتی چینی دیگر NetEase نیز در همان ماه لیست هنگفتی را در هنگ کنگ انتخاب کرد.

غول های فناوری چین به دنبال شیوع ویروس کرونا در اوایل سال جاری تمرکز خود را بر روی مراقبت های بهداشتی دیجیتال افزایش داده اند. CNBC در ماه سپتامبر گزارش داد ، غول جستجوی اینترنت بایدو در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای جمع آوری حداکثر 2 میلیارد دلار در طول سه سال برای یک شرکت جدید زیست فناوری است.

JD.com سهامدار کنترل کننده JD Health حتی پس از IPO نیز باقی خواهد ماند. تعدادی از سرمایه گذاران به اصطلاح سنگ بنایی وجود دارد که از جمله هیل هاوس ، تایگر گلوبال ، دریاچه بلو پرایم ، صندوق اصلاح ساختاری چین ، بلک راک و صندوق سرمایه گذاری مستقل GIC سنگاپور هستند.