سهام تسلا با اضافه شدن خودروساز به S&P 500

ایلان ماسک ، رئیس تسلا ، در محل ساخت و ساز Tesla Gigafactory به سمت یک تسلا می دوید. در گرونهاید در نزدیکی برلین ، حداکثر 500000 وسیله نقلیه در سال قرار است از ژوئیه 2021 از خط مونتاژ عبور کنند.

جولیان استهل | اتحاد تصویر | گتی ایماژ

تسلا سرانجام در حال پیوستن به S&P 500 است.

S&P داو جونز اندیکس روز دوشنبه اعلام کرد که این خودروساز قبل از معاملات روز دوشنبه ، 21 دسامبر به شاخص معیار افزوده خواهد شد. بر اساس قیمت های بسته شده روز دوشنبه ، تسلا یکی از 10 شرکت با ارزش در شاخص خواهد بود.

سهام تسلا در معاملات گسترده بیش از 13٪ افزایش داشته است در اخبار ، به عنوان مدیران پول با بودجه ای که S&P 500 را ردیابی می کنند ، باید سهام سهام خود را خریداری کنند.

مدت هاست که این شرکت به سرپرستی مدیر عامل شرکت ایلون ماسک به اندازه کافی با ارزش بوده است تا بتواند در S&P 500 قرار بگیرد – حداقل سقف بازار 8.2 میلیارد دلار است – اما عوامل دیگری نیز باعث شده تسلا از این کار ممانعت کند. آرایش S&P 500 توسط آنچه به عنوان “کمیته شاخص” در شاخص های S&P داو جونز شناخته می شود ، تعیین می شود که عوامل کمی و کیفی را تجزیه و تحلیل می کند.

تسلا در سپتامبر پس از آنکه معیارهایی را برای درج در فهرست یافت ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت اما در ابتدا توسط کمیته انتخاب نشد. شرکتها باید چهار فصل سود مستقیم را که توسط اصول حسابداری پذیرفته شده در ایالات متحده (GAAP) تعیین شده است ، گزارش کنند.

تسلا اخیراً پنجمین فصل متوالی سود خود را از درآمد سه ماهه سوم 8.77 میلیارد دلار اعلام کرد. این شرکت همچنین گزارش داد كه در سه ماهه سوم سال 139 هزار و 300 دستگاه خودرو تحویل داده است كه ركورد جدیدی برای آن است.

این کمیته به صورت فصلی برای تعادل شاخص تشکیل جلسه می دهد ، اگرچه شرکت ها می توانند در هر زمان اضافه یا از S&P حذف شوند. با توجه به ماهیت بالقوه متحرک و حذف بازار از شاخص ، این فرآیند کاملاً محافظت می شود. حتی شرکتهایی که قرار است اضافه شوند هیچ اخطار قبلی را دریافت نمی کنند.

ایلون ماسک مدیر عامل تسلا هنگام ورود به بازدید از سایت ساخت غول اتومبیل های الکتریکی آینده تسلا ، در تاریخ 3 سپتامبر سال 2020 در Gruenheide نزدیک برلین ، اشاره می کند.

آندرسن عجیب و غریب | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

با توجه به تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقات سهام Baird ، افزودن تسلا کار ساده ای نیست پس از اینکه رکورد سهام سهام بازار شرکت را به بالای 380 میلیارد دلار رساند ، و این شرکت را به بزرگترین شرکتی تبدیل کرده است که به S&P اضافه شده است. سهام که در آگوست 5 تقسیم بر 1 کرد ، در سال 2020 ارزش بیش از چهار برابر داشته است.

طبق شاخص های S&P داو جونز ، در حال حاضر بیش از 11.2 تریلیون دلار دارایی معادل S&P 500 وجود دارد که تقریبا 4.6 تریلیون دلار از کل وجوه نمایه شده دارد.

“با توجه به حجم زیاد این ، شاخص های S&P Dow Jones به دنبال بازخورد از طریق مشاوره با جامعه سرمایه گذاری برای تعیین اینکه آیا تسلا باید یک باره در تاریخ اثر مجدد تعادل اضافه شود یا در دو بخش جداگانه که در تاریخ اثر مجدد تعادل به پایان می رسد ، اضافه شود ، “S&P در بیانیه ای گفت.

این افزودن یک نقطه عطف تاریخی برای ماسک و شرکت خودروهای الکتریکی وی به حساب می آید ، که سهم نسبتا خوبی از افت و خیزهای خود را دیده است.

Dan Ives ، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Wedbush Securities که دارای رتبه خنثی در سهام است ، گفت: “این یکی دیگر از پرهای مهم فروش گاوهای تسلا به S&P 500 است.” “این از روند سود پایدار حکایت دارد که تسلا اکنون سرانجام پس از سر و صدای زیاد در خیابان وارد این باشگاه گریزپا می شود.”

جنیفر الیاس ، خبرنگار CNBC در این ماجرا سهیم بوده است.

تماشا کردن: تسلا به برخی از دارندگان مدل S و Model X از طریق صفحه لمسی بازپرداخت می کند